| יום ז' שבט ה׳תשפ״א 20.01.2021

היום בטורונטו: סיום ספר התורה הכללי השמיני לאחדות ישראל

באירוע מיוחד יחגגו היום בעוד מספר שעות בטורונטו שבקנדה את סיום ספר התורה הכללי השמיני שנכתב לאחדות ישראל על ידי הוועד לכתיבת ספר תורה הכללי בראשות הרב משה שמואל אוירכמן
היום בטורונטו: סיום ספר התורה הכללי השמיני לאחדות ישראל

באירוע מיוחד יחגגו היום בעוד מספר שעות בטורונטו שבקנדה את סיום ספר התורה הכללי השמיני שנכתב לאחדות ישראל על ידי הוועד לכתיבת ספר תורה הכללי בראשות הרב משה שמואל אוירכמן. זאת לאחר שאלפי אותיות נרכשו לזכרו של הילד אברמל׳ה ליברמאן ע"ה שנפטר בשנה שעברה באופן טרגי בגיל ארבעה חודשים. 

בעקבות הסגר הקיים כעת בטורנטו האירוע יתקיים בשיטת הדרייב עבור המקומיים ובו בעת יעבור בשידור חי דרך האתר העולמי של
 http://chabad.org/unitytorah.

בשנת 5742 החל הרבי במסע כתיבת ספרי התורה הכללים לאחדות עם ישראל ומאז נכתבו כבר שבע ספרי תורה כללים וכעת מסיימים את הספר השמיני בשעטומו״צ.

בשנה שעברה, בעקבות הפטירה הטרגית בטרם עת של הילד אברמל׳ה ליברמאן, בן יבדלחטו״א  השליח הרב מנדי ליברמאן, משלוחי הרבי בטורונטו,משפחתו, חבריו שלוחי הרבי ואנ״ש בעיר טורנטו החליטו להפוך את הצער לפעולה חיובית וביחד עם הבחורים תלמידי התמימים מישיבות ליובאוויטש בטורונטו, הם פתחו בקמפיין ענק להשלמת ספר התורה הכללי לעילוי נשמתו של אברמל׳ה. בשעה שהם לקחו על עצמם את הפרוייקט חסרו בשביל השלמת הספר התורה השמיני 100,000 אותיות ומאז הם יצאו לפעולה עם שיא השטורעם וזכו להביא להשלמתם של רכישת כל האותיות שחסרו על מנת לקיים את הוראת הרבי.
נרשמו על ידם למעלה מ -75,000 גברים יהודים, נשים וילדים מכל שכבות האוכלוסייה ולמעלה מ- 25,000 חיילי צה"ל וברוך ה׳ זכו לסיים את רישום כל האותיות והיום בלילה לפי שעון קנדה התקיים אי״ה טקס הסיום הגדול.
כתיבת האותיות האחרונות החלה בארה״ק במשכן הכנסת לראשונה בהיסטוריה כשרבים מחברי הכנסת והשרים הצטרפו לכתיבתם של האותיות האחרונות.
כמו כן השתתפו בכתיבתם, הרב הראשי האשכנזי הנוכחי הרב דוד לאו והרב הראשי הספרדי לשעבר ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה עמר.

באירוע שהתקיים היום ינאמו הרבנים הראשיים לישראל ויוקרן ווידאו מיוחד על מבצע ספרי התורה הכללים.
ברכת כהנים על ידי השליח בחברון עיר האבות הרב דני כהן יליד טורנטו, ובליווי מוסיקה עם הזמר המפורסם ר׳ שלמה שמחה.
ספר התורה עצמו יישאר גם בטורונטו, ויהיה הספר תורה הכללי הראשון בקנדה.

"כשהעולם נע ונד מכל ההשפעות של המגפה והפוליטיקה, הנה התורה בהיותה התכנית של בריאת העולם, מביאה לעולם את הכוח הדרוש ומביאה ריפוי ועוצמה לכלל כלל ישראל. ", אמר הרב מנדי ליברמאן. "זה חל במיוחד על תורה שנכתבת עבור כלל ישראל ומאחדת את כלל ישראל כפי שהרבי אמר פעמים רבות", אמר.

בועד לכתיבת הספר תורה הכללי מספרים שכאשר הושלם הספר התורה הכללי הראשון שיתקיים על ציון רשב״י במירון בל"ג בעומר בשנת התשמ״ב בנוכחותם של גדולי הרבנים בארה״ק, שלח הרבי בקבוק משקה מיוחד לקראת הסיום, והרבי היה על  קו הטלפון כשנתנו את הדיווח והפרטים מאירוע הסיום.
לאחר אותו הסיום שאל את הרבי הרב משה שמואל אוירכמן, יו"ר הועד לכתיבת ספר תורה הכללי, האם עליו להמשיך לכתוב ספר תורה שני והרבי השיב שכן ובתנאי שלא יפסיק כל עוד ישנו יהודי בעולם שעדיין אין לו אות באחת מאותן ספרי התורה של כלל ישראל.

מיד לאחר הסיום וההקפות שיתקיים היום, יתחילו כבר בכתיבת הספר התשיעי וישנם כבר רבים שהחלו להירשם לספר זה.

מוזמנים לצפיה בשידור ישיר בשעה 18:15 שעון ניו יארק ובשעה 12:15 בלילה שעון ישראל היכנסו ללינק: http://chabad.org/unitytorah


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.