שלמה מן | יום ז' שבט ה׳תשפ״א 20.01.2021

שטר הדולר שהעניק הרבי לרופאו יוגרל. היוזם חושף את הסיפור

הנגיד ר' שמואל אייזנברג, ממקימי "חוג ידידי הרשת", חושף בשיחה עם COL את הסיפור שעומד מאחורי הדולר שקיבל מהרבי ד"ר רזניק ויוגרל בין התורמים, מספר על שיחה מרגשת באופקים, וחוזר למכתבים שקיבל אביו מהרבי
שטר הדולר שהעניק הרבי לרופאו יוגרל. היוזם חושף את הסיפור
בעיגול: הרב אייזנברג. ברקע: שטר הדולר שהעניק הרבי לד"ר רזניק

תשרי תשל"ח. ד"ר יעקב ליבר רזניק, רופא צבאי במילואים, מוזעק בידי מזכירות הרבי לבוא ל-770 ולהעניק טיפול רפואי לרבי, אחרי האירוע הלבבי שעבר בליל שמיני עצרת.

רזניק נותר ב-770 עד ההחלמה בראש חודש כסלו. הוא לא עזב את הבניין אפילו ליום אחד. ישן ב-770, סמוך לחדרו של הרבי. גם אחרי ההחלמה נותר בקראון הייטס במשך מספר חודשים ולן בביתו של המזכיר הרב קליין.

במרוצת השנים הפכו הד"ר ומשפחתו לחסידי חב"ד נלהבים. זכה וכמה מבניו משמשים כשלוחים ברחבי העולם. ד"ר רזניק (שנפטר בשנת תשס"ד, לאחר מחלה) זכה לשורה של קירובים מהרבי, שהוקיר לו תודה.

רעייתו של הד"ר, גב' מלי, החליטה לאחרונה 'לוותר' על שטר אחד של דולר, שבעלה הד"ר קיבל מידיו הקדושות של הרבי, בכדי להגריל אותו בין התורמים למוסדות "רשת אהלי יוסף יצחק" ביום הבהיר יו"ד שבט.

הנגיד ר' שמוליק אייזנברג, מאנ"ש ברחובות, מיוזמי ומיקמי 'חוג ידידי הרשת', ששידך בין הגברת רזניק לרשת אהלי יוסף יצחק מספר ל-COL על מה שהוביל לתרומה המיוחדת.

"זה היה לפני כמעט שנתיים", נזכר הערב הרב אייזנברג. "נסעתי עם רעייתי לכינוס השלוחות כמדי שנה. בשבת היינו בביתו של ר' משה רובשקין, התקיימה שם איזו תכנית. במקום נכחה גב' רזניק, שנמנית על אחת המארגנות.

"עם גב' רזניק ומשפחתה יש לי קשר ארוך שנים. באותה שבת שיתפתי אותה במסע שערכנו, חברי חוג הידידים, במוסדות של הרשת. הרחבתי בפניה על אודות הרשת ופעולותיה. היא ממש התלהבה, התרגשה מאוד, ואמרה לי שהיא מעוניינת לתרום משהו לרשת.


גב' רזניק מעניקה את הדולר


"בסוף החליטה להעניק את אחד החפצים אולי הכי יקרים שברשותה - שטר של דולר שקיבל בעלה מהרבי - בעבור מוסדות הרשת".

> על איזה מסע מדובר?

"למעשה לפני בערך ארבע שנים הקמנו, קבוצה של אנשי עסקים חב"דים, חוג ידידים לרשת אהלי יוסף יצחק. התאחדנו יחד אנשים שהמטרות והפעולות של הרשת חשובים להם - בכדי לתמוך ולחזק את פעולות הרשת.

"בשנה הראשונה ערכנו סיור נרחב במוסדות. נסענו ממש מהצפון לדרום. שכרנו כמה מטוסים בשביל זה. והצלחנו לראות תמונה כוללת של המוסדות. בכל בית ספר פגשנו ילדים, פגשנו אנשי צוות, והתרשמנו".

> איזה דבר מיוחד לדוגמה אתה זוכר מהמסע?

"לא אשכח - סיפור אחד קטן אך ממצה - את מה שראיתי באופקים. בכיתה פגשנו ילד שלא מגיע מבית ששומרים בו על תורה ומצוות. המורה ביקש ממנו לשתף אותנו בסיפורו. הילד, תלמיד בכיתה ג' בקושי, סיפר שכמה שבתות קודם לכן התכונן אביו לצאת מהבית בשבת לעבודה. כששמע זאת, חסם את הדלת בגופו ולא נתן לאביו לעבור, באומרו לאביו: 'בשבת לא עובדים!'


אימפריה. בית ספר שלהבות חב"ד המפואר בגדרה. צילום: זאבי גרין


"האבא התעקש, הזיז את הילד והלך לעבודה. הילד התחיל לבכות. מאוחר יותר, כשחזר לבית וראה עד כמה הדבר טלטל את בנו, קיבל על עצמו החלטה לא לעבוד יותר בשבתות. מאז בכל שבת צועדים האב והבן יחד לבית הכנסת. זה רק סיפור אחד, אך כדוגמתו יש רבים. כששמענו את הסיפור, מהילד עצמו, ילד קטן, זה ממש ריגש אותנו.

"בכלל, כשהסתובבנו במוסדות וחשנו מקרוב את הדופק הפועם של מוסדות הרשת, הבנו איזה מהפכה מתרחשת מתחת לפני השטח. מה שהרשת עשתה בשנים האחרונות זה פשוט מדהים. בכל המישורים. הן בבתי ספר חב"ד תכני לימוד והשקעה במבצעים ובפרטים קטנים, והן בבתי הספר של שלהבות וכדומה".

> אביך, הרה"ח ר' שמואל אייזנברג גם היה מחנך בת"ת של הרשת במשך כמה שנים.

"נכון. זה היה בהוראה של הרבי. הרבי הורה לו להיות מחנך ולהתייעץ עם הרב חנזין על כך. בסוף מצא עבודה בחיידר של הרשת בקריית גת. באותן שנים לנסוע לקריית גת בכדי לפעול כמחנך היה מסירות נפש ממש, דרש הרבה כוחות וויתורים.


הרה"ח ר' ברוך אייזנברג ז"ל. צילום: חיים טויטו


"ומענין, שבכל המכתבים של הרבי לאבי, מאז שהתחיל לעבוד ברשת השתנו התארים. מאז שהתחיל לעבוד ברשת כינה אותו הרבי וותיק וחסיד, אי"א מלאכתו מלאכת שמים, עוסק בצרכי ציבור וכו'. בדינר שעשינו לחוג הידידים לפני שנתיים הבאתי צילומים של המכתבים והראתי לתורמים".

> מילה לסיום?

"חשוב לי לומר בכלל, שהפעילות של הרשת מרגשת אותי. תמיכה במוסדות של הרשת זה תמיכה בראש ובראשונה בילדים שלנו, בחינוך שלהם. גם אחרי שנים רבות שאני חשוף מקרוב לעבודה האדירה אני מבין שזה לא פשוט להעמיד את כל המערך. צריכים להבין שמאחורי הפעילות הגדולה עומדים אנשי צוות שמשקיעים ועובדים מאוד קשה.

"בעבור הרבי המוסדות של הרבי היו יקרים וחשובים. אין ספק שגם לכל אחד מאנ"ש המוסדות הללו חייבים להיות חשובים ויקרים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.