שלמה מן | יום ז' שבט ה׳תשפ״א 20.01.2021

76 שנה לשחרור גטו בודפשט: שלוחים הובילו את המשדר הענק

במתכונת קורונה: שלוחי הרבי בהונגריה הרב שלמה כובש והרב ברוך אוברלנדר הובילו משדר ענק, במשך 76 שעות ברציפות, שציין 76 שנה לשחרור גטו בודפשט • התארחו גם שורה של אישי ציבור, רבנים וידוענים
76 שנה לשחרור גטו בודפשט: שלוחים הובילו את המשדר הענק
הרב ברוך אוברלנדר בציון יום השנה לשחרור הגטו. צילום: EMIH

בשידור מקוון, שנמשך 76 שעות ברציפות, הנציח "איגוד הקהילות היהודיות בהונגריה" את שחרור גטו ורשא, החודש לפני 76 שנה.

במהלך התכנית, שהחלה ביום ראשון בשעה 19:00 בערב, שיתפו ניצולי שואה בזיכרונותיהם. אישי ציבור, רבנים וסלבריטאים נשאו שיחות מעוררות על היהדות. בין לבין הוקרנו תיעודי וידאו בנושא השואה.

הקהילה היהודית בהונגריה מקיימת מדי שנה טקס ליד חומת הזיכרון לגטו בודפשט ברחוב דוהאני (Dohany).

בגלל ההגבלות הנוכחיות על התכנסויות בשל מגפת הקורונה, הטקס לא יכול היה להתקיים השנה ואנשי EMIH החליטו לערוך במקום את משדר הנצחה של 76 שעות.

"למרות שהמגפה מונעת מאיתנו את הטקס השנתי במתכונתו הרגילה, אנו עדיין יכולים להיות ביחד, לצפות ולהאזין למגוון תוכניות מרתקות ומעוררות השראה - כולן נגישות ברשת", אמר שליח הרבי הרב שלמה כובש, המכהן אף כיו"ר EMIH ובעצמו נכד לניצולי שואה. "התוכנית תחזור על עצמה במשך שלושה ימים, מה שיאפשר לכמה שיותר אנשים הזדמנות להיות מעורבים ולחוות את היום הזה יחד".

התכנית כוללת גם סרטים תיעודיים על השואה וגטו בודפשט, הצופים יכולים לשמוע אמנים ידועים, אנשי ציבור וחוקרים מספרים על המשמעות של יהדות עבורם בסדרת סרטים קצרים, ביניהם שליח הרבי הרב ברוך אוברלנדר.

גטו בודפשט שוחרר ב-18 בינואר 1945 למניינם. למעלה מ-70 אלף בני אדם הצטופפו ב-20 רחובות שבו. אמנם בגטו פעל לזמן קצר בלבד (הוקם בסוף נובמבר 1944), אך תנאים לא אנושיים, צפיפות, מחסור במזון ופשיטות תכופות של צלב החץ ההונגרי גבו חיים רבים. אלפי גופות קבורות נמצאו באזור לאחר שחרור הגטו.

לפני שש שנים, ביום השנה ה-70 לשחרור הגטו, EMIH יחד עם השלטון המקומי הקימו את חומת הזיכרון לגטו בודפשט ברחוב דוהאני כולל מפה אינטראקטיבית שמציגה את ההיסטוריה של האזור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.