צבי סופר | יום ו' שבט ה׳תשפ״א 19.01.2021

סקר: סער מתקרב לגוש חוסם, 'ימינה' כשובר שיוויון

בסקר חדש שמתפרסם הבוקר: מפלגות 'רק לא ביבי' מתייצבות על גוש חוסם של 61 כולל הרשימה הערבית המשותפת, סמוטריץ' מתייצב מעל אחוז החסימה, ו'ימינה' מהווה לשון מאזניים בין הגושים • כמה מקבלות המפלגות החרדיות, איפה ממוקם איתמר בן גביר ומי יוכל להרכיב ממשלה?
סקר: סער מתקרב לגוש חוסם, 'ימינה' כשובר שיוויון
מימין: ראש הממשלה נתניהו, נפתלי בנט וגדעון סער (צילום: ערוץ הכנסת, לע"מ, ארכיון)

הבחירות לכנסת ה-24 מתקרבות, בפעם הרביעית בשנתיים, והמפלגות מנהלות מגעים של הרגע האחרון לקראת מועד הגשת הרשימות, שנקבע ב-4 בפברואר למניינם. סקר של 'פאנל פוליטיקס' עבור 103fm מראה את יחסי הכוחות לקראת הגשת הרשימות.

על הפי הסקר שפורסם הבוקר, מפלגת הליכוד מגיעה ל-30 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער נשארת עם 17 מנדטים, ביחס לסקרים קודמים.

יש עתיד של לפיד מקבלת בסקר הזה 14 מנדטים, ימינה בראשות נפתלי בנט לאחר הפיצול עם סמוטריץ' יורדת ל-11 מנדטים, לעומת מספר גבוה יותר בסקרים הקודמים.

הרשימה הערבית המשותפת עם 10 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7 מנדטים, ואילו מפלגת יהדות התורה יורדת בסקר זה עד ל-6 מנדטים, לעומת 7 בסקרים קודמים.

מר"צ עם 5 מנדטים, לעומת סקר קודם עם 4 על גבול החסימה. מפלגת 'הישראלים' בראשות רון חולדאי יורדת במנדט אחד, ונמצאת קרוב לאחוז החסימה עם 4 בלבד, מה שיכול להביא בהמשך איחוד צפוי עם יש עתיד או רשימה אחרת. כנ"ל 'כחול לבן' בראשות בני גנץ, המגיעה לשפל גדול עם 4 מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה.

מפלגת 'הציונות הדתית' שהקים בצלאל סמוטריץ' לאחר הפרידה מ'ימינה' עוברת את אחוז החסימה, ומקבלת בסקר 4 מנדטים.

קרובים לאחוז החסימה אך לא חוצים אותו:

הכלכלית של זליכה (2.3%), ו'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר הבלתי נלאה (2.6%) מפלגת תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון מקבלת בסקר הזה 0.3% בלבד, מפלגת העבודה עם 0.7%, ומפלגת 'תנופה' בראשות עפר שלח מקבלת 0.2%.

על פי תוצאות אלו, גוש נתניהו עם 48 מנדטים, רחוק מרוב 61 הדרוש להקמת ממשלה בראשותו.

'ימינה' של בנט, עם 11 מנדטים, נמצאת כ'שובר שוויון', וגם אם תצטרף לנתניהו והחרדים, עדיין מדובר רק ב-59 מנדטים, ונתניהו לא יוכל להקים ממשלה.

הגוש בראשות גדעון סער שווה 61 מנדטים, כולל הרשימה המשותפת, וללא 'ימינה'.

עוד לפני שנסגרו הרשימות, ברור שיהיו בחירות חמישיות? ברגע האחרון, ייתכנו מהלכים של איחוד בין הרשימות שצועדות על הקצה: מפלגתו של סמוטריץ' מימין, הישראלים של חולדאי משמאל, ואולי מהלכים נוספים.

כמו בפוליטיקה, הכל נסגר ברגע האחרון.

• 

הסקר נערך אמש (א') על ידי 'פאנלס פוליטיקס'. השתתפו בו 509 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,967 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.