צבי סופר | יום א' שבט ה׳תשפ״א 14.01.2021

'מלמוש' - שם נרדף לכיפות, ואיך הפך את הקורונה ללימונדה

מדור 'אחד משלנו' הפופולרי חוזר ל-COL, והשבוע עם יוסק'ה פיזם משדרות, בעל 'כיפות מלמוש' שמצליח למרות הקורונה, "לעשות מהלימון לימונדה" • איך הוא שרד את הקורונה, מניין השם המקורי 'מלמוש' ובאלו נסיבות נולד, ובכלל: סקירה על עולם הכיפות. תתפלאו: יש קולקציה אדירה, ומתחלפת בכל עונה • ויש לו גם נעליים איכותיות ואביזרי שיער, וזאת 'בזכות' הקורונה
'מלמוש' - שם נרדף לכיפות, ואיך הפך את הקורונה ללימונדה
ר' יוסק'ה פיזם, על רקע חלק מקולקציית הכיפות

"אחד משלנו"

שם האורח:  יוס'קה פיזם

שם העסק: מלמוש

כתובתו: שדרות, אתר אינטרנט ושיווק סיטונאי לחנויות

 מתי הוקם: תשע"ד

רבים בטח שואלים את עצמם, מאיפה הגיע השם המקורי 'מלמוש'. ובכלל, איך הגעת לעסק הזה?
יוסק'ה פיזם: "השם המקורי מגיע מצירוף השמות מלכי ומושקא, 'מלמוש', שתי אחיותיי. האגדה המשפחתית שמסתובבת, מספרת שבמהלך אחד מסבבי הלחימה בדרום, כשנחתו טילים גראדים וקסאמים אצלינו בשדרות, וכולם היו במקלטים, הן החליטו להעסיק את הילדים בתחביב מעניין: לרקום כיפות. והשאר היסטוריה..."

מה אתה מציע בעסק? ובכלל, נשמח קצת לקבל סקירה בסוגי הכיפות.

פעם היו נכנסים לחנות וקונים לחם שחור או לחם לבן. היום הכל השתנה, גם כיפות זה תחום רחב מאוד ומעניין מאוד. יש כיפות צבעוניות שחורות, שטוחות, במידות שונות, 4 חלקים, שש חלקים. כל הזמן משנים ומוסיפים דברים חדשים. כמו שיש קולקציית בגדים, יש קולקציית כיפות. בחילופי עונות גם קולקציות חדשות. מה שהיה לא תמיד יחזור, יש ייצור מיוחד וכדומה. רוב הכיפות צבעוניות ומתחלפות, ולא חוזרים בדרך כלל על הדגמים הקודמים.

יש ביקושים ערים לכיפות מסויימות? מה אנשים אוהבים?

בחב"ד יש את ה-770, קלאסית והרבה אוהבים. יש כיפות לנוער ומבוגרים שחורות, עם עם טוויסטים עדינים שזה מאוד הולך. בעונות של חתונות יש ביקוש לכיפות ילדים חגיגיות עם נצנצים וכדומה. בקיץ יותר משווקים כיפות בצבעים קייציים, ובחורף הקולקציה משתנית בהתאם.

כיפה עם דוגמת '770'. להיט בחב"ד

 

אנו מדפיסים בעצמינו, לא לקוחים בדים מהשוק, לוקחים בדים ועושים עיצוב משלנו. מה שנרצה לא נמצא מוכן, קונים את הבד בעצמינו, מביאים למעצבים ואז זה יוצא לייצור. בצורה הזאת מגוונים כל הזמן.

 •

איך התמודדתם עם הקשיים במשבר קורונה ועם כל ההגבלות?

"לפני הקורונה מכרנו רק לחנויות. בעקבות הקורונה בסגר הראשון בפסח התחלנו לשווק גם דרך האתר ללקוחות פרטיים.באתר כבר הוספנו פריטים נוספים: נעליים לילדים, ואביזרי שיער לילדות, פריטים שלא מכרנו קודם.

אכן, בתחילת הקורונה המכירות צנחו. צריך להבין שהקשיים לעסקים החלו הרבה לפני שהקורונה 'נחתה' בארץ, כבר מחודש כסלו, כשהתחילה המגיפה בסין כבר אז התחלנו להרגיש את זה: סחורות שמיוצרות בסין נתקעו, מהמפעלים לא יכלו להוציא את הסחורה, גם כשהיא היתה מוכנה. כשבסין חזרו לעבודה התחלנו לעשות ייצור מהיר להספיק כמה שיותר, ואז כשכל הסחורה כבר הגיעה בשע טובה לארץ – בדיוק החל הסגר...

אסכם ואומר, שבתחילה היה מאוד מאוד קשה ולאט לאט הסתגלנו והתחלנו לשים דגש על האתר וגם פיתחנו דברים נוספים כגון נעליים ואביזרי שיער. אין ברירה, 'עושים מהלימון לימונדה'.

גם נעליים ואביזרי שיער, בעקבות הקורונה. נעליים למכירה באתר 'מלמוש'

 

איך זה קורה כעת, עם הסגר המהודק?

"בשונה מהגל הראשון, הפעם אנחנו לא נבהלים כל כך. יש עליות וירידות אבל הרבה מהשיווק כאמור עבר למימשק האינטרנטי, ולמדנו להסתגל לשינויים תוך כדי תנועה".

למה כדאי לקנות אצלכם?

בגלל המבחר, בגלל האיכות, וההשקעה בעיצוב. לגבי הנעליים לילדים, מחיר ממוצע של נעליים מספרד הוא בסביבות 220 ₪, ולמי שמכיר ומבין בנעליים מהסוג הזה, יודע שזה מחיר מצויין.

לצד השיווק באתר, ר' יוסק'ה מדגיש:

"בחנויות המובחרות ניתן להשיג את הכיפות שלנו, הכיפות באתר הם יותר כשירות ללקוחות ובהתחשב בסגרים בתקופת הקורונה ולמי שאין בסביבתו את הכיפה הספציפית שהוא מחפש. אין תחליף להיכנס לחנות ולראות במו עיניך את הכיפה ואיך היא מונחת לך על הראש".

קוריוז מעניין? משהו משעשע מהעסק?

"היה לי פעם כיפה שייצרנו, והיצרן עשה טעות וייצר לא כמו שרצינו. הוא שינה את הגודל והגיזרה. הסתכלנו על זה בתור 'פאשלה', פתאום מתקשר לקוח ואומר: "כל הכבוד, יצא לכם משהו ממש מוצלח"....

מה ה'מוטו' שלך בעסק?

"לכל כיפה יש כתובת, והכי חשוב שהלקוח ייצא מרוצה. גם אם הלקוח לא צודק, הוא צריך לצאת מרוצה".

הזווית החב"דית; כל חסיד, גם בעבודה, הוא סוג של 'שליח'. יש דבר כזה בעסק לממכר כיפות?

"פעם הבאנו הזמנה של כיפות יפות לילדי אחד הגנים בשדרות. הילדים, שלא חובשים כיפה מחוץ לגן, רצו להמשיך לחבוש אותה גם מחוץ לשטח הגן, וזה חימם לנו את הלב: הכיפות היפות והצבעוניות משכו את ליבם של הילדים. גם בזה יש שליחות".

שעות פתיחה: טלפון, ווטסאפ: 050-566-9060

אימייל: malmus.com

 •

אתם חסידי חב"ד וגם לכם יש עסק? או בעלי מקצוע? רוצים להתפרסם במדור?

 שלחו כעת אימייל לכתובת [email protected]  ציינו את שמכם, מספר טלפון ומעט פרטים ואנו ניצור אתכם קשר, בכפוף לתקנון המדור.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.