צבי סופר | יום כ"ח טבת ה׳תשפ״א 12.01.2021

10,000 נדבקים ביום; ממונה הקורונה מזהיר: "נאריך הסגר"

למרות ה'סגר המהודק', מספר המאומתים שובר שיאים והיום אובחנו קרוב לעשרת אלפים נדבקים חדשים • ממונה הקורונה פרופ' אש: "אם התחלואה לא תרד, אמליץ על הארכת הסגר" • היישובים החרדים ממשיכים להוביל בציוני ה'רמזור', ואילו כפר חב"ד מפתיע: עובר לצהוב, עם ציון רמזור 5.9, ו-4 אחוז חיוביים בלבד בבדיקות, לאחר שהיה בסביבות 6 אחוזים בשבוע האחרון
 10,000 נדבקים ביום; ממונה הקורונה מזהיר:
מבצע דיגום קורונה 'הבדק וסע' בכפר חב"ד (צילום: מד"א)

הבוקר נרשם שיא יומי במספר הנדבקים היומיים כאשר 9,589 בני אדם אובחנו אתמול, זאת מתוך כ-127 אלף בדיקות שבוצעו, ושיעור החיוביים עומד על 7.6%. בכך, עלה מספר המאומתים הכללי בישראל ל-504,269 בני אדם. השיא היומי הקודם נרשם ב-30 בספטמבר למניינם, ועמד על 9,078 נדבקים יומיים.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש התראיין הבוקר (שלישי) לרדיו 103FM והתייחס לעלייה בתחלואה: "מקווה מאוד שנוכל לצאת מהסגר כפי שנקבע ביום חמישי הבא. יש אפשרות, אם נראה שהמספרים של המאומתים והחולים הקשים לא יורדים, שנמליץ על ההארכה של הסגר. אני מקווה שלא כך יהיה המצב".

לפי דו"ח מנהלת הקורונה שפורסם הבוקר, זן הנגיף הבריטי, שנחשב מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים, התפשט בארץ בהיקף גדול ככל הנראה וקיים בעשרות אחוזים מהמקרים של הקורונה, כך גם באירופה. באמ"ן מציינים כי תפוצתו ורמת המידבקות המוגברת מחייבות הקפדה יתרה על ההנחיות.

בישראל זוהו גם מספר מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית, שגם היא על פי החשד מדבקת יותר מהנגיף המוכר. מומחי רפואה בודקים גם חשש של עמידות מסויימת בפני נוגדנים מחלימים או מחוסנים.

• 

היישובים החרדים בארץ, לצד יישובי המיעוטים, ממשיכים להוביל בציון ה'רמזור' ברמת התחלואה. מי שמפתיע באופן בולט הוא היישוב כפר חב"ד, שעבר לצהוב, עם ציון רמזור 5.9, ו-4 אחוז חיוביים בבדיקות, לאחר שהיה בסביבות 6 אחוזים בשבוע האחרון. יש לציין כי הממוצע הארצי של החיוביים לבדיקות עומד על 7.4.

מבצע 'הבדק וסע' שלשום בכפר חב"ד (צילום: מד"א)

 

שיעור שינוי המאומתים בכפר שלילי, עם 50%-, נתון מעודד בפני עצמו. בתחנת ההזנקה של מד"א מציינים את מבצעי הבדיקות בימים האחרונים, במיוחד מבצע 'הבדק וסע' שנערך שלשום, ובו נדגמו למעלה מ-600 נבדקים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.