מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשפ״א 11.01.2021

כבוד: הד"ר החב"די מנחלה נבחר לאחד מהרופאים המסורים ביותר

12 רופאי משפחה נבחרו השנה לקבל את "פרס דניאלי" והוגדרו כרופאי המשפחה הטובים ביותר בישראל בשנת 2020 למניינם • בין הזוכים - ד"ר ר' טל ניר, מאנ"ש בנחלת הר חב"ד • הרב ניר: "הפרס מגיע למטופלים שלי, לא לי כי זאת הבחירה שלהם. הקב"ה הוא המרפא ואני רק השליח, הצינור להעביר את הרפואה לחולים"
כבוד: הד
הרב ניר בקליניקה שלו

מתוך כ-5,500 רופאי המשפחה הפועלים בישראל, זכו היום (שני) 12 רופאים ב"פרס דניאלי" לרפואה.

מדובר בפרס המחולק בחמש השנים האחרונות. זהות זוכיו נקבעת בידי מבוטחי קופות החולים המצביעים לרופאי המשפחה שלהם. השנה השתתפו בהצבעה כ-317 אלף מבוטחים.

בין הרופאים שנבחרו השנה לקבל את הפרס נמנה ד"ר ר' טל ניר, חסיד חב"ד מנחלת הר חב"ד, המשמש מזה כ-40 שנה רופא משפחה בקיבוץ חצור אשדוד הסמוך לגן יבנה.

אחד ממטופליו סיפר כי הד"ר מעניק יחס אישי ושמח לעזור גם בשעות לא רגילות. תושבת באחד המושבים בדרום סיפרה: "הוא מביא לנו מצות בפסח, והוא בא בראש השנה כדי לתת ברכה והוא דואג לברך אותי ואת אחותי בכל מקום שהוא נמצא. הוא הפך להיות סוג של מטפל אישי שלי".

בעבור רבים מאנ"ש משמש ד"ר ניר, הנמנה אף על פורום הרופאים הפנימי שהקים בי"ד רבני חב"ד, כ"רופא ידיד" שיש להתייעץ עמו בעת שעולות דילמות רפואיות, כרצונו של הרבי.

בראיון שהעניק בשבוע האחרון למענדי קורטס בעיתון "כפר חב"ד', חלק את סיפור חייו והרחיב בשליחות הרפואית שלו.  "הרמב"ם לימד אותנו שרופא טוב צריך לטפל לא רק בגוף האדם אלא גם בנשמה שלו", אמר הרב ניר. "לנשמה יש חלק בלתי נפרד מתהליך הריפוי וההחלמה. כחלק מכך אני רואה לעצמי זכות וחובה לגרום למטופלים שבאים אליי לקבל על עצמם משהו שיחזק את הנשמה שלהם, את החיבור שלהם עם הקב"ה, שהוא מקור החיים האמיתי.

"כמובן שאני עושה את זה מאוד בעדינות וברגישות, מתוך אהבה גדולה ואכפתיות אמיתית, בדרך שהתווה לנו הרבי. עם כל מטופל אני פועל כפי שמתאים לו. מאחד שאני רואה שהוא יותר בעניינים אני מבקש להניח תפילין או לקבל על עצמו לקבוע מזוזה במשקוף דלת ביתו. מאחרים, שקצת יותר מנותקים פומבית, אני מבקש לשים מטבע בקופת צדקה. בפני חלק אני גם חוזר על דבר תורה. לא כל דבר מתאים לכולם ויש לפעול בזהירות.

"בחנוכה, באופן קבוע, אני מדליק נרות במרפאה ומבקש ממטופלים שיבואו להדליק. כמו כן אני נוהג לחלק ליולדות שבאות אליי כרטיסיות של שיר למעלות עם תמונה של הרבי. לא להאמין איזו היענות יש לזה. כולן לוקחות בשמחה ותולות בעגלה. איפה שיהודי נמצא הוא צריך לעשות סביבו אווירה, להשפיע. ברור לי כשמש שהמעורבות הזו בחיי המטופלים מסייעת לדרך הטיפול בהם. הם הרי הופכים להיות אז 'ידידים' שלי וכתוצאה מכך הם חשובים לי הרבה יותר".

>> לקריאת הכתבה המלאה ב"כפר חב"ד" לחצו כאן <<

הרב ניר הגיב הערב לזכייה ואמר: "הפרס מגיע למטופלים שלי, לא לי כי זאת הבחירה שלהם. הקב"ה הוא המרפא ואני רק השליח, הצינור להעביר את הרפואה לחולים. נקווה שהצינור ימשיך להיות חלול ולא מלא בגאווה. צריך הרבה צניעות ברפואה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.