צבי סופר | יום כ"ז טבת ה׳תשפ״א 11.01.2021

וארא: הזהירות מה"ערוב" המודרני | הרב זושא וולף

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה נפלאה לפרשת וארא, בה הרבי מבאר ומעמיק בפירוש רש"י במשמעותה ובסיבתה של מכת "ערוב", והאם בני ישראל גם סבלו מהמכות הראשונות, ומסיק מכך הוראה יסודית בחיינו על הסכנה והזהירות הנדרשת מפריצת הגדר וההתערבבות בין ישראל לאומות העולם

וארא: הסכנה והזהירות הנדרשת מה"ערוב" המודרני

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי.

 והשבוע: שיחה נפלאה לפרשת וארא בה הרבי מבאר ומעמיק בפירוש רש"י במשמעותה ובסיבתה של מכת "ערוב", והאם בני ישראל גם סבלו מהמכות הראשונות, ומסיק מכך הוראה יסודית בחיינו על הסכנה והזהירות הנדרשת מפריצת הגדר וההתערבבות בין ישראל לאומות העולם.

מנין לרש"י ש"משליח בך" משמעו התגרות ושיסוי, ולא מלשון שליחות? * מה התוספת של "שיסוי" על "גירוי"? * עשרת המכות מקבילים לטכסיסי מלכים בדרך לניצחון האויב * אלו בעלי חיים נטלו חלק במכת "ערוב" לדברי המדרשים ולפירוש רש"י? * מדוע רק במכת ערוב מפרש רש"י לראשונה את הסיבה למכה? * החידוש שבמכת ערוב – שהחיות באו בערבוביא * האם במכת ערוב השתתפו רק חיות או גם בהמות? * האם הגיעו רק החיות שבסביבת מצרים, או גם חיות מרחוק? * ומנין שהשתתפו במכה גם נחשים ועקרבים? * הפחד והבהלה שערבוביית החיות הפילה על מצרים * מה הטעם המרכזי למכות דם וצפרדע, להלקות יראתם או מצד טכסיסי מלחמה? * שלושת דעות האבן עזרא, הרדב"ז והרמב"ם האם המכות היו גם לעם ישראל * ההכרח לגישת הרבי שהמכות היו גם לעם ישראל * מדוע רק במכת ערוב מדגיש הכתוב שה' יפליא בין ישראל ובין המצרים? * כאשר פרצו את המחיצה בין ישראל לעמים, חובה לחזק את המחיצה * חיזוק המחיצה בין ישראל לעמים, יסיר את המחיצה בין ישראל לקב"ה * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד * לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל * טעמו וראו!

לצפיה בשיעור:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.