שלמה מן | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״א 10.01.2021

עוד 700 אלף חיסוני ‘פייזר’ נחתו בארץ • נתניהו: "מטוס של חלום”

נתניהו אחרי נחיתת המשלוח: "נהיה הראשונים שיוצאים מהקורונה. נחזור חזרה לחיים, הפכנו את ישראל למודל הצלחה עולמי" • יולי אדלשטיין: "רואה חיוכים במשרד הבריאות, ועכשיו מאום לא יעצור אותנו. זה בידינו ונעשה זאת"
עוד 700 אלף חיסוני ‘פייזר’ נחתו בארץ • נתניהו:
צילום: לע"מ

משלוח חיסונים נוסף של חברת ‘פייזר’, הכולל כ-700 אלף מנות חיסון חדשות נגד נגיף הקורונה, נחת אחר הצהריים (ראשון) בטיסת מטען של אל על מבלגיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו לנתב”ג, עם נחיתת המטוס, כדי לקבל את האוצר היקר.

המשלוח צפוי לאפשר חיסון של צוותי הוראה, אנשים מתחת לגיל 60 עם מחלות רקע המעמידות אותם בסיכון, וקבוצות נוספות שלא נכללו בקבוצות העדיפות של המשלוח הראשון.

נתניהו אמר: “יום ענק למדינת ישראל עם משלוח ענק על מטוס שמגיע במסגרת מבצע חוזרים לחיים, מטוס מלא זריקות עידוד. מטוס של חלום – לצאת מהמגפה, מאפלה לאור גדול.

“סיכמתי עם ידידי מנכ”ל פייזר אלברט בורלה שנביא משלוחים אחד אחרי השני ואנחנו נשלים את חיסונה של האוכלוסייה המבוגרת מעל גיל 16 בישראל במהלך חודש מרץ.

נתניהו אמר עוד, כי כעת יחלו להעלות את קצב ההתחסנות ל-170 אלף חיסונים ביום. “היום אנחנו נמצאים עם למעלה מ-72% מבני 60 ומעלה שחוסנו ואנחנו נשלים את זה. ביום ראשון הבא יגיע משלוח ענק נוסף ונתחיל בחיסון בני 60-50 וככה נתקדם. זה שיא עולמי. מתקשרים אליי כל הזמן מנהיגים מהעולם ומביעים את ההשתאות שלהם. הפכנו את ישראל למודל הצלחה עולמי”.

הוא הוסיף: “בימים הקרובים אסתער על הכלכלה כמו שהסתערתי על הקורונה ונוציא את ישראל גם מכלכלת הקורונה, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה הבריאותית ומהקורונה הכלכלית, ונחזור חזרה לחיים, יהיה לנו פסח שמח באמת”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: “ראיתי חיוכים של אנשי משרד הבריאות ועכשיו שום דבר לא יעצור אותנו. הערב נשב עם קופות החולים ונתכונן לשלב הבא. כבר היום הצוותים הרפואיים מקבלים חיסון שני והחל ממחר יינתנו במקביל חיסוני המנה הראשונה. תמיד הייתי צנוע ואמרתי ‘קודם נדבר על 60 אלף ביום’, ואנחנו היום ב-150 אלף. אני אומר שמאמצע מרץ נגיע לחמישה מיליון איש שיקבלו חיסון נגד קורונה. זה בידיים שלנו ואנחנו נעשה את זה”.

במסוף המטענים והמיון של קבוצת ממן בנתב”ג נערכו בצוותים מתוגברים על מנת לפרוק מיד את מטען החיסונים שהגיע, על מנת להעמיסו על משאית קירור, שתשנע אותו למרכז הלוגיסטי של חברת סלא במודיעין. משם ישונעו החיסונים לבתי החולים ולקופות החולים.

עד כה התחסנו 1,817,000 איש במנה ראשונה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי יותר מ-72% מבני ה-60 ומעלה בישראל כבר התחסנו. מדובר ב-81% מבני 79-70 וב-76% מהאזרחים שגילם מעל 80.

צפו בוידאו (רועי אברהם, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.