צבי סופר | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״א 10.01.2021

קראון הייטס: הממוצע היומי של נדבקים בקורונה הפסיק לטפס

לאחר שבתקופה האחרונה חלה התפרצות מחודשת של מקרי קורונה בקראון הייטס, כעת מרגיעים: "ברוך השם הממוצע היומי של המקרים התיישר וכבר אינו בעלייה" • עוד מעדכנים את תושבי השכונה החב"דית כי החיסון יהיה זמין לאנשים מעל גיל 75 או סיכון גבוה - כבר השבוע
קראון הייטס: הממוצע היומי של נדבקים בקורונה הפסיק לטפס
ערב שבת בקראון הייטס (צילום אילוסטרציה: מנוש עמית, COL)

אגודת גדליה וד"ר רוזן מעדכנים את תשובי שכונת קראון הייטס, כי "ברוך השם הממוצע היומי של המקרים התיישר וכבר אינו בעלייה".

עוד מעדכנים שם כי החיסון יהיה זמין לאנשים מעל גיל 75 או סיכון גבוה - כבר השבוע.

במכתב שהוציאו לתושבי קראון היטס ביום שישי האחרון, אגודת גדליה וד"ר רוזן מעדכנים:

"נראה שברוך השם הממוצע היומי של המקרים החדשים התיישר וכבר אינו עולה; אנו מקווים ש- בע"ה בקרוב נחוש גם בירידה. COVID בכל זאת נותר אנדמי בקהילה שלנו ואנחנו ממשיכים לשדל את המבוגרים שלא היו חולים בעבר, לנקוט באמצעי זהירות מתאימים, במיוחד ביחס למקומות צפופים ולאירועים שבהם לא נעשה שימוש במסכות והתרחקות חברתית.

באירועים חברתיים לשמור על הגבלות ומקומות פתוחים ככל האפשר, כדי לאפשר התרחקות. כולנו צריכים להיות מודעים מאוד לכך שאיננו משתתפים בשמחות כאשר אנו חשים שלא בטוב. זה חל גם על ילדים. מי שחולה צריך להיבדק מיד. בחירה ב'אי ידיעה' או התעלמות עלולה לגרום רק להתפשטות נוספת של הנגיף.

אלו שחולים ב- COVID ואלה שנחשפו מקרוב למישהו עם COVID, אנא המשיכו לעקוב אחר הנחיות הבידוד וההסגר הבאים: אנשים חולים בנגיף מבודדים במשך 10 ימים מתחילת הסימפטומים שלהם. מי שנחשף מקרוב לאדם מדבק, צריך לבודד את עצמו ויכול להיבדק לאחר 5 ימים. אם הוא שלילי יכול לצאת ממצב ההסגר לאחר יום 7, תוך זהירות במיוחד בשימוש והרחקה עם מסיכה (מכיוון שהוא עדיין עלול להיות מדבק עד 14 יום). אם הוא בוחר שלא להיבדק, ההסגר נמשך לפחות 10 ימים עם אותם 14 יום בתנאים כמו לעיל.

למרבה הצער, ומסיבות ידועות ובלתי ידועות כאחד, הצעדים הנ"ל שהופעלו באופן לא מושלם לא הביאו לסיום התפשטות הנגיף באופן מקומי, ואנו עדיין עדים לאובדן שנגרם עקב נוכחות מתמשכת של הנגיף. עובדה זו, יחד עם הצורך הדחוף של כולם לחדש חיים רגילים, מביאים אותנו לדיון קצר על החיסון:

אם הממשלה תעמוד בהבטחתה, יש לקוות שהחיסון יהיה זמין באופן מקומי בשבוע הקרוב, כאשר המדיניות הנוכחית תחילה תאפשר לאנשים מעל גיל 75 או סיכון גבוה לקבל את החיסון (פרטים כפי שהוגש על ידי מושל ניו יורק). זה צריך להיות מתואם עם הרופא שלך, או להשיג אותו מאחד מאתרי החיסונים העירוניים שתקווה שיוקם בקרוב.

באופן כללי, תוכנית חיסונים מוצלחת היא הסיכוי הטוב ביותר למיגור מחלה זו, ואנחנו עומדים איתן מאחורי יישום החיסון הנרחב. אנו מבינים כי כל התערבות בתחום הרפואי טומנת בחובה סיכון, אולם ככל שהנפגעים הקשים ממחלה זו ממשיכים להתגבר, עלינו לפנות לכלים שהרפואה סיפקה לנו, כפי שעשינו במגיפות קודמות, מתוך אמונה שנצליח לעבור את המגיפה הזאת.

אנו מבינים שישנן שאלות רבות הקשורות לחיסון, הן ביחס לבטיחותו והן לנחיצותו. בע"ה נקיים מפגש בשידור חי של ד"ר נאור בר זאב כדי להתמודד עם רבות מהשאלות שעולות. ד"ר בר זאב הוא רופא למחלות זיהומיות ואפידמיולוג סטטיסטי שעשה מחקר מקיף על חיסונים והתפתחותם, והוא פרופסור חבר למדעי הבריאות והחיסונים הבינלאומיים בבית הספר לבריאות הציבור של ג'ון הופקינס בלומברג.

אנא הגישו כל שאלה מראש לכתובת [email protected], עם "חיסון" בשורת הנושא. לחלופין, אנא שלחו הודעה לכל שאלה דרך Instagram אל @gedaliahupdates. ננסה לארגן את השאלות שנכנסות ולשאול את ד"ר בר זאב בצורה מאורגנת.

מאחלים לכולם המשך בריאות טובה,

 - אגודת גדליה, בשיתוף עם ד"ר רוזן

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.