צבי סופר | יום כ"ו טבת ה׳תשפ״א 10.01.2021

בג"ץ התיר להכניס חמץ בפסח לבתי הרפואה; החרדים זועמים

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות דחתה הבוקר (ראשון) את בקשת הרבנות הראשית לקבוע כי המדינה תוכל לאכוף אי הכנסת חמץ לבית הרפואה בפסח • הח"כים החרדים מגנים, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני כינה את שופטי בג"ץ "חצופים"
בג
צילום אילוסטרציה: ארכיון COL

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות דחתה הבוקר (ראשון) את בקשת הרבנות הראשית לקבוע כי המדינה תוכל לאכוף אי הכנסת חמץ לבית הרפואה בפסח. מדובר בבקשה לדיון נוסף בעקבות צו שהוציאו שופטי בית המשפט העליון בחודש אפריל אשתקד, בו נקבע כי לבתי הרפואה בישראל סמכות לאסור על הנכנסים בשעריהם להכניס חמץ במהלך חג הפסח.

הרבנות הראשית טענה כי ההחלטה כי בעקבות פסק הדין תיגרם פגיעה בכשרות המזון המסופק על ידי בית הרפואה. השופטת חיות הגיבה בפסיקה: "חשש זה אין בו כדי להוות מקור הסמכה ל'פגיעה ניכרת בחירויות היסוד שעליהן עמדנו, לא כל שכן מקום שהאיסור מתבסס במוצהר על שיקולים דתיים וכרוך בסוגיות רגישות של דת ומדינה, מבלי שהמחוקק נתן על כך את דעתו."

עוד הוסיפה השופטת: "יש לקוות שהרבנות ומשרד הבריאות לא שקטו על השמרים מאז מתן פסק הדין, ופעלו על מנת למצוא פתרון הולם אשר יאפשר לשמור על זכויותיהם של כלל החולים ויתר באי בתי החולים כבר בחג הפסח הקרוב, ובטרם כניסתו של הצו המוחלט לתוקף".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בתגובה לפסיקת בג"צ בעניין חמץ בפסח בבתי הרפואה:

"שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשנייה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח.

נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם."

הרב יעקב אביטן, מיהר גם הוא להגיב לפסיקה:

״בג״צ פורם את החוטים האחרונים בזהות היהודית ובאחדות העם.

 "מדובר בהחלטה שערורייתית הפוגעת אנושות בציבור הישראלי שרובו ככולו נזהר מחמץ בפסח, ודורסת ברגל גסה את הסטטוס קוו הקיים. בג"צ באופן שרירותי החליט לדחות את בקשת הרבנות הראשית לישראל לקיום דיון נוסף בסוגיה משמעותית זו, בקשה אליה הצטרף אף היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדנבליט.

"משמעות ההחלטה היא הכשלה חמורה של רבבות עמך בית ישראל. המקפידים הקפדה יתירה על אי אכילת חמץ בפסח, וכעת אין דרך להבטיח שמאושפזים אלו יאכלו כשר בפסח. באופן הזה בג״צ פורם את החוטים האחרונים בזהות היהודית ובאחדות העם.

אביטן מוסיף: "אני קורא לבג"צ להתעשת ולכבד את רצון הרוב בישראל ולקיים דיון נוסף בסוגיה. לא יתכן שבמדינת היהודים לא יתאפשר לציבור לשמור על אי אכילת חמץ בפסח."

השר לענייני דת יעקב אביטן תוקף את ההחלטה. וידאו:

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר:

"בג"ץ החמץ הוא עוד דוגמה לניתוק ולאטימות של השופטים שבשם הליברליזם כופים את דעתם על הרוב המסורתי במדינת ישראל. אני בטוח שמהבחירות האלו, שיתקיימו חמישה ימים לפני חג הפסח, נצא גדולים ומחוזקים ונסגור בחקיקה את הפירצה שמאפשרת לבג"ץ להשליט את מרותו על העם."

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בושה וחרפה!
כ"ו טבת ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.