שלמה מן | יום כ"ה טבת ה׳תשפ״א 09.01.2021

הנהלות הישיבות ומנהלי הת"תים התכנסו למפגש ראשון מסוגו

עשרות ראשי ישיבות תומכי תמימים הקטנות ברחבי הארץ התכנסו יחד עם מנהלי הת"תים ודנו בצרכים הניצבים בימים אלה, נוכח אתגרי הקורונה - ותיאמו ציפיות • COL מגיש את כל הפרטים על ההחלטות מהאסיפה ההיסטורית
הנהלות הישיבות ומנהלי הת
מנהלי הישיבות ונציגי תלמודי התורה במפגש ההיסטורי, השבוע

מפגש ראשון מסוגו התקיים השבוע בין עשרות מנהלי וראשי ישיבות 'תומכי תמימים' הקטנות ברחבי הארץ לבין מנהלי תלמודי התורה של חב"ד בישראל, במטרה לדון באופן מעמיק בצרכים הניצבים בפני תלמידי כיתות ח' בימים אלה, נוכח האתגרים שהביאה בכנפיה תקופת הקורונה, ולתאם ציפיות בכל הקשור להליכי הרישום.

במהלך המפגש הווירטואלי, שאורגן בידי הנהלת "רשת אהלי יוסף יצחק", במסגרת ההיערכות לפתיחת עונת הרישום לישיבות הקטנות - עלו נושאים חשובים לדיון ונוצר שיח פורה בין המנהלים. המשתתפים קיבלו החלטות שינגישו ככל שניתן, על אף הקשיים בימים אלה, את הליך הרישום לתלמידים, וכן בהמשך - יסייע להם להשתלב ולהיטמע במסגרות הישיבתיות בקלות ובמהירות.

כך לדוגמה דובר במהלך האסיפה על הצורך בעדכון תלמודי התורה בכל הפרטים הרלוונטיים על כל ישיבה, במטרה להקל על תהליכי הכוונת התלמידים ויצירת הקשר לצורך רישום, וכן ביצירת רשימת דרישות חינוכיות ולימודיות של כל ישיבה - כך שתלמודי התורה ייערכו בהתאם להכנת התלמידים.

נוסף על כך, בכדי להקל על התלמידים את המעבר החד בין המסגרות, דובר על הצורך בחיזוק הקשר בין נציגי הישיבות לבין הנהלות תלמודי התורה, הן בתהליכי הרישום והן בתקופת ההמשך, לקראת תחילת הלימודים בישיבות ולאחריה.

עוד דובר באסיפה על צמצום כמות החומר של מבחני הרישום ככל האפשר, עקב הפערים הלימודיים שנוצרו בתקופת משבר הקורונה, וכן על יצירת אלטרנטיבה מתאימה ל"שבתות ישיבה" - במטרה לאפשר לתלמידים, על אף המגבלות, לחוות מקרוב את הישיבות.

כמו כן הוזכרה חשיבות המענה שיש לתת לתלמידים בתקופת הביניים - הזמן שמתשובת הקבלה הסופית מהישיבות ועד סיום שנת הלימודים - בכדי להמשיך את המחויבות של התלמיד להנהגה ראויה בתלמוד תורה גם בתקופה רופפת זו. וכן חשיבות הכנת התלמידים לסטנדרטיים הנדרשים בישיבות - הן בתחום החינוכי והחסידי והן בתחום הלימודי - בכדי להקל עליהם את המעבר וההסתגלות.

נושא נוסף שהוקדש לו זמן במסגרת האסיפה המיוחדת התמקד בתשומת הלב שיש לתת לתלמידים מתקשים וחלשים יותר לקראת המעבר לישיבות. בכל השנים הורגש הצורך החיוני בזה, ואולם בשנה האחרונה, על רקע היעדר מסגרות חינוכיות שונות ומתן מענים טיפוליים חיוניים בשל הקורונה, התעצם הצורך שבעתיים.

"אין ספק", אומרים בהנהלת הרשת, "שההתכנסות המשותפת באופן של תשועה ברוב יועץ, תביא ל'ברכנו אבינו כולנו כאחד', ותוסיף ברכה והצלחה בשליחות החינוכית החשובה לכל המוסדות בעזרת השם, ובוודאי תזרז את ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.