צבי סופר | יום כ"ד טבת ה׳תשפ״א 08.01.2021

דרעי יועמד לדין בכפוף לשימוע; הח"כים החרדים: "לא ראוי"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי בגין עבירות מס • בש"ס וביהדות התורה מיהרו לגנות וכינו את המהלך "אינו ראוי בעיתוי של בחירות – בלשון המעטה"
דרעי יועמד לדין בכפוף לשימוע; הח
השר אריה דרעי בלשכתו (צילום: יח"צ)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד שר הפנים אריה דרעי בגין עבירות מס, בכפוף לשימוע.

מנדלבליט כותב בהחלטתו: "לא נמצא בסיס ראייתי מספיק להעמיד לדין את השר דרעי במספר עניינים נוספים. במסגרת החקירה נמצא כי אין תשתית ראייתית המלמדת על ביצוע עבירות שחיתות שלטונית ע"י השר דרעי. יחד עם זאת, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס".

עו"ד נבות תל צור, המייצג את דרעי, מסר בתגובה: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועמ"ש בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית.

עו"ד ירון קוסטליץ, מסר כי "מדובר במחלוקות אזרחיות מיסויות, שאין מקומן במסגרת הליך פלילי. בהתאם, אני מאמין כי לאחר השמעת הטענות בשימוע, תסגור הפרקליטות את תיק החקירה".

היועמ"ש מנדלבליט הדגיש שההחלטה להעמיד את דרעי לדין אינה סופית וכי נשקלת העמדתו לדין בעבירות מס בלבד ובכפוף לשימוע.

ביהדות התורה ובש"ס, מפלגתו של דרעי, מיהרו לגנות את המהלך:

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר: "פרסום ההחלטה בעניין השר דרעי בעיתוי של בחירות אינו ראוי ב'לשון המעטה'. אחרי חמש שנות הדלפות בלתי פוסקות על "חומרת ההאשמות..." ומשההר הוליד בקושי עכברון, מן היושר היה להודיע על סגירת התיק ואף להתנצל בפני השר דרעי על עינוי הדין.

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס): "מאושר על ההחלטה הבוקר של היועץ המשפטי לממשלה לנקות את יו״ר תנועתנו, השר אריה דרעי, מכל האשמות שניסו לטפול עליו. כמי שכיהן כיועצו של השר דרעי בתקופה זו, לא התחדש לי דבר בעניין, היה ברור הדבר כי השר דרעי ינוקה מכל אשמה, ואני בטוח שגם עבירות המס יבוטלו בשימוע. אני מאחל לכולנו שהשר דרעי ימשיך להנהיג אותנו לעוד שנים של עבודה פוריה ומסורה בעוז ובגאון כמנהיגם של האוכלוסיות המוחלשות כצוואתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל".

סגן השר מאיר פרוש מסר בעקבות הודעתו של היועמ"ש כי הוא מאמין בחפותו המלאה של השר הרב אריה דרעי.

"אני משבח את עמידתו האיתנה של השר דרעי לטובת כלל הציבור החרדי ואת עשייתו המרובה. למרות ועל אף 5 שנות עינוי דין בעניינו, שאני משוכנע שאין בו ממש, ראיתי מקרוב כיצד הוא שקוע כל כולו בענייני ציבור ומתעלם לחלוטין מחקירות הללו. ידידי ר' אריה, עלה והצלח".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.