| יום כ"ד טבת ה׳תשפ״א 08.01.2021

הכירו את המסכתות שסוכמו ע"י מכון 'הבינני' לתועלת הלומדים

תענוג בלימוד: מכון 'הבינני' מציג: כיצד לקיים את תקנת הקודש של אדמו"ר הזקן לחלק את מסכתות הש"ס בכל קהילות אנ"ש כפי שכותב ותובע באגרת הקודש בחתימת ספר התניא קדישא
הכירו את המסכתות שסוכמו ע

צפו בשיעור לדוגמה:

height="359" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen" allowfullscreen>


תקנת הקודש של אדמו"ר הזקן לחלק את מסכתות הש"ס בכל קהילות אנ"ש כפי שכותב ותובע באגרת הקודש בחתימת ספר התניא קדישא: "לגמור כל הש"ס בכל שנה ושנה, ובכל עיר ועיר לחלק המסכתות על-פי הגורל או ברצון, ועיר שיש בה מניינים הרבה – יגמרו בכל מניין ומניין, ואם איזה מניין קטן מהכיל – יצרפו אליהם אנשים מאיזה מניין גדול, בבל ישונה, חוק ולא יעבור!" מיושמת על ידי החסידים בשלהי כסליו ועד אמצע טבת. בין התאריכים החסידיים י"ט- כסליו ועד כ"ד בטבת יום ההסתלקות של אדמו"ר הזקן מחולק הש"ס בין חברי הקהילה. גם לאלו שלא הספיקו להצטרף ולקחת מסכת אישית בחודש כסליו העמוס במועדים חסידיים ניתנת ההזדמנות לקחת חלק ולקיים את התקנה.

הדרך הקלה להשלים את ההתחייבות

עשרות-אלפים מצטרפים מידי שנה ללימוד המסכתות, אך טרדות היום-יום ועומק הסוגיות מאתגרים את ההתמדה והלימוד העקבי. לא לכולם יש את היכולת להתיישב בקביעות מול דף הגמרא ולפצח את הסוגיות הרבות בפרק הזמן הקצוב. הריכוז וההתעמקות בכל סוגיה ופסקה דורש 'ישוב הדעת' דבר שקשה לרבים להשיג בייחוד בתקופה האחרונה בה - בשל הסגרים - הומה הבית ומפר את ריכוז הלומד.

בדיוק לשם כך השיק מכון “הבנני” מיזם חדשני ואינטאקטיבי ללימוד גמרא. בצורה ויזואלית עם מצגות גרפיות מלאות בתרשימי זרימה והמחשות להבנת מהלך הסוגיה ולסיכומה הברור.

בחרו מסכת מבוארת ותתענגו

מכון 'הבנני' קורא לכל מי שטרם בחר מסכת כחלק ממיזם חלוקת הש"ס לברר באם המסכתות הבאות פנויות ולקחת אחת מהן, כדי להנות מ'ליווי וירטואלי' לכל אורך לימוד המסכת. המסכתות דלהלן סוכמו ובוארו על ידי טובי הרבנים של מכון 'הבנני' ומוגשים בצורה פשוטה וקלה להבנה על ידי הרה"ג דוב בער דאלווין שליט"א

המסכתות המבוארות של מכון הבנני:

ברכות (63 דפים)

שבת (156 דפים)

עירובין (104 דפים)

פסחים (120 דפים)

המסכתות מסודרות בתפריט באתר המכון וניתן בקלות לנווט בין השיעורים ולחפש את השיעור הרלוונטי. לכל דף מצורף סרטון הסבר בו מופיע הרב דאלווין שליט"א ולצדו צצים ציטוטי הגמרא מונפשים ומבוהרים.

החידוש של 'הבינני': עמוד גמרא יומי בליווי מצגות מיוחדות.

במקביל לשיעורים המיוחדים על המסכתות הצטרף מכון 'הבנני' למיזם ללימוד עמוד גמרא יומי. הלימוד מיועד לאלו המעוניינים ללמוד עמוד גמרא אחד ליום וליהנות מסיכום תמציתי על העמוד. בשעה קבועה מדי יום עולה לאתר שיעור יומי על עמוד. מגיד השיעור מסביר ברהיטות על הסוגיה: רקע, ביטויים, מהלך, קושיות, תירוצים ועוד. בסיום מסכם הוא את הנלמד ומשתדל לוודא שהכל פתור ומובן.

"רבים משתפים אותי כמה האתר החדשני ומיזם הלימוד המשותף הקלו עליהם את השלמת המסכת ואת לימוד הקביעות היומי." מספר יו"ר המכון הרב יצחק שלמה קרביצקי. "מתברר כי עצם הידיעה כי תוכל להעזר בחומרי הסבר על מהלך הסוגיה ולקבל את סיכום הדברים באתר 'הבנני' מוסיפה רבות בהתמדה ובלימוד. כשמבינים היטב את הנלמד מתמלאים בהנאה רבה, זה ממש כמו לגייס את 'הנפש הבהמית' במאמץ להשכיל ולהתמיד בלימוד הגמרא. מהתגובות החיוביות הרבות שמגיעות אלינו לאורך הזמן האחרון אנחנו נוכחים לראות כמה משפיע המיזם על הלומדים ומקווים להשלים ולבאר עוד מסכתות לתועלת הלומדים ובעלי הקביעות."

לאתר הבינני לחצו

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.