שלמה מן | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״א 07.01.2021

שנתיים לעלון האיכותי "הוראה ומשפט" • ומה התכניות לעתיד?

לא ניתן לתאר את גודל ההשפעה של העלונים, ביצירת שיח ציבורי והעלאת המודעות לעניינים הלכתיים ומצוות שאדם דש בעקביו. המושגים "אונאה", "היזק ראייה", "הוספה על המקח" ועוד, נזכרים בפי הבריות, ושוב אינם כמרגלית המונחת בקופסה • רוב רובם של הנושאים מקבלים במה לראשונה במסגרת זו, ולא נידונו בעבר בכתבי עולם התורה החב"די
שנתיים לעלון האיכותי
שער הגליון החדש

שמחה בעולם התורה החב"די לרגל מלאות שנתיים להוצאת העלון האיכותי "הוראה ומשפט - ליובאוויטש", פרי יצירתו של "בית המדרש להוראה ומשפט – רחובות" בראשותו של הגה"ח הרב מאיר אהרון שליט"א.

העלון המושקע, היוצא לאור פעם בחודש ומופץ באלפי עותקים ומצורף לאלפי מנויי שבועון 'כפר חב"ד', כולל בתוכו מאמרים ונידונים רבים מעולם המעשה, הזוכים לחקירה הלכתית יסודית ע"י רבני בית ההוראה.

רוב רובם של הנושאים מקבלים במה לראשונה במסגרת זו, ולא נידונו בעבר בכתבי עולם התורה החב"די.

לא ניתן לתאר את גודל ההשפעה של העלונים, ביצירת שיח ציבורי והעלאת המודעות לעניינים הלכתיים ומצוות שאדם דש בעקביו. המושגים "אונאה", "היזק ראייה", "הוספה על המקח" ועוד, נזכרים בפי הבריות, ושוב אינם כמרגלית המונחת בקופסה.

משקל רב ניתן בתקופתנו לכל נושאי הקורונה, סוגיות חדשות שעמדו על הפרק, קיבלו מענה נרחב ואיכותי, ע"י רבני בית ההוראה.

איך מתייחסים לנזקים הכספיים של הקורונה. מזלו גרם או מכת מדינה? עד כמה מותר לרופא לסכן את עצמו להצלת אחרים? מה עושים עם ה'חוצניק' שביטל את הזמנת הצימר? שאלות רבות הלכו ונערמו, ולאחר ישיבה על המדוכה, התפתחה כל שאלה למאמר שלם מפורט ומנומק בעלון האיכותי.

גם מנייני המרפסות ולאחר מכן החצרות, יצרו התמודדויות שונות, כמו היזק ראייה וצנעת הפרט, וזכו אף הם להתייחסות מלאה. הכל בהרחבה ובעמקות, ברהיטות ובטוב טעם.

מנהל הפרוייקט ועורך העלון אינם שוקטים על השמרים, וכבר מלאים בתוכניות לעתיד, בין השאר יתבצע שדרוג למדורים הקיימים, ומתוכננת אף במה מיוחדת לרבנים ותלמידי חכמים מכל קצווי תבל, שיעשירו את הציבור במאמרים בדיני ממונות.

להורדת הגליון החדש > לחצו כאן

המוציאים לאור מבקשים להודות לעיתון כפר חב"ד אשר מצרף ומפיץ את העלון מידי חודש בחודשו לאלפי המנויים, יעמדו על הברכה.


כל זה לא קורה מעצמו, לא ניתן בלילה אחד להקיף כמויות כה רבות של חומרים, לברור ולזקק ולהגיע למסקנה ההלכתית הנכונה. כל רב בבית ההוראה, נושא בתרמילו שנים רבות של עיון והעמקה, וישיבה באוהלה של תורה. ידיעותיו אלה מאפשרות לו ללבן מחדש בזמן קצר, ולהפיק את המירב מעיונו בחומר ההלכתי.

שעות בודדות נותרו לסיום ימי השותפות השנתיים עם "בית המדרש להוראה ומשפט רחובות", תן יד כבר עכשיו, ותזכה לחזק את מגדלור התורה החב"די, ולבנות את דור העתיד של הרבנים, השלוחים והמו"צים.

לתרומה > לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
גלעד מרדכי
כ"ג טבת ה׳תשפ״א
כל הכבוד על כתבתכם העניינית , והמלבבת על עולם התורה העולה ומפציע ברחובות , עיר הקודש.
בברכה , גלעד מרדכי לבנון
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.