| יום כ"ג טבת ה׳תשפ״א 07.01.2021

מערכת החינוך החבד"ית מוכנה לסגר השלישי

אל הסגר השלישי הגיעו צוותי ההוראה ברשת אהלי יוסף יצחק מוכנים. אם יש משהו שכן נלמד מסגר לסגר זהו ההערכות מראש לקראת האפשרות של הוראה מרחוק.
מערכת החינוך החבד
(צילום ארכיון: מנדי הכטמן, COL)

אל הסגר השלישי הגיעו צוותי ההוראה ברשת אהלי יוסף יצחק מוכנים. אם יש משהו שכן נלמד מסגר לסגר זהו ההערכות מראש לקראת האפשרות של הוראה מרחוק. עם ההכרזה על סגר שלישי אף מערך אינו נפתח, שום שלטר לא הורם, שום אתגר לא התחיל – כל אלה מעולם לא הפסיקו. מערך הלמידה מרחוק של האגף הטכנולוגי ברשת מעולם לא פסק לעבוד. 

מוסדות החינוך היסודי

בכל הארץ, צוותי ניהול ומורים עוסקים כבר ימים בהערכות לקראת הסגר המסתמן שיתחיל מחר בלילה, בהכנת מערכי שיעור תוכניות ועזרים לקראת ימי השהות בבית של התלמידים. עוד לפני ההכרזה על 'סגר מלא' הייתה מרגשת המסירות של המורים והמורות בליווי התלמידים הנמצאים בבידוד במציאת כל דרך אפשרית לשלב אותם בתוך סדר היום הלימודי. 

קווי הטלפון שהוקמו לכל מוסדות החינוך מיד הכרזת הסגר הראשון לפני כמעט משנה, עומדים עדיין לשירות צוותי ההוראה ולקראת הסגר השלישי חברת התקשורת 'ימות המשיח' אף שדרגה ויצרה מהם מערכות משוכללות לניהול כיתה מרחוק ללא גישה לאינטרנט.

אין בית חבד"י שלא מכיר את צמד המילים 'מעלין בקודש' – מערכת האתרים הבית ספריים והכיתתיים של הרשת. מערך ענק של למעלה ממאה אתרים משוכללים להוראה מרחוק שהוקמו לקראת הסגר השני ומתוחזקים בעלות של מאות אלפי שקלים מסופקים למוסדות החינוך ללא תשלום כלל. 

כבר הערב נערך לכלל צוותי החינוך ברשת קורס רענון מזורז המשלב בתוכו את העקרונות הבסיסיים ללמידה מרחוק. הקורס מועבר ע"י הצוות הטכני של 'מוקד חינוך חב"ד' ברשת.

ילדי הגנים לא נשארו מאחור!

מערך שלם של פעילות למידה מרחוק הוקם עבור ילדי הגנים המרכז בתוך אתר ייעודי יחידות תוכן יומיות שמופק על ידי צוות גננות מובילות מיוחד מכל הארץ שגובש וגיוס בידי מדריכות הגנים של הרשת.
מלבד לוח הלמידה מרחוק ויחידות התוכן היומיות, צוות ההפקה של אגף גני ילדים הוציא היום מגזין הכנה מיוחד לסגר, ובו פירוט הפעילות לילדי הגנים לקראת יום הבהיר י' שבט.
 
פעילות נרחבת מוסיפה להרקם במערך ההפקה של אגף גני ילדים לקראת שורה של פעילויות כלל ארציות שיאחדו את ילדי הגנים מכל הארץ לתוכניות מיוחדות ומהנות לקראת שבתות וימים מיוחדים במהלך הסגר.

עמדו הכן כולכם!

הפעילות הקבועה והנרחבת לקראת 'שבוע הרשת' בי' שבט גם היא הותאמה למצב של סגר.
את האתגר הגדול של הפקת כינוס ארצי , חלוקת עשרות אלפי ערכות למשפחות לקראת שבת י' שבט ופעילות הכנה ליום ההילולא הזה מינפו השנה לפעילות חסרת תקדים ולשלל פעילויות מיוחדות. הכינוס עצמו ייערך שנועד לכתחילה להיות נערך בשידור ישיר בין המוסדות ייערך כנראה בכל בית ברחבי הארץ באותו הזמן בעזרת ערכת כינוס מיוחדת שתגיע לכל בית של עשרות אלפי תלמידי הרשת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.