חרדים 10 | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״א 06.01.2021

דרמה בוושינגטון: תומכי טראמפ פרצו לקונגרס, ירי בבניין • צפו

בעוד בית הנבחרים דן בניצחונו של ג'ו ביידן, תומכי הנשיא טראמפ התעמתו עם המשטרה ופרצו פנימה אל הבניין • המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור הפגנות, הדיון באישור תוצאות הבחירות הופסק - והמחוקקים פונו • אחד המפגינים הכריז מעל הפודיום בסנאט: "טראמפ ניצח בבחירות"
דרמה בוושינגטון: תומכי טראמפ פרצו לקונגרס, ירי בבניין • צפו
צילום: מסך CBS

חמבקונגרס האמריקני התקיימה הערב (רביעי) הישיבה המכרעת שבה יאושר ניצחונו של הנשיא הנבחר ג’ו ביידן בבחירות לנשיאות - אולם זו הופסקה, בצעד חסר תקדים, בשל מהומות שפרצו במקום.

מחוץ לגבעת הקפיטול, נאם מוקדם יותר הנשיא דונלד טראמפ בפני רבבות מתומכיו, וקרא לסגנו מייק פנס העומד בראש הישיבה, למנוע את אישור תוצאות האמת ולהותיר את השלטון בידי הרפובליקנים.

פנס הבהיר בתגובה כי אין לו שום כוונה לשנות את דין הבוחר האמריקני.

טראמפ צייץ בתגובה בטוויטר: "למייק פנס לא היה האומץ לעשות מה שצריך כדי להגן על המדינה והחוקה שלנו. ארה”ב דורשת את האמת”.

זמן קצר לאחר הנאום החלו עימותים בין תומכי טראמפ לבין שוטרים, על רקע ניסיונם של המפגינים לפרוץ לתוך בניין הקונגרס.

במהלך העימותים הוחלט על ידי כוחות הבטחון להטיל עוצר על גבעת הקפיטול כולה ולהרחיק ממנה את המפגינים. זה לא עזר, ורבבות המוחים צרו על בניין הקונגרס וחלקם הצליחו לפרוץ פנימה.

מפגינים תועדו נכנסים אל תוך אולם הסנאט עצמו, שם הסתובבו בחופשיות, ואחד המפגינים אף הכריז מעל הפודיום – במחזה בלתי יאמן : “טראמפ ניצח בבחירות”.

חברי בתי הנבחרים, שהתכנסו לאשר את תוצאות הבחירות, פונו עוד קודם מהמקום אל חדרים מאובטחים, בשל המהומות החריגות.  סגן הנשיא פנס פונה מהאולם על ידי השירות החשאי.

רשתות הטלוויזיה בארה”ב דיווחו כי שוטרים החלו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות נגד המוחים האלימים.

בתוך האולם נעו כוחות משטרה חמושים ברובים, ופעלו לפנות את הבניין.

לפי דיווחים בכלי התקשורת נשמעו קולות ירי בתוך בניין הקונגרס ונמנו מספר פצועים, ככל הנראה מקרב המפגינים. אישה שנורתה נפצעה קשה, ככל הנראה מירי מאבטחים במקום.

עוד דווח על עימות בין מאבטחים חמושים לאנשי מיליציה שליוו את המפגינים.

עוצר הוטל על כל העיר בשל המהומות.

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ קרא לתומכיו להימנע מעימותים עם המשטרה. “בבקשה תתמכו בכוחות האכיפה ובמשטרת הקפיטול, הם בצד של המדינה שלנו”, קרא טראמפ.

מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר כי "ההפגנות – פעולה לא אמריקנית. המפגינים חייבים להפסיק”. הוא הוסיף כי "טראמפ אמר לי שלא ציפה שאנשים יעשו את זה”.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
בדוק
כ"ג טבת ה׳תשפ״א
זה אולי ישמע קונספירציה אבל זה מאומת ונבדק.. "הפורצים" הם אנשי אנטיפה שמאל קיצוני שונאי טראמפ וארגון אלים מאד שעושה המון בלאגן בארה"ב בשנים האחרונות (יש וידאו שרואים איך המשטרה מכניסה אותם) וכמובן איתם נכנסו גם תומכי טראפ שכועסים ומאוכזבים על כך שגנבו להם את הבחירות. יש שיתוף פעולה הזוי בין כל מיני אנשי ממשל גם של טראמפ כמו סגן הנשיא מייק פנס ועוד היד נטויה.. הזוי הזוי אבל זאת המציאות
תגובה
כ"ג טבת ה׳תשפ״א
שטויות,
א מייק פאנס נגד ההתקוממות בגבעת הקפיטול, טראמפ הפציר במייק פאנס לדחות את מינוי גו ביידן לנשיא ומייק פאנס נעמד על הרגליים האחוריות להגנת הדמוקרטיה, מייק פאנס אדם ממלכתי מאוד,
ב אתה חי בקונספציה אחת גדולה בזה שאתה חושב שהמשטרה האמריקאית הכניסה את תומכי טראמפ, לא היה די תגבורת משטרתית לכן הם הצליחו להכנס הם היו 30 אלף מפגינים כנגד כמה עשרות שוטרים,
ג הארגון אנטיפה תומך בגלוי בטראמפ וטראמפ אף פעם לא גינה אותו, תהיה יותר מדוייק פעם הבאה,
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.