שלמה מן | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״א 06.01.2021

מנכ"ל עיריית קריית אונו שיתף מה 'תפס' אותו בלימוד הרמב"ם

לרגל כ' טבת, יום ההילולא של הרמב"ם, שוחח מנדי גרוזמן ב'כאן מורשת' עם הרב מענדל מישולובין, מנהל מפעל שיעורי הרמב"ם היומי, על ההתעניינות הגוברת בלימוד הרמב"ם, ועם חיים סופר, מנכ"ל עיריית קריית אונו ואחד מאלפי המאזינים הקבועים לשיעורי המפעל, שסיפר כיצד ניתן לשלב לימוד רמב"ם יומי בתוך סדר יום עמוס במיוחד • האזינו
מנכ
גרוזמן וביתאן בשידור (צילום: מסך, כאן 11)

בתכנית 'מענדי ביתאן' המשודרת מדי בוקר ברדיו 'כאן מורשת' התראיין הבוקר (רביעי) מנכ"ל עריית קריית אונו ר' חיים סופר ושיתף את המאזינים בלימוד היומי שלו ברמב"ם, במסגרת מפעל "שיעורי הרמב"ם היומי".

"מנכ"ל ערייה הוא תפקיד תובעני, סביב השעון, דורש הרבה, ובכל זאת כל אדם צריך גם לפנות מקום לנפש שלו, לנשמה שלו. ואת זה אני עושה באמצעות האזנה לשיעורי הרמב"ם שמושגרים אליי בכל יום", סיפר סופר.

"אני מוצא זמן פנוי בכל יום, עשרים דקות חצי שעה, ואני לומד משהו שהוא מקיף את כל הנושאים בעולם היהודי. תמיד אפשר למצוא זמן. בנסיעות ממקום למקום, בין פגישות. אני יושב, לפעמים באוטו, ומאזין לרבנים שמוסרים את השיעורים ברמב"ם בצורה רהוטה ויפה. היום האזנתי לשיעור ה-181.

"זה הפלא ופלא, פשוט מדהים. אני מרגיש שותף לפרויקט ענק. לומד את כל התורה בצורה מתומצתת וברורה. זה פשוט גן עדן. השפה שבה השיעורים נמסרים - רהוטה. הרב המוסר לא רק קורא את ההלכות אלא גם מסביר אותן. פתאום כל התורה נראית נהירה וברורה ומסודרת.

"מה שהרמב"ם עשה זה מדהים וכשהמגיד שיעור של מפעל הרמב"ם היומי מסביר - זה פשוט תענוג. זה באמת העשרים דקות חצי שעה - שהם נכס אדיר לנשמה שלי ולחיים שלי. בכל יום אני מחכה לזה".

בתכנית התראיין גם הרב מענדל מישולובין, מאנ"ש במגדל העמק, המנהל את מפעל שיעורי הרמב"ם היומי, ועורר את המאזינים להצטרף אל אלפי הלומדים במסגרת מפעל השיעורים.

"סקרים מלמדים שאדם מקדיש בכל שנה בערך 250 שעות בנסיעות ו-200 שעות בתורים", אמר הרב מישולובין. "אם ניקח חצי שעה או פחות בכל יום וננצל אותה - אפשר תוך שנה להעשות הכירות עם כל חלקי התורה".

על מה שהוביל אותו לפתוח את מפעל השיעורים היומי, סיפר הרב מישולובין: "הצמאון ללמוד את הרמב"ם - שמקיף את כל התורה כולה - הוא גדול. הבחנו בזה. אנשים בעיקר מחפשים שהמידע יגיע עד אליהם ישירות, עם כמה שפחות מאמץ. וזה מה שעשינו.

"היום יש לנו 4 מגידי שיעורים ברמב"ם, במסלולים שונים - מעמיקים יותר ומעמיקים ופחות. כל מי שחשקה נפשו לדעת את התורה שולח הודעה למספר ייעודי ומצטרף לאחת מן הרמות. בכל יום אנו שולחים שיעור מוקלט ישירות לנייד, לצד הטקסט של הרמב"ם. עשרות מצטרפים בכל יום והתגובות - נלהבות".

השדרן מענדי גרוזמן חתם: "אני כורת את העולם עליו אני יושב, ופונה למאזינים ואומר - אם יש לכם התלבטות מה לעשות בזמן הפנוי, להאזין לרדוי או ללמוד את הרמב"ם - לכו על רמב"ם".

שירות COL: להצטרפות למפעל הרמב"ם היומי ולקבלת השיעורים בכל יום - שלחו הודעה לוואטספ במספר 0587554144 עם המילה: רמב"ם יומי, ומסלול הפרקים שרוצים לקבל בכל יום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.