צבי סופר | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״א 06.01.2021

אף אחת לא באמת לבד: 'חסדי ל"ב' משיק תכנית חדשה

אלפי משפחות בישראל מתמודדות עם קשיים כלכליים. בקרב נשים שהתאלמנו התמונה מסובכת פי כמה, כדי לצאת מהסחרור הכלכלי נדרשים כוחות גדולים מאוד - מה שלפעמים נראה לא מעשי עבור זוג ידיים אחד שצריכות גם לפרנס, גם לנהל את התקציב וגם להוביל את המשפחה • ארגון חסדי ל"ב הפועל לחיזוק החוסן הכלכלי של משפחות וליווה עד היום אלפי משפחות במגוון תכניות, משיק את "צופיה"
אף אחת לא באמת לבד: 'חסדי ל
ר' זלמן ביסטריצקי, מנכ"ל 'חסדי ל"ב'

אלפי משפחות בישראל מתמודדות עם קשיים כלכליים ונעזרות בגופים כאלה ואחרים בכדי לשפר את מצבן הכלכלי וללמוד להתנהל בצורה נבונה יותר. בקרב נשים שהתאלמנו התמונה מסובכת פי כמה, כי כדי לצאת מהסחרור הכלכלי נדרשים כוחות גדולים מאוד - מה שלפעמים נראה לא מעשי עבור זוג ידיים אחד שצריכות גם לפרנס, גם לנהל את התקציב וגם להוביל את המשפחה.

ארגון חסדי ל"ב הפועל לחיזוק החוסן הכלכלי של משפחות וליווה עד היום אלפי משפחות במגוון תכניות, משיק את "צופיה" - תכנית ייחודית לאלמנות, המעניקה כלים לצמיחה כלכלית בראייה הוליסטית ובהתאמה אישית.

הרבה יותר מסיוע כלכלי

באופן טבעי, הנושאים הפיננסיים תמיד מדידים יותר (כמה כסף דרוש למשפחה בחודש, מה גובה המשכורת החודשית וכמה חסר בפועל) אולם כאשר מדובר במשפחה שאיבדה אב ובעל, ההתמודדות רחבה בהרבה מהקושי הכלכלי - במקרה כזה השינוי יכול לבוא רק בעזרת טיפול מקיף.

הצוות המקצועי בתכנית "צופיה" מסתכל על התמונה הרחבה ומעניק לאלמנה סיוע במספר ערוצים. בתחום הכלכלי, לאחר מיפוי מדויק של המצב הנוכחי תקבל המשתתפת כלים מגוונים לניהול התקציב המשפחתי השוטף: שליטה בתזרים, איזון בין ההכנסות הקיימות להוצאות, הכוונה בהתנהלות מול גופים שונים ואף חינוך כלכלי לילדים. במקביל, ייבדקו האפשרויות השונות להגדלת ההכנסה - באמצעות הרחבת משרה קיימת, הקמת עסק זעיר ואפשרויות נוספות בתחום התעסוקה. הליווי הצמוד יאפשר למשתתפת לייצר יותר כסף בכל חודש ולהעניק "חמצן" לחשבון הבנק.

בנוסף, צוות מומחים מלווה כל אחת מהנשים בתחום האישי והמשפחתי, המשפיע על כלל ההתנהלות בבית וכמובן מקרין גם על המצב הכספי. המשתתפת תלמד למצות את זכויותיה, תקבל העצמה בקבוצה תומכת יחד עם נשים כמוה וכך תצא אל המסע כשהיא חזקה יותר.

"היחלצות מקשיים כלכליים תמיד כרוכה במאמצים, אולם למשפחה שצריכה להתרומם ממכה כזו כבר דרושים כוחות ותעצומות אדירות. עבורנו, לתת לנשים הללו את הכוח לעשות את הצעד הראשון ולצמוח מתוך המשבר זו שליחות" מסכם זלמי ביסטריצקי, מנכ"ל חסדי לב.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.