שלמה מן | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

מיום חמישי בחצות: סגר הרמטי כולל מערכת החינוך לשבועיים

בישיבת הממשלה אושרו הערב (שלישי) הגבלות מחמירות, שיכנסו לתוקף החל מיום חמישי בחצות • מערכת החינוך כולל הגנים תושבת, מקומות עבודה חיוניים בלבד יפעלו • ראש הממשלה נתניהו: "נכנסים לגל המסוכן ביותר מאז פרוץ המגפה"
מיום חמישי בחצות: סגר הרמטי כולל מערכת החינוך לשבועיים
סגר ניסן בכפר חב"ד. צילום: שניאור שיף

הממשלה אישרה הערב (שלישי) הטלת סגר כולל בפעם השלישית בתוך שנה.

הסגר ייכנס לתוקף ביום חמישי בחצות והוא יממשך שבועיים. הסגר יכלול הפעם את סגירת מערכת החינוך ללא החרגות - מלבד החינוך המיוחד. כמו כן ייסגרו מקומות העבודה מלבד אלה החיוניים.

עוד הוחלט כי מקומות העבודה יצומצמו לחיוניים בלבד, היציאה מהבית תתאפשר לצרכים חיוניים בלבד ורק ביישוב או עיר המגורים, הגבלת המרחק תישאר 1,000 מטר.

כמו כן יחול צמצום נוסף של איסור התקהלויות: 5 בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (כיום מדובר על 10 ו-20 בהתאמה). וכן איסור שהייה בבית אחר, צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50% ואיסור טייק אוויי.

באשר לטיסות:  מי שרכש כרטיסי טיסה לפני הסגר יורשה לטוס, לאחר מכן יינתן היתר פרטני. במקביל הוחלט על החזרת הבידוד במלוניות לנוחתים ממדינות מסוכנות, אולם טרם נקבע אלו מדינות יכללו בהגדרה זו.

במהלך ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "כשהפעלנו סגר מיד זה הוריד את התחלואה. יצאנו מזה, הגענו לגל השני אך על פי שזה היה מאוחר הפעלנו סגר כללי וזה עבד. הסיבה שאפשר לאכוף סגר כללי יותר טוב היא כי האפקט הפסיכולוגי עובד ואז יש משמעת של כל אדם על עצמו. ניהלנו את זה נכון כי ידענו להפעיל את האקורדיון בזמן. לפתוח ולסגור בזמן ועכשיו אנחנו מביאים גם את החיסונים וזה יעזור. מטיפים לנו בשיח התקשורתי, זה שיח עקר וזה פשוט לא נכון. אכיפה לא עזרה ולא הבדיקות – רק סגר עזר".

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "אנחנו נמצאים במצב לא פשוט, המצב שלנו כרגע שכולנו מתחת לאלונקה. אנחנו כולנו תחת עיצומו של מבצע חיסונים - קופות החולים חיסנו יותר ממיליון אנשים. לגבי בתי החולים - אושפזו 498 חולים בשלושה ימים המספר הזה ילך ויגדל הימים הקרובים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.