שחר וולף | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

הדולר צולל. מה התחזית? האם כדאי להשקיע ולקנות דולרים?

שער הדולר צונח לאחרונה. הדולר נמצא בשפל של שנים רבות. האם נכון לרכוש כעת דולרים רבים להשקעה בהמתנה לעלייה בזמן הקרוב? • שחר וולף, כלכלן חסיד חב"ד, מנהל לשעבר בבנק דיסקונט ובעל חברה ליעוץ משכנתאות ופיננסים עם טור מיוחד לגולשי COL, שעושה סדר • אמלק: אל תשקיעו
הדולר צולל. מה התחזית? האם כדאי להשקיע ולקנות דולרים?
כותב השורות, הרב וולף

אתמול התקשר אלי חבר טוב. "בטח ראית מה קורה בשער הדולר", אמר לי, ואז סיפר: "היום קניתי כמה אלפי דולרים, ברור לי שעוד כמה חודשים זה יעלה ואני יעשה קופה יפה".

מה דעתכם? האם הוא נהג נכון?

כולנו עדים לכך שבחודש וחצי האחרונים הדולר צונח. בנק ישראל מתערב וקונה מאות מליונים, ועדיין הדולר יורד.

בואו נבין את הסיבה. בארה"ב הייתה השנה מסיבת בחירות. הנשיא היוצא דונלד טראמפ החזיק בשיטה שאומרת שככל שיהיה יותר כסף כך אנשים יותר יבזבזו וכתוצאה מכך תהיה יותר פעילות כלכלית, פחות אבטלה וכו'. כפועל יוצא מכך הבנק המרכזי בארה"ב הדפיס הרבה מאד כסף, הממשל שלח לכל אזרח אמריקאי צ'ק נדיב, בסופו של דבר התחזית התבדתה, השייקים לא התבזבזו כפי המצופה, הגרעון בארה"ב גדל בצורה חדה וקשה.

לפי הערכת הכלכלנים הגדולים בעולם שער הדולר הולך להמשיך ולרדת לעומת סל המטבעות. אנחנו ביחס דולר-שקל צפוים לפגוש את הדולר ברמה הנמוכה מזה כמה עשורים, סביב רמה של שלושה שקלים.

שער דולר זול הוא רע ליצוא שלנו אבל מאידך הוא טוב למשקי הבית כי זה מחייב את בנק ישראל להשאיר את הריבית נמוכה. ריבית נמוכה טובה ללווים, למשכנתאות וכו'. ריבית נמוכה תייצר יותר השקעות ותעודד נטילת אשראי.

דולר נמוך עוזר למדינת ישראל לשמור על אינפלציה נמוכה. הדבר הזה טוב מאוד לנוטלי המשכנתאות. רבים מאד לוקחים את מסלול הזכאות שצמוד למדד וכן את המסלולים המשתנים שישמרו על ערך נמוך יחסית ויאפשרו לנוטלי המשכנתא יציבות בהחזר (כמובן שלקיחת משכנתא כזו, היא סיכון מראש ולכן צריך לשקול נכון האם לקחת מסלולים כאלה).

מאידך, חשוב לי לציין דבר נוסף. עד עכשיו הסברתי שהדולר הולך להמשיך ולרדת, אבל הדולר יכול למצוא גם איים של שקט, או אפילו עליות מסוימות.

הדולר סביר לעלות בזמן משבר. במצב כזה כששיש רעידה בשווקים הפיננסים, בשעות מלחמה או חלילה מגיפה כמו שראינו השנה - אנשים נוטים לרוץ אל הדולר כמקום מפלט, כמטבע של המדינה החזקה בעולם. אבל שישנה יותר יציבות אנשים עוזבים את הדולר ועוברים להשקיע במניות, נדלן, ביטקון וכו' וכך שער הדולר שוב צולל.

לסיכום: השקעה בדולר היא השקעה מסוכנת מאד כעת, לדעתי זאת השקעה לא נכונה.

מי שיש לו חשבון בדולרים או הרבה דולרים כדי לו לעשות גידור כדי לשמור על שער הדולר כמו שהוא. גידור הוא סוג של ביטוח שאפשר לקנות בבנק על שער הדולר. כמובן שגם לזה יש מחיר.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
זכור לי שיחה שהדולר יגיע לרמה של 1 ש"ח
כ"א טבת ה׳תשפ״א
2.
ומה עם היורו
כ"ב טבת ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.