מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

לפני כחודשיים הצטרף לשליח בדובאי, כעת הרב לויטין מסכם

כמעט חודשיים חלפו מאז שהגיעו ר' לוי ורעייתו נחמי לויטין לדובאי, לנהל את בית חב"ד תחת הרב דוכמן • חודשיים אינם נחשבים פרק זמן ממושך, אך כפי שהם מציינים – מה שהם הספיקו לראות במהלכם, וכמות היהודים שהם פגשו, הם בהיקף אדיר, הרבה יותר מכפי שניתן להעלות על הדעת • COL מגיש קטעים נבחרים ממה שסיפרו בני הזוג בראיון ל'הידברות'
לפני כחודשיים הצטרף לשליח בדובאי, כעת הרב לויטין מסכם
הרב לויטין בפעילות חנוכה, השנה (צילום: מסך)

ר' לוי ורעייתו נחמי (לבית טורנהיים) לויטין יצאו לפני כחודש לדובאי, שם הם פועלים בשליחות הרבי תחת השליח הראשי ורבה של איחוד האמירויות הרב לוי דוכמן.

בראיון ל'הידברות', סיכם הרב לויטין את החודש הראשון שלו בשליחות. "אנחנו בינתיים מתמקדים בעיקר בציבור הישראלי, דובר העברית. הפעילות שלנו מכוונת הן לאלו שקבעו כאן את מקום מגוריהם לצורכי עסקים והן למטיילים הרבים שממשיכים להגיע גם בתקופה זו, על אף הסגר בארץ", מספר ר' לוי.

"אנו מרגישים שהממשל מכבד אותנו מאוד ומאפשר ליהדות לפרוח בלי שום בעיה. גם האזרחים בעצמם מקבלים אותנו בזרועות פתוחות. הלוואי על כל הקהילות היהודיות באירופה להרגיש כל כך בטוחות כפי שאנו חשים כאן".

בתשובה לשאלת המראיין אם הם חוששים מעבודת השליחות שלהם, על רקע העובדה כי הם צעירים, חסרי ניסיון, ובאים לתפקיד בעל סדר גודל ענק, השיבו הלויטינים:

"ברור שיש חששות, אחרי הכל זה טבעי. אבל אנחנו לא מגיעים בכוחנו. הקב"ה עומד מאחורינו ויש גם את ברכתו של הרבי. הוא זה ששלח מאז ומעולם את שליחי חב"ד להפיץ את האמונה בקב"ה. ממילא החשש מתפוגג כלא היה. הסבים שלי מסרו את נפשם ברוסיה הקומוניסטית על הפצת יהדות, אז חוסר ניסיון הוא לא משהו שיפריע לנו במילוי תפקידנו".

על השאלה איך הקורונה משפיעה על תפקידם, השיבו: "הקורונה מביאה עמה את האתגרים שלה: החשש, המסכות והריחוק החברתי. אבל המטרה שלנו היא לחבר בין הנשמות כדי להתקרב יותר לקב"ה. אנו משתדלים לעשות הכל במסגרת החוקים הקיימים מבלי להיעצר, להאט או להיבהל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.