צבי סופר | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

שר הבריאות אדלשטיין קורא לסגר מלא, ומערכת חינוך סגורה

בתדרוך לתקשורת ולפני ישיבת הממשלה, קורא שר הבריאות יולי אדלשטיין להגיע לסגר מלא, אפס התקהלויות ומערכת חינוך סגורה: "מבקשים לבנות גשר בין היום עם מצב התחלואה הנוראי, לבין הצלחת החיסונים" 
שר הבריאות אדלשטיין קורא לסגר מלא, ומערכת חינוך סגורה
שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך התדרוך, לפני שעה קלה (צילום: לע"מ)

 שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים לפני שעה קלה תדרוך לתקשורת, לאחר דיון חירום שקיים עם צוות משרדו.

"קיימנו עכשיו ישיבת חירום כאן במשל"ט עם בכירי מגן ישראל ובכירי המשרד, הממשלה מתכנסת עוד כמה שעות לישיבה בעיני אולי החשובה ביותר מאז קמה, אנחנו מבקשים לבנות גשר בין היום עם מצב התחלואה הנוראי, לבין הצלחת החיסונים".     

השר אדלשטיין קורא לסגירת מערכת החינוך: "אנחנו נוכל לבנות את הגשר הזה בתנאי אחד, שלא נשחק בכאילו. אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל, ללא עבודה מלבד חיונית, עם מערכת חינוך סגורה ועם אפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב בו מילוני ישראלים יהיו מחוסנים".

"אתם מבינים טוב מאוד את המחיר של לא לעשות כלום בעניין הזה, זה עוד מאות רבות של מתים, אלפים של חולים קשה ועשרות אלפי מאומתים. אני מזכיר לכם שהממשלה קיבלה את ההחלטה על הסגר של ימי תשרי שהיינו עם 2,900 מאומתים ליום. אנחנו היום ספרנו יותר מ-8,000 מאומתים. תחשבו על ההשלכות של העניין הזה על מערכת הבריאות, על הצוותים הרפואיים המותשים, על קופות החולים, שאותן אנחנו משבחים על מבצע החיסונים, זה אותן אחיות ורופאים שיצטרכו להתמודד עם עשרות אלפי חולים לצד מבצע החיסונים".

"יש אפשרות לצאת מזה, אם נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים, אם נזכור שיש במדינה עדיין ערבות הדדית. אני מציע שכל אחד יחשוב מה האחריות האישית שלו, ואיך אפשר לצאת מהצרה הזאת. אפשר שלא להגיע למצב של אותן מדינות שאנחנו אוהבים לקבל מהן דוגמא בשנים הרגילות, אנחנו לא רוצים להיות כמוהן הפעם. תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר, נמשיך במבצע החיסונים ונגיע לחוף מבטחים, נגיע אם כולם יפעלו ביחד".

וידאו: (צילום: לע"מ)

 

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה המעודכנים ומהם עולה כי אתמול אובחנו 8,311 נדבקים בנגיף כשאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 7.4. מדובר בזינוק של יותר מ-3,000 נדבקים ביום, לאחר שאתמול עדכן המשרד כי ביום ראשון אובחנו 5,205 איש.

הפעם האחרונה שבה אומת מספר כה גבוה של נדבקים ליממה, הייתה בעיצומו של הגל השני, אז אובחנו למעלה מ- 9,000 חולים ביממה.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.