מנדי ברגר | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

שמות: משה נתן את הכח, אנחנו עובדים, משיח מסיים • צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-וארבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת שמות, בא הרבי מעמיק מתוך פירוש המדרש לדברי משה רבינו "שלח נא ביד תשלח", על רצף העבודה ממשה רבינו ועד משיח, שמשה נותן הכח לעבודה על ידי התורה, אנחנו פועלים בבירור העולם, ומשיח מסיים ומביא הגאולה
שמות: משה נתן את הכח, אנחנו עובדים, משיח מסיים • צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-וארבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה מיוחדת לפרשת שמות, בא הרבי מעמיק בפירוש המדרש לדברי משה רבינו "שלח נא ביד תשלח", על רצף העבודה ממשה רבינו ועד משיח, שמשה נותן הכח לעבודה על ידי התורה, אנחנו פועלים בבירור העולם, ומשיח מסיים ומביא הגאולה

האם אכן משה רבינו הוא גואל ראשון והוא גואל אחרון? * המכנה המשותף בין משה רבינו ובין המשיח – התורה * הרמז הנפלא במספר המשותף של "יבא שילה" ו"אחד משה" * "ירידה צורך עליה" – לעלייה גדולה יותר מלפני הירידה * העלייה הכפולה שלאחר הירידה, הן בהמשכה האלוקית והן בבירור התחתון * העלייה של מתן תורה, והעלייה של הגאולה העתידה * עומק משמעות "ירידה צורך עלייה", שהעבודה במקום הירידה מביאה את העלייה.

מדוע נאמר "ה' אחד" ולא "ה' יחיד"? * העבודה: לגלות ולפעול האחדות במקום ההעלם והפירוד * בכח התורה לברר ולזכך את העולם * מתן תורה פעל ביטול במציאות העולם * "משה" נתן את הכח לעבודת "אחד", ומתגלה הסיכום "משיח" * הקבלת העבודה הכללית של עם ישראל, ב"עולם קטן" זה האדם * מבירור חלקנו הפרטי בעולם – לגאולה הכללית * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
תודה
כ"א טבת ה׳תשפ״א
עוד שיעור מהפרויקט לקוטי שיחות המדהים, עכשיו הגיע זמן לתרום לפרויקט באתר Kibbush.com
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.