צבי סופר | יום כ"א טבת ה׳תשפ״א 05.01.2021

הממשלה תתכנס לדון בהחמרת הסגר לבלימת התחלואה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי בכוונתו לכנס שוב את השרים ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ למיגור המגיפה • ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על מענקי סיוע מיוחדים לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. מה כלול בתכנית?
הממשלה תתכנס לדון בהחמרת הסגר לבלימת התחלואה
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כץ, מציגים את תכנית הסיוע לעסקים במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי בכוונתו לכנס שוב את השרים ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ למיגור המגיפה.

במשרד הבריאות דורשים להפסיק את הלימודים בכל שכבות הגיל באופן מיידי. לעומת זאת שר החינוך יואב גלנט, סובר שרק הכיתות הגבוהות ה׳-י׳ יחזרו ללימודים בלמידה מרחוק. במשרד הבריאות אומרים בתגובה כי במצב הנוכחי נדרש סגר מלא, והמתכונת שפעלה עד עכשיו – לא הוכיחה את עצמה בעצירת התחלואה.

שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ: "מבצע החיסונים זהו דבר מאוד חשוב, שצריך להקדים ולקדם אותו. צריך לקדם גם את חיסוני המורים מהר ככל שניתן, ולהימנע ככל שניתן מפגיעה במערכת החינוך. אם ניאלץ לפגוע בה, כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, ביחד עם המורים, על מנת למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בימי לימודים נוספים בהמשך לתלמידים, שכל כך נפגעו במהלך השנה הזו."

הממשלה עסקה בקידום חוק התכניות לסיוע כלכלי בקורונה, במתן סיוע מיוחד למגזר העסקי שנפגע בעקבות הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה:

"מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגיפה.

"בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה.

"אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים. זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר.

"בעקבות החיסונים הודיע עכשיו בנק ישראל שתחזית ההתכווצות של המשק ירדה מ-6% במקור ל-3.5%. זה סימן טוב.

"ישראל מובילה את העולם גם ביציאה מהקורונה הבריאותית וגם ביציאה מהקורונה הכלכלית. אני גם מודה לשר הביטחון שנותן את ידו למאמץ הזה עכשיו ואני מקווה שיעבירו אותה בכנסת במהרה.

ראש הממשלה התייחס ללכידת המחבל: "אני מבקש לשבח את השב"כ, את הימ״מ ואת צה"ל שהביאו ללכידת המחבל הנתעב שרצח באכזריות את אסתר הורגן הי"ד. אנחנו נמצה עמו את הדין, אנחנו נמצה את הדין עם כל מי שסייעו לו.

"יידעו כל מבקשי רעתנו, והם רואים את זה פעם אחר פעם, ידה הארוכה של ישראל תגיע אליהם, בכל מקום ובכל עת."

צפו בוידאו:

וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ

 

שר האוצר ישראל כץ: "אנחנו צריכים לעשות מאמץ אחרון כדי לסייע. רשת הביטחון עובדת, אבל עכשיו דרוש סיוע נוסף. התוכנית הזו היא מדויקת, היא נוגעת לפי קריטריונים לא רק במענקים אלא גם בהמשך הענקת פטור מארנונה לצד תוכנית הלוואות נרחבת".

עיקרי התכנית שאושרה:

רף הזכאות המקל למענקי הסיוע לעסקים בדבר הוצאות קבועות כפי שנקבע לחודשים נוב'-דצמ' 2020 למניינם, יוארך גם לתקופת הזכאות ינואר-פברואר 2021. כמו כן נקבע כי בסמכות שר האוצר להאריך הרחבה זו לשאר תקופות הזכאות.

יינתן מענק סיוע נוסף לעסקים:

עסק שמחזור עסקאותיו בשנת 2019 למניינם היה מעל 18 אלף ש"ח ואינו עולה על 300 אלף ש"ח ושחלה ירידת מחזור בשיעור של לפחות 25% בין פעילות העסק בתקופה שמחודש מרץ עד דצמבר 2020 לפעילותו בתקופה המקבילה בשנת 2019.

גובה המענק יקבע בהתאם לעומק הפגיעה:

- פגיעה של 25%-40% במחזור העסקים- מענק בגובה 3000 ש"ח.

- פגיעה בגובה 40%-60% במחזור העסקים- מענק בגובה 5000 ש"ח.

- פגיעה מעל 60%- מענק בגובה 9000 ש"ח.

* לעוסק פטור תיבחן ירידת המחזורים בשנת 2020 מול שנת 2019, לצורך קביעת הזכאות לסכומי המענק.

עסק שמחזור עסקאותיו בשנת 2019 היה בין 300 אלף ₪ ל-400 מלש"ח, שהיה זכאי לשלושה או יותר מבין מענקי הסיוע להשתתפות בהוצאות שניתנו באמצעות רשות המסים. גובה המענק יעמוד על- 50% מממוצע מענק ההוצאות הקבועות שניתן לעסק עד כה בגין תקופות זכאות בשנת 2020, עד לגובה של 50 אלף ש"ח.

שר הפנים יתקן תקנות שבמסגרתן יינתן החזר הוצאות ארנונה גם לעסקים שנפגעו במעל 400 מלש"ח והזכאות תיקבע בהתאם לרף הזכאות שייקבע לעסקים במחזורים של בין 200 ל-400 מלש"ח ביחס לחודשים המקבילים בשנת 2019.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.