מנדי ברגר | יום כ' טבת ה׳תשפ״א 04.01.2021

'הדרכון הירוק': האם יופעל על מסעדות ולא בבתי-כנסת?

בתי-כנסת, לא. ספורט ותרבות, כן: ועדת החוקה דנה היום בשאלת "הדרכון הירוק", שמנסה לעשות סדר באורח חיי המחוסנים והמחלימים מקורונה, עד שתוסרנה לחלוטין ההגבלות - יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש 
'הדרכון הירוק': האם יופעל על מסעדות ולא בבתי-כנסת?
שר הבריאות, אלדשטיין, בוועדה. צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוקה דנה היום בשאלת "הדרכון הירוק", שמנסה לעשות סדר באורח חיי המחוסנים והמחלימים מקורונה, עד שתוסרנה לחלוטין ההגבלות - יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש.

"גם מי שלא יעשה זאת יוכל לקבל דרכון ירוק ל-72 שעות - אם יעבור בדיקה", ציין הפרויקטור. תוקף הדרכון למתחסנים ולמחלימים יהיה חצי שנה. ייתכן שיוארך בהמשך בהתאם לנתונים שיתקבלו לגבי אפקטיביות החיסון, כך לדבריו.

עוד אמר הפרויקטור, פרופ' אש בדיון, כי מבחינתו "הדרכון הירוק הוא אמצעי שאנחנו רוצים להשתמש בו לניהול שגרת החיים". הפרופ' הוסיף כי המתחסנים יקבלו תעודת מתחסן ודרכון ירוק. תעודת המתחסן תינתן למתחסנים בלבד לאחר מנה שנייה, ותהיה בתוקף משבוע לאחר המנה השנייה למשך חצי שנה.

ב-ynet ציינו כי עדיין לא ברור אילו הטבות יקנה אותו דרכון ירוק, אך כבר כעת ניתן להעריך בסבירות גבוהה שהמחוסנים לא ייאלצו להיכנס לבידוד אם נחשפו לחולה מאומת, לא ישהו בבידוד עם חזרתם ממדינה אדומה ולא יחויבו בבדיקות או בהצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה בעת הכניסה ל"אי ירוק".

משרד הבריאות מסר כי הדרכון הירוק לא יופעל במערכת החינוך, במקומות העבודה, בחנויות הרחוב, בתחבורה הציבורית ובבתי התפילה. היכן כן? במופעי תרבות, אירועי ספורט, כנסים, אירועים ומוזיאונים ואף ייתכן כי יופעל במסעדות, בתי קפה, קניונים, מלונות, חדרי כושר ובריכות השחייה. 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.