צבי סופר | יום כ' טבת ה׳תשפ״א 04.01.2021

מה עושה יצירת אמנות 'אהבה' בבית חב"ד במרכז פלורידה?

יצירת אמנות באותיות עבריות 'אהבה' של האמן העולמי רוברט אינדיאנה תעמוד במרכז פתיחת הגלריה החדשה לאמנות יהודית במרכז חב"ד בג'קסונוויל, פלורידה
מה עושה יצירת אמנות 'אהבה' בבית חב
המיצג 'אהבה' במרכז בית חב"ד במרכז פלורידה (צילום: אתר 'בית חב"ד')

אתר 'בית חב"ד'

קבוצה מצומצמת של נכבדים מרחבי פלורידה התכנסה ביום חמישי במרכז חב"ד בג'קסונוויל לחשיפת יצירת אומנות מפורסמת בעולם של האמן רוברט אינדיאנה, שתעמוד במרכז גלריה חדשה לאמנות יהודית שנחנכה באירוע.

פריט האמנות המרהיב, שנתרם לחב"ד סאות'סייד ולמרכז העיר על ידי הפילנתרופ ואספן האמנות אלווין מלניק ממיאמי, הוא מחווה לחבריו, ד"ר. לזר וראיסה פינקר-פרנקל.

בשנת תשל"ז הגה האמן רוברט אינדיאנה גרסה חדשה למוצג האייקוני שלו. הוא משתמש בארבע האותיות העבריות המרכיבות את המילה "אהבה" באותה קומפוזיציה מובהקת שפיתח באמצע שנות ה -60 ליצירתו המפורסמת בעולם. היצירה מגלמת את גישתו הייחודית של אינדיאנה לצורניות, מתרגמת את המילה הכתובה הדו-ממדית ליצירה מונומנטלית.

"'אהבה', מתאימה ביותר לבית החדש שלה בחב"ד, אחת מ -3,500 המרכזים שלה ברחבי העולם, וכמובן, כאן בג'קסונוויל, נסמכת כולה על הטיפול בזולת, אהבת האנושות", אומרת השליחה חנה נובאק, מבית חב"ד סאות'סייד, לצד בעלה השליח, הרב שמולי נובאק.

"זו מחווה הולמת ביותר ללזר ולראיסה פינקר-פרנקל ומשפחתם, המגלמים באמת את האתוס היהודי של 'אהבת לרעך כמוך' ומפגינים נדיבות באופן המעודד אחרים לחקותם", מוסיף הרב נובאק.

באירוע נחנך רשמית חלל חדש ויפה שיציג את היצירה 'אהבה' ואמנות יהודית אחרת מכל רחבי העולם, גלריית מלניק. "הגלריה היא מחווה הולמת למשפחת מלניק, ששמה הפך לשם נרדף לפילנתרופיה לבית הרפואה הר סיני", הוא מציין.

"הגלריה החדשה הזו תציג כמה מהאמנות היהודית הייחודית והמבוקשת ביותר בעולם", אומר השליח, המקווה שהיא תהפוך ליעד לתרבות יהודית ולהשראה בחוף פלורידה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.