צבי סופר | יום י"ט טבת ה׳תשפ״א 03.01.2021

מקרי קורונה במספר ישיבות קטנות: הבחורים יישארו בהסגר

מספר מקרי הדבקה בישיבות הקטנות קרית גת, בית שמש, ורחובות בהן ייערכו בדיקות מקיפות לכלל התלמידים והבחורים החיוביים יישארו בישיבה - בשטח מבודד • בישיבות אחרות הלימודים נמשכים כסדרן במתווה הקפסולות, וללא אירועים חריגים
מקרי קורונה במספר ישיבות קטנות: הבחורים יישארו בהסגר
בדיקות קורונה לבחורים (אילוסטרציה, ארכיון COL)

בישיבה קטנה תות"ל קרית גת, בראשות ראשות הישיבה הרב יוסף יצחק זילברשטרום, נמצא בחור בשיעור א' חיובי לקורונה. בימים הקרובים יערכו בדיקות לכלל תלמידי הישיבה.

בישיבה הקטנה חב"ד בבית שמש, בראשות ראש הישיבה הרב משה לידר, המונה כ-110 בחורים, התגלו עד עתה 12 בחורים חיוביים לנגיף. בישיבה ממשיכים לערוך בדיקות לכלל הבחורים, הבחורים החיוביים יישארו במתחם מבודד בתוך הישיבה, כמו במלונית קורונה.

ואילו בישיבה קטנה ברחובות, בראשות ראש הישיבה הרב חיים אהרן, התגלו בשיעור א'  2 בחורים חיוביים לנגיף.

כל תלמידי השיעור נכנסו לבידוד, ויערכו בדיקות.

בישיבות קטנות אחרות ברחבי הארץ, הלימודים נמשכים כסדרן במתווה הקפסולות, וללא אירועים חריגים.

כך לדוגמא, בישיבה הקטנה בלוד המונה כ-340 בחורים, לפי דיווח הנהלת הישיבה, אין ולו מקרה קורונה בודד וה'קפסולה' מהודקת: הבחורים יראו לראשונה את ביתם מקורב רק ביו"ד שבט, ויחזרו לאחר שבוע לישיבה, לקפסולה הבאה.

*

כפי שפרסמנו כאן ב-COL  מוקדם יותר, במשרד הבריאות חוששים מהתפרצות של המוטציה הבריטית בארץ, במיוחד בקרב הציבור החרדי ומוסדות החינוך.

שר הבריאות יולי אדלשטיין יציע בפני הקבינט 'סגר מהודק' וסגירה גורפת של הכיתות הגבוהות ה'-י' בכל רחבי הארץ.

 

עדכון מתווה הקפסולות לישיבות

בעקבות התפרצות קורונה מחודשת בישיבות כלליות ברחבי הארץ, במשל"ט הישיבות שלחו אמש עדכון למתווה הקפסולות, בעיקר בכל הנוגע לבדיקות ואופן ביצוען.

"עיקר הביקורת היא שנהגנו ביד רחבה מדי בלא מעט מקרים, היכן שאישרנו היקף בדיקות רב, לעיתים לכל אוכלוסיית הישיבה ואף ביצוע בדיקה חוזרת מדי ימים ספורים - מהלך שאינו תורם לקטיעת מעגל ההדבקה, ובמצב הנוכחי של מצוקת בדיקות אינו מחויב. לעתים, מלבד ביצוע בדיקות, הישיבות לא נקטו בצעדים של חזרה לקפסולות של 50 תלמידים, בידוד כהלכה של מבודדים וכו'".

"לאור זאת, עודכנו נהלי הבדיקות במדינה, ובכלל זה למתווה הישיבות, כמפורט להלן: הבדיקות הנדרשות לאור ההנחיות החדשות, בן בדיקה עם החזרה מהבית לאחר חופשה, בדיקה לפני מיזוג קפסולות, בדיקה לפני יציאה ובדיקות בגין תחלואה".

ב'חוזר' שהוציאו אמש לישיבות, נאמר כי יש חובה להקפיד על עד 50 בחורים בקפסולות, בידוד מוחלט של הבחורים עם התסמינים, אופן עריכת הבדיקות והתחייבות שכבר בקרוב החברה שמבצעת את הבדיקות - תוחלף.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
זהירות
כ' טבת ה׳תשפ״א
משרד הבריאות נוהג בצורה לא ראויה ולא אחראית בזה שזמן המתנה לתשובות לבדיקות שבוצעו בישיבות מתקרב גם לשישה ימים ולאחר מכן מפרסם מספרים וד"ל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.