צבי סופר | יום י"ט טבת ה׳תשפ״א 03.01.2021

חשש: המוטציה הבריטית הביאה להתפרצות בציבור החרדי

 דו"ח של אגף המודיעין חושף כי התפרצות 'המוטציה הבריטית' הביאה לעלייה גדולה בתחלואה, במיוחד בציבור החרדי ובמוסדות החינוך ברחבי הארץ • סגר רק על הנייר? שר הבריאות אדלשטיין מציע: סגר מהודק לשבועיים • בפנים: הנתונים ביישובים החרדים וריכוזי אנ"ש
חשש: המוטציה הבריטית הביאה להתפרצות בציבור החרדי
צילום אילוסטרציה: דוברות משרד הבריאות

דו"ח של אגף המודיעין שמתפרסם הבוקר (ראשון) מזהיר מפני התפשטות המוטציה הבריטית בארץ. על פי הדו"ח, המוטציה לא רק מדבקת הרבה יותר, אלא גם מתפשטת בעיקר בקרב צעירים, שעדיין לא מקבלים חיסון בארץ. במשרד הבריאות מעריכים שהמוטציה הבריטית כבר נמצאת בארץ ומקשרים את העובדה של העלייה החדה במיוחד ביישובים החרדים וגם במערכת החינוך בכלל, בשל העובדה שרק אוכלוסיות בסיכון התחסנו עד כה.

"זיהויה של המוטציה בישראל מחייב הגברת מבצע החיסונים ונקיטת הגבלות נוספות למניעת התפשטות נרחבת של המגפה - לפני שנאבד שליטה ברמות התחלואה", מזהירים באגף המודיעין ומנהלת הקורונה.

"מספר המאושפזים באנגליה עולה במהירות, וכעת הגיע אף גבוה משהיה בגל התחלואה הראשון, עם למעלה מ-22,000 מאושפזים. לאור הלחץ על בתי הרפואה במדינה, חולים רבים מקבלים טיפול בעודם בתוך האמבולנסים, וחלקם שוהים בטנדרים בכניסה למיון עד שמתפנה להם מיטת אשפוז".

18 בדיקות בארץ זוהו עם המוטציה מתוך 94 דגימות. נלקחו עד כה לריצוף גנטי 900 בדיקות מעבדה והיום צפויות תוצאות נוספות.

המקרים שזוהו הם משני שוהי מלוניות בידוד לאחר שחזרו מחו"ל, והשאר זוהו מהיישובים: גבעת זאב, ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עלית, רמת גן, טבריה, לקיה וכסיפה.

הערכת משרד הבריאות שהמוטציה קיימת לא רק אצל חוזרים מחו"ל, אלא גם ברחבי הארץ. המוטציה נמצאה בארץ רק בחודש האחרון מה שמעלה את החשש הסביר שהגיעה לאחרונה מחו"ל.

נתניהו מבקר במתחם חיסונים בטירה (צילום: לע"מ):

 

ד"ר אלרעי פרייס ממשרד הבריאות: "בשלב הראשון התמקדנו בדגימות מהמגזר החרדי, בגלל העלייה המאוד גדולה בתחלואה שם. בבני ברק יש 30-20 אחוזים שאמורים להיות מחוסנים אך רואים שם אלפי מאומתים ועלייה של פי 4-3 בתחלואה, אנחנו חושדים שיש שם משהו אחר. מצאנו את זה גם בשכונות החרדיות בירושלים".

תמונת מצב של ישובים חרדים וריכוזי אנ"ש ברמזור השבועי:

מודיעין עילית, ביתר עילית, טבריה, בית שמש, אלעד, בני ברק, קרית יערים, גבעת זאב, נתיבות, ירושלים, רכסים, מגדל העמק, כולן אדומות, ולכן לא יתקיימו בהן לימודים בכיתות הגבוהות, ה' ועד י'. לוד, קרית מלאכי וקריית גת כתומות, וגם בהן לא יתקיימו לימודים בכיתות הגבוהות.

כפר חב"ד, שצבוע אדום בציון היומי (7.9), נותר בצבע צהוב לפי החלטת הממשלה השבועית ולכן יתקיימו בו לימודים גם בכיתות הגבוהות.

*

בעקבות הזינוק בתחלואה, שר הבריאות מודיע כי הוא צפוי להעלות כבר בימים הקרובים בפני שרי הממשלה הצעה להטיל סגר מלא ומהודק למשך שבועיים.

הודעת לשכת שר הבריאות: "נוכח עלייה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.