מנדי ברגר | יום י"ט טבת ה׳תשפ״א 03.01.2021

ומה הילדים שלכם יעשו השנה ביו"ד שבט? • כל הפרטים

ההכנות קדחתניות במשרדי רשת אהלי יוסף יצחק מגיעות לישורת האחרונה, לקראת שרשרת פעילות נרחבת בימים סביב יום ההילולא ויום קבלת הנשיאות י' – י"א שבט פועלים צוותי החינוך וההפקה במלוא המרץ
ומה הילדים שלכם יעשו השנה ביו
ההכנות קדחתניות במשרדי רשת אהלי יוסף יצחק מגיעות לישורת האחרונה, לקראת שרשרת פעילות נרחבת בימים סביב יום ההילולא ויום קבלת הנשיאות י' – י"א שבט פועלים צוותי החינוך וההפקה במלוא המרץ.
 
המחזות של עשרות האוטובסים נוהרים לכפר חב"ד לכינוסי הענק שנה שעברה, השידורים והמבצעים המיוחדים מדי שנה, מעוררות בלב כל צעיר ומבוגר את השאלה, מה יהיה השנה בצל הסגרים וההגבלות?
 
ידועה התייחסותו המיוחדת של הרבי לפעילות י' שבט בקרב תלמידי מוסדות הרשת, ובקשתו והתעניינותו המיוחדת בעריכת הכינוסים לתלמידים בי' שבט. השנה, ללא התכנסות, וללא אפשרות תנועה חופשית בין המוסדות  מספקת התקופה האחרונה לאנשי התוכן והמפיקים אתגר מיוחד. 
 
את האתגר הגדול הזה מינפו השנה לפעילות חסרת תקדים ולשלל פעילויות מיוחדות. הצצה:
 
סדרת כינוסי התלמידים-ות הארצי:
 
כינוס ילדים, מעניין ככל שיהיה יכול להערך זמן מוגבל. אבל אווירת הכינוס הגדול מתחילה הרבה קודם במבצע מקדים מיוחד שמכין את הילדים לקראת הכינוס הגדול. 
 
הכינוס עצמו ייערך במקביל בכל מוסדות החינוך של רשת אהלי יוסף יצחק כאשר הוא מחולק לשני חלקים. החלק הראשון ייערך בכל מוסד בנפרד. עבור זה יקבל כל מוסד מבעוד מועד תכניה עבור החלק הזה בשביל לקיים אותו בשטח המוסד ולגרום לילדים לקחת חלק פעיל בפעילות. 
 
בחלק השני של הכינוס יתחברו כל התלמידים בשידור חי אל הכינוס המרכזי הארצי יחד עם כל תלמידי הרשת שאותם הם יראו על גבי המסך בשעת מעשה, ויחד יהיו שותפים לתכנית מרתקת עליה עומלים במשך חודשים ארוכים צוות הפקת הכנס. הכנסים יתקיימו במתכונת ובתוכנית נפרדת לתלמידים ולתלמידות בשביל להעצים להתאים ולחבר את התלמידים ככל שניתן.
 
לכל ההשתתפות והצפייה בכנס תתלווה ערכה מיוחדת שיקבלו כל התלמידים המשתתפים בכנס ויחד עם העזרים שהיא מכילה ייקחו חלק פעיל בתכנית הכנס.
 
כובשים את היעד – מבצע הכנה, תוכנית מלחמת צבעים מיוחד:
 
כבכל שנה, בשבוע הסמוך ליום ההילולא י' שבט, מתקיים במוסדות הרשת ברחבי הארץ במסגרת הפעילות החברתית חסידית 'שבוע נרות להאיר' בהתאם להוראת הרבי לערוך לקראת י' שבט פעילות אחידה בכל מוסדות החינוך של הרשת. 
 
בשבוע הזה מביאים התלמידים לשיא את הביטוי של ערכי הנושא השנתי המקיף את הפעילות החברתית בכל השנה. הנושא השנתי השנה 'יוצרים גאולה' עוסק בצפייה וההכנה לגאולה על ידי לשבוע השיא של התכנית ובשילוב עם ציון 40 שנה להקמת צבאות ה', מתקיים מבצע מיוחד וחווייתי בשם 'כובשים היעד' המתמקד בשלות המרכיבים הקשורים עם ההכנה לגאולה -  בטעימה, בציפייה ובפעולה. כאשר במהלך המבצע מתחלק כל מוסד לשלושה קבוצות המתחרות זו בזו בהעצמת התוכן שלה וצוברת נקודות עד רגע סיכום המבצע ביום י' שבט'. 
 
תכנית השבוע המיוחדת כוללת מבצע הכנה ליום הילולא גם ע"י לימוד ושינון מאמר באתי לגני ולימוד על פועלו ומסירות נפשו של בעל הילולא וציון יום קבלת נשיאותו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו – הדור השביעי, תוך כדי לימוד על משמעות תפקידנו בדור זה, הכנת העולם לקראת הגאולה.
 
ערכה מיוחדת לעריכת התוועדות בשולחן שבת י' שבט:
 
מלבד הפעילות הענפה המתקיימת בין כתלי מוסדות החינוך, יביאו עשרות אלפי התלמידים את אור היום הגדול אל ביתם בעזרת ערכת התוועדות מיוחדת שתכלול עזרים ותכנים לעריכת התוועדות בשבת יום ההילולא בכל בית ובית בהשתתפות חוויתית של כל בני המשפחה.
 
קמפיין לקיום הוראת הרבי ממנהגי יום ההילולא – יום הרשת:
 
ממנהגי יום הילולא שקבע הרבי שכל חסיד ירים תרומה עבור המוסדות הקדושים הנקראים על שמו של בעל הילולא – אהלי יוסף יצחק. כאשר במכתבים שונים מעודד הרבי וממריץ את החסידים והתומכים לנצל יום קדוש זה ולהגביר התמיכה במוסדות אלו.
 
כבכל שנה אלפי חסידים מרחבי הארץ והעולם זוכים לקיים את הוראתו הק' של הרבי ע"י עידודם של השלוחים בשדה החינוך ובפלטפורמה נגישה ונוחה. 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אנונימי
כ' טבת ה׳תשפ״א
מהמם.אני תלמידת בבית ספר של הרשת...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.