צבי סופר | יום י"ז טבת ה׳תשפ״א 01.01.2021

כמעט מליון: 153,000 חוסנו אתמול, עד היום חוסנו 950 אלף איש

מתקרבים למיליון: אתמול חוסנו נגד קורונה 153 אלף איש, מתחילת המבצע - 950 אלף. שר הבריאות אדלשטיין: "היום נחצה את המיליון" • באירופה מתפעלים; ה'טלגרף' הבריטי: "מסע חיסון הקורונה המהיר בעולם: ישראל מחסנת חצי מיליון בתשעה ימים" • כשליש מהמתחסנים - בני 60 ומעלה
כמעט מליון: 153,000 חוסנו אתמול, עד היום חוסנו 950 אלף איש
חיסון נגד קורונה. צילום: איציק רויטמן, COL

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר הבוקר כי 950 אלף בני אדם בישראל חוסנו עד עתה במסגרת מבצע "לתת כתף". מדובר ביותר מעשרה אחוזים מכלל הציבור בישראל.

"רק אתמול שברנו שיא נוסף וחיסנו 153,430 איש ב-325 תחנות חיסון בכל רחבי הארץ, והיום תחצה ישראל את רף מיליון המתחסנים."

'ישראל היום' מדווח כי על פי נתוני ההתחסנות המעודכנים, כשליש מהמחוסנים משתייכים לקבוצת היעד של בני 60 ומעלה. ביישובי הפריפריה נרשמו שיעורי ההתחסנות הגבוהים ביותר, ובתחתית הרשימה נמצאים היישובים הערביים והחרדיים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אתמול כי הסבב הראשון של מבצע החיסונים צפוי להסתיים ב-10 בינואר למניינם כאשר קבוצת המתחסנים הראשונה תקבל שתי מנות חיסון, ולאחר מכן, בתחילת פברואר, צפויה הרחבה של מבצע החיסונים: "יש עיכוב מסוים בהגעת חלק מהחיסונים ארצה ויהיה עיכוב של כשבועיים. בזמן הזה נחסן כמובן את המנה השנייה. לכל מי שחוסן במנה הראשונה שומרים מנה שנייה. זו התוכנית, אלא אם יגיעו חיסונים נוספים". הוא הוסיף כי "היעד נשאר בעינו - להגיע לחמישה מיליון אזרחים מחוסנים עד סוף מרץ 2021".

מפת החיסונים (אתר משרד הבריאות)

 

לצד כל זאת, הוועדה לנושא חיסוני הקורונה תדון פעם בתכנית להאיץ את מבצע ההתחסנות ועל פיו ניתן לחסן נגד קורונה במנה אחת בלבד, כמו במודל הבריטי. פרופ' לוי: "אנו סבורים שיש לתת את החיסון בהתאם למה שנוסה במחקרים, בשתי מנות עם רווח של 21 יום".

 ד"ר טל ברוש, מומחה למחלות זיהומיות וחבר הוועדה, שסבור כי "זה אולי יגן על אנשים לטווח קצר, אך בעוד שנה האנשים האלו יידבקו בקורונה. מה גם שבישראל יהיו בהמשך מספיק חיסונים לכולם".

מנגד, מומחי מחלות זיהומיות טוענים אחרת: "המנה השנייה היא רק בוסטר, וניתן לתת אותה גם אחרי ארבעה או חמישה שבועות. החיסון נותן הגנה כבר אחרי עשרה ימים".

בעולם ובמיוחד באירופה, מציינים את ישראל כאחת המדינות הזריזות במתן החיסונים. ה'טלגרף' הבריטי, סוקר בהרחבה את מבצע החיסונים בישראל, ומכנה אותו: "מסע חיסון הקורונה המהיר בעולם": 'מתייחסים אליה ממש כמו מלחמה ... וישראל מנוסה בקרב'

הנה חלק מהכתבה ב'טלגרף':

"ישראל נמצאת רק תשעה ימים במסע החיסון לקורונה וכבר חיסנה 5.7 אחוזים מאוכלוסייתה - יותר מפי חמישה מ -1.2 האחוזים שחוסנו בבריטניה.

יש יותר ישראלים שחוסנו מאשר שנדבקו בנגיף וזה כולל יותר מ -25 אחוז מבני 60 ומעלה.

זה הוא כוחו של מסע החיסונים המהיר ביותר בעולם, צפוי כי שיעורם של מעל גיל 60 בקרב חולים קשים ירד מ -70% ל -20% בלבד באמצע ינואר.

התרשים שלהלן מציג את ביצועי ישראל ביחס לבריטניה ולמדינות אחרות. זה לא רק לפני כל האחרים אלא שקצב ההשקה שלו מדהים. נשאלת השאלה: איך זה נעשה? ומה מדינות אחרות יכולות ללמוד מכך?

"מתייחסים אליה באמת כמו מלחמה ... וישראל מנוסה בקרבות", אמר פרופסור אלון מוזס, מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות בארגון הרפואי "הדסה".

"בתי החולים מעורבים, מרפאות הקהילה מעורבות, הצבא גייס כ- 700 חובשים שיעזרו להזרקת החיסון ... זה מאוד דומה לקרב: יש לך אויב, יש לך תחמושת נכונה ... ואתה רק צריך למסור ”.

התחמושת של ישראל זהה לשלנו. ישראל הזמינה שמונה מיליון מנות מהחיסון של פייזר - מספיק כדי לחסן ארבעה מיליון מתוך 9.25 מיליון תושבים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.