מנדי ברגר | יום ט"ז טבת ה׳תשפ״א 31.12.2020

652 מתחסנים בישראל דיווחו על תופעות לוואי • אלו הן?

652 מתחסנים דיווחו למשרד הבריאות על תופעות לוואי: 51 פנו לקבל טיפול רפואי, ו-35 הגיעו למיון לקבלת סיוע רפואי דחוף • 100 מהמדווחים הודיעו כי סבלו מכאבים באזורים שונים בגוף, ו-36 דיווחו על סחרחורות • מרבית התופעות שדווחו קלות ולא יוצאות דופן, ואין חשש בטיחותי מהחיסון
652 מתחסנים בישראל דיווחו על תופעות לוואי • אלו הן?
צילום: איציק רויטמן, ארכיון COL

אחרי ש-634,300 ישראלים כבר התחסנו: נתונים חדשים שפורסמו אתמול (ד') בחדשות 12 חושפים על אילו תופעות לוואי דיווחו המתחסנים, ומה שיעור המדווחים על תופעות הלוואי בקרב אלה שקיבלו חיסון.

חשוב להדגיש: מדובר בתופעות לוואי שרובן שכיחות ואינן יוצאות דופן.

בסך הכול דווחו 652 מקרים של תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון, חלקם תופעות אלרגיות וחלקם תופעות נוירולוגיות או כלל מערכתיות.

100 דיווחו על כאבים באזורים שונים בגוף. 83 דיווחו על חולשה או עייפות. 39 על סחרחורות. 26 הודיעו כי חוו תסמינים של בחילה והקאות. 21 חוו חום או גלי חום. 16 חוו צמרמורות.

נוסף על כך, דווחו 26 תופעות נוירולוגיות שרובן קלות, ורק אחד מהם היה איבוד הכרה פתאומי. דווחו גם 14 תופעות אלרגיות שרובן היו קלות, אחת מהן הייתה נפיחות בגרון.

601 מהמדווחים על תופעות הלוואי, הרוב המוחץ של המדווחים, לא פנו לטיפול. 51 פנו לקבלת טיפול, ומתוכם 35 פנו למיון לקבלת סיוע רפואי דחוף.

עד כה נרשמו ארבעה מקרי אשפוז לאחר קבלת החיסון. בשני מקרים אין חשד לקשר סיבתי, במקרה אחד נקבע שאין מספיק מידע לקבוע קשר סיבתי. במקרה אחר אושפזה אישה בת 36 שסובלת מדלקת מפרקים שגרונית, ונקבע כי יש היתכנות לקשר סיבתי בין האשפוז לקבלת החיסון.

בנוסף, נרשמו ארבעה מקרי פטירה לאחר קבלת החיסון. בשלושה מהמקרים נקבע כי אין קשר סיבתי בין התמותה לקבלת החיסון. מקרה תמותה נוסף שאירע אתמול עדיין בבירור.

יודגש שוב, כי מרבית תופעות הלוואי שדווחו היו קלות ואין חשש בטיחותי מהחיסון של פייזר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.