מענדל ראטה | יום ט"ו טבת ה׳תשפ״א 30.12.2020

פגשתי חב"דניק ונער חסיד סטמר בבורו פארק. הדו שיח היה מרתק

"שמע הרבי מליובאוויטש זצ״ל, אי שם למעלה בהיכל המואר שלך. הבאת חניכים טובים לעולם. חינכת אותם לאהבת אדם אמיתית, אנושיות, הגיון בריא, ועשייה אמיתית שמביאה אור ואהבה כל כך טהורים, כל כך טהורים ואמיתיים" • ר' מענדל ראטה מניו יורק, המוכר בכינויו "המשפיע המוזיקלי", מגיש טור אישי על מפגש לילי בשטיבל המפורסם בבורו פארק • ואיך הגיב האבא?
פגשתי חב
חב"דניק צעיר ובחור מחסידות סאטמר, השבוע בבורו פארק (צילום: מענדל ראטה)

יושב לי בשטיבלאך המפורסמים בבורו פארק ״שומרי שבת״, בקומה השלישית.

הקומה השלישית של שומרי שבת, יש לה הסטוריה וניחוח מיוחדים, למי שיודע ומכיר.  זוהי פינה שכוחה וקטנה במקום הכי לא שכוח. וכל מיני טיפוסים נופלים לשם במשך היום. יושבים שם לפעמים תלמידי חכמים רציניים שמחפשים פינה מעניינת להשלים לימוד עם חברותא טוב. נופלים שם לפעמים אנשים רעבים המחפשים מקום שאפשר בלי בעיות לאכול מנה מהירה בלי שמישהו ישפוט אותך ויעיף לעברך מבט. ומסתובבים שם באמצע הלילה כל מיני טיפוסים שנולדו לעולם בקו ייצור פחות הרמוני. אתה מסתכל בעיניים שלהם ונזכר מהסיפורים המפחידים שהבהילו אותנו בהם בגיל 5, על כל מיני שחוטפים ילדים או שמתקשרים עם שדים.

הרבה יש מה לספר על שומרי שבת ועל הסיפורים שקורים בפינותיו השונות. למעלה, למטה, ןמחוץ לבית המדרש, פינת הרחוב שנפגשים בה כל יום נשמות שונות ויוצרות איחודים וסיפורים.

אחד מהדברים שפוגשים בשומרי שבת, זוהי ההפצה של חסידי חב״ד הצעירים. למטה הם מקרינים לעיתים קרובות מסך עם ווידאו מהרבי זצ״ל, כאשר אנשים מכל הזרמים עוצרים ומסתכלים ומקשיבים. במקביל הם משדלים אנשים ללמוד חסידות ולהכיר קצת את תורת אדמור״י חב״ד לדורותיהם.

הבחור הצדיק הזה שבתמונה, מגיע לפה הרבה, עוצר אנשים, ומבקש רשות ללמוד איתם קצת ׳חסידות׳. פעם הוא אפילו הצליח למשוך אותי מפה אל 770 בקראון הייטס, ולהשתתף ב׳התוועדות חבדי״ת׳ שהתקיימה שם.

הערב, אני רואה אותו עומד למעלה בקומה השלישית, ומצליח לעצור בזה אחר זה חסידי סאטמער, וללמוד איתם חסידות.  הבחור האחר שבתמונה, הוא חסיד סאטמער כבן 19 בערך. בשמעו את שאלת השליח הצעיר אם הוא רוצה ללמוד חסידות, הוא ענה לו בחיוך, יש לי בדיוק דקה בשביל זה. בסוף זה נמשך בערך 4 דקות.

אני מסתכל עליהם בתום הלימוד, ושניהם מחוייכים ומאירים באור מיוחד של אהבה טהורה. הבחור שאל את השליח הצעיר: זה מה שאתם קוראים לה בעצם ׳הפצה׳? והשליח עונה לו: אכן כן, זוהי המשימה שלנו, להפיץ את אור הבעל שם טוב בלבבות העם. הבחור הסאטמערער מסתכל עלי ואומר לי ביידיש: ס׳איז ממש הייליג..  זה ממש קדוש..   

ועכשיו לנקודה הכי יפה בסיפור. השליח הצעיר הזה רצה ללמוד גם איתי חסידות. אבל לא היו לי מוחין הלילה כלל וכלל. אמרתי לו שהיום אני לא יכול, עבר עלי יום ממש מבולבל. מפה לשם, הבחור מבחין שאני מחפש שם משהו, והוא שואל אותי: מה אתה מחפש.  אמרתי לו שהסמארטפון שלי התרוקן ואין לי כרגע מטען עלי, ואני מחפש פה בפינת ההטענה מטען שמתאים לאייפון. לא הצלחתי למצוא. הבחור נכנס לעובי הקורה, ואחרי מספר דקות הצליח למצוא לי שם משהו, ואז נענה בחיוך: ׳אם לא עזרה ברוחניות, לפחות עזרה בגשמיות׳..  עזר לי למצוא מטען לאייפון שלי בתוך בית הכנסת, ברגע שהרגיש לי אבוד ומבולבל, בלי סמארטפון מוטען למען ד׳. 

שמע לי טוב, הרבי מליובאוויטש זצ״ל, אי שם למעלה בהיכל המואר שלך. הבאת חניכים טובים לעולם. חינכת אותם לאהבת אדם אמיתית, אנושיות, הגיון בריא, ועשייה אמיתית שמביאה אור ואהבה כל כך טהורים, כל כך טהורים ואמיתיים.  שיחקת אותה, כבוד הרבי.

טורו של ר' מענדל ראטה פורסם בעמוד שמפעיל ברשת החברתית וגרר תגובות רבות. אחד המגיבים, ר' מיכאל גרין, חשף כי מדובר בבנו. "החייתני", כתב. "תודה חמה ר' מענדל. הבחור הזה הוא הבן היקר שלי משה לייב שי' . אביסל נחת שאדט נישט".

ראטה הגיב: "וואו. יש לך בן מואר ממש. אחרי שדיברתי איתו שם למעלה, עבר שם יהודי אחד, משגיח ור״מ באחת הישיבות כאן וידיד טוב שלי, והוא אומר לי ככה בשקט על הבן שלך שהוא מקרין סביבו אור מיוחד. כשאמרתי את זה אחרי זה לבנך, ארכה לו חצי דקה לקלוט שאני מדבר עליו ולא על ההפצה עצמה שהיא עבודה מיוחדת, וגם אחרי שהוא קלט, הוא הבין את זה בפשיטות שהכוונה בגלל שהוא מפיץ אור מיוחד של הבעש״ט.. הבן שלך הוא ׳משפיע׳ מוכן באריזה"...

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חמוד!
ט"ז טבת ה׳תשפ״א
2.
דמעות
י"ט טבת ה׳תשפ״א
ב"ה יש בחב"ד בחורים שלא יסולו בפז, לא תמצא כמותם בשום מקום אחר. - מבלי למעט בחשיבותם של בחורים חסידיים מחסידויות אחרות- הם לא חושבים על עצמם, לא על השלימות שלהם, אלא רק לעשות לו ית' דירה בתחתונים. מרגש עד דמעות, מתי יגיעו מעשינו ל...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.