לראשונה בישראל: משאית כיבוי אש שנוסעת על פסי הרכבת
לראשונה - רכב כיבוי דואלי חדיש בכבאות: כחלק מההכנות למענה המבצעי במנהרות רכבת ישראל, חנכו השר לבט"פ אמיר אוחנה ומנכ"ל רכבת ישראל, כבאית דו תכליתית היכולה לנוע על כביש וגם על פסי רכבת.
כבאית זו, שנרכשה במימון הרכבת, תאפשר ללוחמי האש להגיע במהירות לאירועי שריפה במנהרות הרכבת תוך כדי נסיעה על המסילה עצמה.
הנה כמה עובדות מעניינות על הרכב:
> הרכב מסוגל לשאת משקל כולל עד 20 טון
> מסוגל לתפקד בתנאי סביבה קשים כגון: גשם שוטף, אבק, טמפרטורה וכן בתנאי שמש וחום קיצוניים.
> מכיל בנק אוויר לצורך אספקת אוויר נשימתי ל-8 לוחמי אש בתא הנהג ובתא הצוות.
> מצויד במערכת מצלמות: 2 מצלמות תרמיות מלפנים ומאחור, וכן מצלמות אינפרה אדום בלכל גלגל. המצלמות עמידות בפני התפוצצות, אבק, מים או עשן כבד. והן מסוגלות לפעול גם בטמפרטורות קיצוניות: 65-10 מעלות.
> ברכב מותקן תותח מים עוצמתי 1900-1000 ליטר בדקת זרימה, הוא בעל יכולת צידוד 360 מעלות, ולו מנגנון קירור עצמי.
צפו: