צבי סופר | יום י"ד טבת ה׳תשפ״א 29.12.2020

כשנְחָשָׁה פיתון בורמזי 'שיגעה' את עמק חפר: חדוה רומנו תיעדה

חקלאי שטייל בעמק חפר, זיהה נקבת נחש פיתון בורמזי באורך מעל 4 מטרים, והזעיק צוותים ללכוד אותה: "לא האמנתי למראה עיניי, הייתה פאניקה גדולה כי זה מסוכן מאוד, כי היא מסוגלת לחנוק ולבלוע ילד קטן" • חדוה רומנו השתתפה בסריקות בשטח ומגישה סיקור מעניין, וגם וידאו מהחיפושים • רגע: מצאו בסוף את הנחשה?
כשנְחָשָׁה פיתון בורמזי 'שיגעה' את עמק חפר: חדוה רומנו תיעדה
צילום, וידאו: חדוה רומנו, COL

חדוה רומנו 

עמק חפר בסערה כבר 3 ימים: נקבת נחש מסוג מסוג פיתון בורמזי באורך של מעל ל- 4 מטר, נצפתה ע"י החקלאי ניסים לסרי ממושב עולש שבשרון, בטיול רגיל שלו לאזור חורשת טל שהוקמה ע"ש בן אחותו שנפטר בגיל 27, צמוד למצפור ויקר במאגר משמר השרון, זוחלת לנחל אלכסנדר מצד זה של הגדה. "לא האמנתי למראה עניי, אני מכיר את האזור מגיל קטן, וזה לא מחזה שיגרתי לאזור, הייתה פאניקה גדולה כי זה מסוכן מאוד, ביקשתי מכולם לא לרדת מהרכבים, להיות ערניים כי היא מסוגלת לחנוק ולבלוע ילד קטן. לא נרדמתי כל הלילה", סיפר לסרי לCOL.

צוותים מטעם המועצה האזורית עמק חפר ורשות ניקוז ונחלים שרון פוקדים את המקום לסרוק את השטח, ולהחליט על דרכי פעולה לאיתור הנחשה שברחה מבעליה, לפני 8 חודשים מקיבוץ עין החורש הסמוך לשם, במרחק 4 קילומטרים מהמקום בו נראתה לאחרונה. ראשת המועצה עדכנה את רשות הטבע והגנים בנושא, שאף אנשיה הגיעו לסייע בחיפושים, לצד עשרות לוכדי נחשים מהאזור ורחבי הארץ שנרתמו למשימה.

שמענו בשטח מספר לוכדי נחשים שהגיעו היום, ועם פקחים שסרקו את שטחי הנחל:

"אולי נמתין לימי הגשם כי אז היא תצא החוצה ב99% מהמים, הגשם ימנע ממנה לחפור מחילות ולהתחבא היא נחשה של מים אז לפי דעתי, היא תצא מהגשם, אולי חלק מהגורמים ינכו את העשבייה מסביב, אנחנו מנסים להעלות מספר הצעות ללכידה".

תוך כדי סריקות של לוכדי הנחשים, אתמול, הם שמעו רעש מוזר מבין העשבים, מיד רצו לאזור, ושמעו בברור קולות של היאבקות, תוך כדי הרעשים אחד הפקחים במקום הטיל אבן כבדה בנקודת הרעש, ואז נמלטה משם נוטרה, הם סבורים שאולי הנחשה ניסתה לחנוק אותה, ומהרעש והפחד של הטלת האבן, היא שחררה את לפיתתה מהחיה.

פגשתי מספר תילאנדים שעובדים במקום בעת שדגו דגים על גדת הנחל, ולשאלתי אם ראו נחש, סיפרו שהם רואים אותה שוחה בתוואי הנחל, אך לא היו מודעים לחיפושים אחריה.

"הייתה פאניקה גדולה כי זה מסוכן מאוד": סריקות בעמק חפר אחר הנחשה. צילום: חדוה רומנו

 

רמון לוכד הנחשים ממכמורת, שלח לי אתמול בערב הודעת אסמס, "אני יוצא עם עוד כמה חברים לוכדים אנחנו נעשה צפיית לילה, כי בתכלס זה שעות הפעילות שלה", אך לא גילו מאומה, הם משערים שאולי חפרה לעצמה מחילה לתרדמת חורף.

זואולוג נחשים התקשר אלי היום כדי שאשלח לו את הסרטון, כדי שיוכל לנתח על פיו נתונים חיונים, הוא לא האמין למראה עניו: "זו חייה טרופית, איך היא שרדה עד עכשיו בתנאי המקום?!" הוא היה בטוח שהיא ניזונה מבעלי חיים קטנים, אך לאחר שראה את ביטנה הנפוחה, הבין שיש מצב שהיא ניזונה מברכיות ונוטרות הנמצאות בנחל.
בקיצור הפיתון הזו מצליחה לשגע את כל העמק ואת כל המומחים בתחום שנתקלים בהמון סימני שאלה לגבי כל הסימנים וההתפתחות של ההימצאות וההשדרדות שלה בסביבות נחל אלכסנדר.

מרשות הטבע והגנים נמסר: "מדובר בנקבת נחש פיתון שברחה לפני כחודש מביתו של תושב עמק חפר שגידל אותה. התושב הונחה להסתייע בלוכד נחשים מקצועי על מנת לנסות לאתר וללכוד אותה. מאמצים אלו טרם צלחו. מדובר במין נחש שאינו מקומי, וסיכויי הישרדותו בטבע הפתוח באקלים הישראלי אינם גבוהים. נוסף על כך, בדומה לנחשים אחרים, פעילותו בימי החורף מואטת באופן משמעותי עד כדי תרדמת חלקית ואף מלאה".

"הנחש אינו ארסי ואף נרתע מלהתקרב לבני אדם. עם זאת במקרים מסוימים בעיקר בסיום תרדמת החורף, הוא עלול להוות סכנה כלשהי גם ליונקים ובהם בני האדם. לאור התצפית האחרונה, הנחתה רשות הטבע והגנים את בעל נקבת הנחש להגביר את מאמצי האיתור והלכידה. בתוך כך, גם מועצה אזורית עמק חפר ורשות ניקוז שרון צפויות לסייע בנושא, בין היתר בעזרת מתנדבים, והרשות מבחינתה תסייע בכל הנדרש. יצוין כי התושב שהחזיק בנקבת הנחש עשה זאת ללא היתר רשמי מטעם רשות הטבע והגנים כנדרש בחוק, ולאור כך צפויים להינקט כנגדו צעדים משפטיים".

ממועצה מקומית עמק חפרמזהירה את תשובי האיזור: “נקבת נחש פיתון (נחש חנק) ענקית, באורך של כארבעה מטרים, ברחה מהמקום שבו שהתה, אצל מגדל בקיבוץ בעין החורש.
"הנחשה מסוכנת, שכן בעת רעב היא עלולה לתקוף בני אדם וילדים. הנחשה נצפתה ותועדה בנחל אלכסנדר אתמול. צוותים מטעם המועצה האזורית עמק חפר ורשות ניקוז ונחלים שרון פועלים על מנת לנסות לאתר וללכוד את הנחשה. המועצה עדכנה את רשות הטבע והגנים בנושא, שתסייע אף היא בחיפושים. לצד זאת, המועצה עדכנה את תושביה על מנת שישמרו על ערנות וזהירות”.

עד לשעות אלה נמשכים החיפושים אחריה, ואין עדיין שום קצה חוט ולא זנבה של הנחשה. נמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות לאיתור נקבת הנחש שמסתובבת חופשית. 

ובנתיים, אפשר להתרשם מהוידאו של הנחשה, והחיפושים אחריה:

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חובה להפיץ חסידות!!
ט"ו טבת ה׳תשפ״א
לא יאומן לאיזה שפל של ריגושים אנשים יכולים להגיע??? לגדל פתן?!
זה רק מראה לנו כחסידים של הרבי כמה החסידות יכולה להאיר את הלב היהודי!! וכמה הלב היהודי כמה וצמא למשהו אמיתי!!
יהודים תוהים ותועים בדרכם לדרך הנכונה ולאמת ה'! חובה עלינו להאיר ולפקוח את עיניהם!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.