מנדי ברגר | יום י"ד טבת ה׳תשפ״א 29.12.2020

הזדמנות נדירה לרכישת שטר של 100$ דולר שהתקבל מהרבי

100$ שהרבי העניק לרב אלטיין מוצע למכירה במכירה פומבית לטובת בנית בית חב"ד בקעה, ירושלים • השלוחים הרב אברהם ונחמה-דינה הנדל הקימו את "בית חב"ד בקעה - בית לוי", הם עצמם עשו עליה לפני 13 שנה מארה"ב ומנגישים את היהדות בשפה והמנטליות של יהודי התפוצות • בשבוע האחרון החל קמפיין ענק לבניית הבית חב"ד אשר מביא איתו הזדמנות נדירה
הזדמנות נדירה לרכישת שטר של 100$ דולר שהתקבל מהרבי
השטר של 100 דולר מהרבי לרב אלטיין. בקטן: כתב ידו של הרב אלטיין, על רקע הדמיית המבנה החדש העתידי

100$ שהרבי העניק לרב אלטיין מוצע למכירה במכירה פומבית לטובת בנית בית חב"ד בקעה, ירושלים.

זה לא סוד שירושלים היא מוקד עליה למשפחות מכל העולם. שכונת בקעה כבר שנים משלבת בתוכה בליל שפות זרות, תיירים ועולים חדשים המגיעים למקום אך מתקשים באתאקלמות, הם מחפשים מקום עם המנטליות ממנה באו. בדיוק לשם כך הקימו השלוחים הרב אברהם ונחמה דינה הנדל את "בית חב"ד בקעה - בית לוי", הם עצמם עשו עליה לפני 13 שנה מארה"ב ומנגישים את היהדות בשפה והמנטליות של יהודי התפוצות.

מרכז חב"ד מקדם בברכה עולים חדשים ומסייע בצרכים היחודיים שלהם, בגשמיות וברוחניות, במקום פועל: בית כנסת שוקק חיים יום יום, שיעורים מרתקים, אירוח מרצים בעלי שם, מעגל נשים, מפגשים קיהלתיים, תוכניות לילדים ונוער, מעגל ידידות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם, סלי מזון ותמיכה כלכלית במשפחות מעוטי יכולת.

"בית לוי" ע"ש אחיו של הרב הנדל שנהרג בדרכו לשמח חיילי צה"ל בחג החנוכה, מהווה המשך דרכו של לוי דרך של אהבה וחסד. חלקת אדמה ענקית ברחוב דרך בית לחם הוענקה לבית חב"ד בקעה על ידי עיריית ירושלים לבניית בית כנסת, בסיועו של הרב יעקב הלפרין נציג חב"ד בעירייה ויועץ ראש העיר.

בשבוע האחרון החל קמפיין ענק לבניית הבית חב"ד אשר מביא איתו הזדמנות נדירה. לאחרונה אחת ממשפחות המקורבים צלצל לשליח הרב אברהם הנדל והציעו לסייע בקמפיין הבניה, בהצעה נדירה: המשפחה קיבלה שטר יקר ערך של 100 דולר מרבי שניתן לרב מרדכי אלטין ז"ל, כמחווה לידידות קרובה שהיתה ביניהם. במשך למעלה מ-15 שנה, מתנה יקרה זו הייתה שמורה בכספת שלהם, יחד עם פתק בכתב יד מהרב אלטיין זצ"ל מיום יא בטבת תשס"ה.

התורמים הנכבדים, החליטו שעכשיו זה הזמן לתרום את השטר הנדיר של הרבי על מנת למכרו במכירה פומבית  לטובת בניית הבית חב"ד, סוכם גם שחלק מהכנסות המכירה ינתן לארגון יד לאחים. המכירה הפומבית החלה בימים אלו ותמשך עד יום חמישי ט"ז טבת (31 בדצמבר), בשעה 22:00 שעון ישראל. התרומה תהיה מוכרת לצרכי מס בארה"ב ובישראל.

את עוצמת הברכה והחיבה שבשטרות אלו ראינו בעבר כאשר הרבי העניק לרב שלמה קונין שטרות 100$ למוכרם תמורת 20,000 דולר כל אחד, כדי להגיע ליעד של 200,000 דולר עבור מוסדות חב"ד קליפורניה. כל הרוכשים היו זכאים לבקש ברכה מהרבי אשר התקימו אחת לאחת. גם כאן מבטיח הרב הנדל להזכיר את הרוכש לברכה אצל הרבי ובטוח הוא שהברכות לא ישובו ריקם.

השליח הרב אברהם ורעיתו נחמה דינה הנדל משתפים על עוד אלמנטים של השגחה פרטית בתרומה נדירה זו של שטר ה-100 דולר של הרבי: בעיון בפרטי הסיפור הופתענו לגלות שהשטר המיוחד ניתן למשפחה על ידי הרב מרדכי אלטיין זצ"ל שבנוסף לכך שהיה השליח הראשון של חב"ד בארה"ב, היתה לו מערכת יחסים קרובה עם הרבי, והוא זה שהיה מביא לרבי כל שנה את האתרוגים.

בנוסף לכך, הרב אלטיין הוא קרוב משפחתם של השולחים בבקעה! הוא דודו הזקן של הרב הנדל, אחיו של סבתו - מרים פופאק ז'ל. הדוד מרדכי, ואחותו הסבתא מרים שמרו על קשר קרוב כל השנים. וגם שניהם נפטרו באותה תקופת זמן, בחורף תש"פ.

למספר 100 יש גם משמעות מיוחדת, הרב אלטיין נפטר בגיל 100 שנה שעברה, וגם הכתובת של הבית חב"ד הוא 87 דרך בית לחם, והוא נקרא "בית לוי" על שם אחיו של הרב הנדל, לוי ז"ל שנפטר באופן טרגי בגיל 13 בדרך לשמח חיילי צה"ל בחג החנוכה. ביחד זה יוצא בדיוק 100.

הרבי מצא את הדרך לתת לנו עידוד וברכה, זו הייתה תזכורת רבת עוצמה לתורמים הנכבדים ולשלוחים בירושלים שהרבי מלווה קמפיין זה.

להשתתפות בתרומה לקמפיין הבניה - לחצו כאן!

לאתר המכירה - לחצו כאן!

בתמונות למטה: הצצה לפעילות של הזוג הנדל - שלוחי הרבי:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.