מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשס״ה 13.07.2005

וייצאו המשפיעים ויעוררו את אנ"ש

בכעשרים וחמש קהילות ברחבי הארץ נערכה 'שבת הכנה' ליום ההילולא, בהשתתפות משפיעים אורחים * היוזמה הייתה של 'הדרך הישרה', והיא הפיחה רוח חיים בכל הקהילות * כמעט בכל מקום התוועדו ביום השבת עד תפילת מנחה, כשהקהל כולו מתבשם ומתרומםיש פתגם חסידי האומר: הדגים שבמים חיים בתוך מים אין-סופיים, אבל כשיורד גשם הם מוציאים את ראשם מן המים ובולעים את טיפות הגשם. למרות שלא חסרים להם מים, יש בכל-זאת ערך מיוחד למים טריים. פתגם זה היה שגור בפי חסידים כהסבר לתשוקתם להשיג מאמר חדש או שיחה טרייה, אף שהארון מלא ספרי חסידות. המשך הכתבה ב'כתבה מלאה'
וייצאו המשפיעים ויעוררו את אנ
מתברר שכלל זה תופס גם בעניין התוועדויות ומשפיעים. בכל קהילה יש ברוך-השם רבנים ומשפיעים ושלוחים, אבל הציבור כבר רגיל לשמוע אותם. כאשר אותם משפיעים יוצאים לקהילה אחרת, ומתוועדים עם ציבור שליבו עדיין לא גס בהם, יושבות קהילות שלמות ומלקקות את האמצעות.

את זאת ראו בכעשרים וחמש קהילות אנ"ש ברחבי הארץ, בעקבות היוזמה המבורכת של ארגון "הדרך הישרה", שהחליט השנה לעשות שינוי במתכונת "שבת ההכנה ליום ההילולא". בעוד בשנים הקודמות נערכה השבת במקום אחד, בכפר-חב"ד, הוחלט השנה לקיים את ההתוועדויות בכל קהילות אנ"ש ברחבי הארץ, ובדרך זו לאפשר לאלפי חסידים להתוועד יחדיו ולהתכונן כראוי ליום הגדול והקדוש.

ואכן, הרעיון הצליח מעל ומעבר לכל המשוער. בכל מקום הפיחו המשפיעים האורחים רוח-חיים רעננה. מסרו שיעורים, נתנו הרצאה לנשים, ומעל הכול – התוועדו שעות רבות עם הציבור, כאשר אוזני כול כרויות לדברי האורחים ואינם יודעות שובעה.

במרבית הקהילות נערכה 'שבת ההכנה' בשבת מברכים תמוז, ובמקצתן היא נערכה בשבת האחרונה, ערב יום ההילולא. בכל הקהילות הודו בחום לארגון 'הדרך הישרה' על המאמץ שעשה לתאם את הגעת המשפיעים לקהילות, וקראו להמשיך בפעילות זו. מ'הדרך הישרה' נמסר כי מגיע תודה חמה ולבבית לכל המשפיעים שטרחו ונסעו לקהילות אנ"ש.

אור עקיבא
הרה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי,
ראש מכון הסמיכה בישיבת תות"ל קריית-גת


בליל שבת התקיימה סעודה משותפת לכל הקהילה באולם המתנ"ס, בהשתתפות כ-150 איש, שישבו והאזינו לרב ירוסלבסקי עד חצות הלילה. למחרת, אחרי התפילה, ישבו אנ"ש והתוועדו עד תפילת מנחה. הרב ירוסלבסקי סיפר בין השאר על סבו, הרב משה ירוסלבסקי, שארגן את 'הכנסת האורחים' אצל הרבי. פעם אחת, בליל ערב יום-הכיפורים, הגיעו לקראון-הייטס שתי משפחות מצרפת, ומצאו פסול בכל הצעת אירוח שהוצעה להן. כאשר קם הרב זלמן לכפרות, ראה כי סבו מתכונן לשכב לישון. התפלא ושאל את סבו מה עשה עד עכשיו. ענה לו הסבא, כי כל הלילה עסק בחיפוש מקום אירוח לשתי המשפחות הללו, שישביע את רצונן. הרב זלמן תמה על ההצדקה להתאמץ כל-כך בעבור מי שמוצא דופי בהצעות אירוח רבות כל-כך. ענה לו סבו: "התאמצתי בשבילם כי הם חסידים של הרבי, והרבי אוהב אותם". הרב זלמן ירוסלבסקי עורר את הקהל בגעגועים לרבי ובמסירות למלא את רצונו, כאות תודה להאהבה של הרבי לכל אחד ואחת.

אלעד
הרה"ח יצחק מאיר הלפרין,
ר"מ בישיבת תומכי-תמימים נחלת-הר-חב"ד


כבר בליל שבת הרגישו את רוממות-הרוח בקהילה, כאשר הרב הלפרין מסר שיחה של הרבי בבית-הכנסת, וכל המתפללים הקשיבו לה בקורת-רוח מרובה. אחרי תפילת שחרית נערכה ההתוועדות המרכזית, שבה דיבר הרב הלפרין על ההתקשרות לרבי, שהעבודה היא להתבונן בדברים המביאים לידי התקשרות. כל ההתוועדות נסבה סביב עניינים שיש להתבונן בהם, ועל ידם לעורר את ההתקשרות לרבי. דבר נוסף שעורר הרב הלפרין היה עניין הנסיעה לרבי, והסביר שפעם בשנה צריך לנסוע לרבי ולקבל חיות מחודשת. ההתוועדות נמשכה עד שעות הצהריים המאוחרות, והמתפללים יצאו בהתחזקות רגשות ההתקשרות לרבי ובאווירה שלא זכורה בקהילה.


אשקלון
הרה"ח שאול אליטוב ראש ישיבת 'עוז מאיר' חב"ד


בשבת אחרי התפילה ישבו כ-150 אנשים ונשים לסעודת שבת משותפת, שהתקיימה באווירה חסידית מיוחדת. לאחריה נערכו התוועדויות נפרדות לגברים ולנשים. הרב אליטוב הרבה לדבר בנושא ההכנה לג' תמוז ועורר את הקהל בסיפורים אישיים מתשובות שקיבל מהרבי, וכן על שליחותו בארגנטינה. הוא סיפר על אחד הגבירים שלהם שעבר בדולרים אצל הרבי, ואחר-כך הלך למסעדה לא כשרה, וכאשר הגיעה אליו הזמנתו הרגיש שאינו מסוגל לגעת באוכל. אחר-כך הסביר שלפתע חזרה אליו התמונה של הרבי כאשר עבר לידו ולא היה מסוגל לגעת באוכל לא כשר. ההתוועדות לגברים נמשכה עד תפילת מנחה.

באר שבע
הרה"ח יחיאל מיכל וישצקי, ממשפיעי אנ"ש בכפר-חב"ד


בליל שבת היתה סעודה גדולה משותפת לכאמה איש - משפחות, מקורבים וסטודנטים. הסעודה נמשכה עד 1:30 לפנות בוקר. בשבת אחרי התפילה ישבו כל המתפללים ואורחים רבים שהגיעו מרחבי העיר, להתוועדות חסידית באווירה שלא הורגשה אף פעם בבאר שבע. ההתוועדות נמשכה עד השעה 17:30, והרב וישצקי התוועד בחיות גדולה והרבה לדבר על התקשרות לרבי. בתוך דבריו הדגיש כי אנו חייבים לשמוע לדברי הרבי והרבנים ולקיים את ההוראות של הרבי ככתבם.


בית שמש
הרה"ח אברהם שמואל בוקיעט, משפיע בישיבת תות"ל לוד


בין מנחה לקבלת שבת מסר הרב בוקיעט שיחה, לפני כל המתפללים. ביום השבת, אחרי התפילה, התוועד עם הציבור עד אחרי השעה 17:00. לאחר מכן יצא להתוועד בישיבה, התוועדות שנמשכה עד השעה 21:00. הרב בוקעיט הרבה לדבר על כך שכאות תודה על כל מה שקיבלנו מהרבי מחובתנו כל לחשוב הזמן מה אנחנו נותנים לרבי. מה אנחנו עושים כדי שלרבי תהיה נחת רוח מאיתנו. במקביל, רעייתו התוועדה עם כל נשות הקהילה, שסעדו יחדיו את סעודת שבת, והגב' בוקיעט התוועדה עמן עד 16:00.

ביתר עילית
הרה"ח ישראל הלוי ברוד


בליל שבת התפלל הרב ברוד בבית-הכנסת חב"ד בשכונת הדקל, וחזר על שיחה של הרבי לפני קבלת שבת. בשבת בבוקר התארח בקמפוס בית-הכנסת חב"ד, ואחרי התפילה ישב עם הקהלת להתוועדת, שבה השתתפו למעלה ממאה איש. הרב ברוד ריתק את הקהל בסיפורים על שליחותו לרוסיה עוד לפני נפילת המשטר ועל הוראות מיוחדות שהיו להם מהרבי. הוא סיפר על אחד השלוחים בארץ שכאשר הגיע לרבי לפני חתונתו, קיבל מהרבי את הסידור, כמנהג כל החתנים וכאשר בא להחזיר את הסידור עמדה לידו סבתה של כלתו, והחלה לברך את הרבי. תוך כדי ברכותיה הרבי סגר אט-אט את הדלת, וכאשר הדלת היתה סגורה כמעט עד הסוף סיימה את הברכה "שלרבי יהיה נחת מהחסידים ומכלל ישראל". ברגע זה הרבי פתח את דלת חדרו ואמר בחיוך גדול: "וגם מפרט ישראל"…


בני-ברק
הגה"ח הרב שמואל אלעזר היילפרין, רב שכונת בית-ישראל


הרב היילפרין היה אורח בית הכנסת חב"ד המרכזי ברחוב רש"י, והתוועד ביום השבת אחרי התפילה. בהתוועדות השתתפו אנ"ש והתמימים, והרב היילפרין הרחיב בעניין ההתקשרות לרבי, שהיא בעיקר על ידי לימוד תורתו. הוא תבע שלכל חסיד יהיו לפחות כמה שיחות של הרבי מוכנות, כדי שכאשר יפגוש יהודי יוכל לחשוף אותו לתורת החסידות ולתורתו של הרבי, והדבר יעורר בבן-שיחו את הרצון ללמוד עוד ועוד חסידות. הוא סיפר על כמה וכמה מפגשים שהיו לו עם חסידים שאינם חסידי חב"ד, ולאחר שחזר לפניהם שיחה קצרה של הרבי התעורר אצלם הרצון ללמוד עוד ועוד חסידות.
תפילת מנחה התפלל הרב היילפרין בבית-הכנסת 'איצקוביץ', ולאחר מכן התוועד בסעודה השלישית, עם עשרות מתפללים, ששתו בצמא את דבריו.


ירושלים, שיכון חב"ד
הגה"ח שניאור-זלמן גופין, משפיע ישיבת תות"ל כפר-חב"ד


ההתוועדות בשיכון חב"ד בירושלים החלה בשעה 3 בצהריים, ונמשכה עד חצות הלילה, עם הפסקה לתפילת מנחה. בית-הכנסת היה מלא וגדוש במאות אנ"ש והתמימים וכלל הציבור החרדי, שהגיעו בעקבות הפרסום בעיתון 'המודיע'.
הרב גופין דיבר על העבודה הנדרשת מכל אחד מאיתנו בג' תמוז והיא להתחזק ולדעת שהכול חייב להימשך כמו לפני ג' תמוז ולא חלילה להיחלש. הוא פיתח את עניין היחידות, שעכשיו אפשר לפעול אותה על ידי ההשתטחות באוהל הק'.
עוד תבע הרב גופין להוסיף חיות והתחדשות בהידורי מצווה ובמבצעים כדי שלא ניסחף בשגרה הגשמית וחלילה החלק הרוחני יחלש והגשמיות תתגבר.

כפר חב"ד
הגה"ח יהודה-לייב שפירא, ראש הישיבה ורב הקהילה, מיאמי פלורידה


הרב שפירא הגיע במיוחד לארץ כאורח "הדרך הישרה", להתוועדות המרכזית של שבת ההכנה בכפר-חב"ד. בליל שבת מסר את השיעור הקבוע ב'לחיות עם הגאולה', כשהמשתתפים נהנים מאוד מהעומק ורוחב ההסבר. בבוקר השבת, לפני קריאת התורה, חזר שיחה מעל בימת בית-הכנסת 'בית-מנחם', כשכל הציבור מקשיב לדבריו קשב רב.
להתוועדות הגדולה הגיעו מאות מתושבי הכפר, שישבו עד תפילת מנחה, כשהם מרותקים לדבריו של הרב שפירא. הוא סיפר על ההגהה המיוחדת של הרבי, שבה מחק קטע מהשיחה שהוכנה בעבור הליקוט השבועי, ובה כתבו ה'מניחים' כי רבי לא יכול להציל את אלו שלוחמים כנגדו. הרבי אמר שזה הפך ההנחה החסידית ואף הורה לשרוף את הדף שבו נאמרו דברים אלה! בסיום ההתוועדות עבר הרב שפירא לשבת עם התמימים והתוועד עמם עמוק לתוך מוצאי השבת.


כפר סבא
הגה"ח יהודה-לייב גרונר, מזכירו של הרבי


בליל שבת נאם הרב גרונר לפני כ-300 איש מתפללי בית הכנסת בני עקיבא, וסיפר על גאונותו האדירה של הרבי ועל מסירותו הנפלאה למען כל יהודי ויהודי. ההתוועדות המרכזית ביום שבת קודש נערכה בבית חב"ד והשתתפו בה מאות איש. כמו-כן נכחו בהתוועדות ראש העיר ורבניה. ההתוועדות נמשכה עד תפילת מנחה, הרב גרונר ריתק את הקהל בזיכרונות, סיפורים, וברגעים מרטיטים בחדרו של הרבי. בהתייחסו לשאלה של אחד מהקהל תקף הרב גרונר בחריפות, כשדמעות בעיניו, את מי שאינם מציינים את יום ההילולא ואינם עולים לאוהל. הקהל העצום שהשתתף בהתוועדות ציין בהתפעלות כי זה זמן רב שלא זכו לחוויה מרוממת כזאת.


לוד
הגה"ח חיים-שלום דייטש, ראש כולל צמח-צדק


בנוסף לרב דייטש התארחו בשבת בלוד עוד שני אורחים נכבדים - הגה"ח רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה הראשי של מגדל העמק והגה"ח רבי יצחק אייזיק קעניג, ראש ישיבת תומכי תמימים בלוד. מיד לאחר תפילת מוסף הסב הקהל כולו לקידוש. ההתוועדות נווטה בפיו המפיק מרגליות של הרב דייטש, כשלצידו מתוועדים גם הרב גרוסמן והרב קעניג, ונמשכה עד לתפילת מנחה. במשך כל אותן שעות ישבו רוב מניין ובניין של קהילת חב"ד בלוד כשהם מתבשמים מדבריו הנפלאים והמעוררים, נותנים קולם בשירת ניגונים ומתוועדים בלי כל מדידה והגבלה. עם תום חזרת דא"ח לאחר תפילת המנחה, תפילת ערבית וצפייה במראות הקודש שלאחריה, תמה השבת המופלאה שכמותה לא חוותה קהילת חב"ד בלוד זמן רב.

נהריה
הרה"ח נחום קפלן, ממשפיעי אנ"ש בלוד

בין מנחה לקבלת שבת חזר הרב קפלן שיחה של הרבי בבית הכנסת חב"ד, המונה קרוב למאה מתפללים.
לאחר התפילה בבוקר התקיימה סעודה גדולה עם נטילת ידיים, והקהל הרב נשאר להתוועדות חסידית עד שעות אחרי הצהריים המאוחרות. הרב קפלן דיבר על כך שיש מנהיג לדור והוא הרבי ועלינו להתקשר אליו בכל נימי נפשינו.
ברעווא דרעווין מסר הרב קפלן את השיעור הקבוע לנשים (הנמסר כל שבת על-ידי הרב בוטמן). אנ"ש והמקורבים התפעלו מאוד מהשבת המרוממת וביקשו לדאוג שיהיו להם עוד שבתות כאלה במהלך השנה.


נס ציונה
הרה"ח בנימין-נחום זילברשטרום

את האווירה המיוחדת ניתן היה לחוש בבית הכנסת חב"ד בנס ציונה כבר בליל שבת, כאשר האורח מסר את השיחה הקבועה לאחר מנחה בערב שבת. כל המתפללים נטלו חלק בלימוד המשותף שהיה יריית הפתיחה למשב הרוח הרענן ששרר במשך השבת כולה. לאחר קבלת שבת התקיימה סעודה משותפת לכל הקהילה במתחם החדש של בית חב"ד. הקהל ישב והאזין לרב זילברשטרום עד השעה אחת אחר חצות. התוצאה הישירה של ההתוועדות הייתה, שלמחרת בבוקר הגיע לאמירת התהילים מספר כפול של מתפללים... אחרי התפילה ישבה שוב כל הקהילה לסעודה משותפת שנמשכה עד שעות אחר הצהריים. בשעה חמש יצא הרב זילברשטרום לבניין המועצה הדתית וייסד שם שיעור חדש בקונטרס 'ומעיין'. את השיעור ימשיך למסור הרב שגיא הר-שפר בכל שבת.


פתח תקווה
הרה"ח ברוך בליז'ינסקי

במהלך כל השבת הרבה הרב בליז'ינסקי ללמוד עם אנ"ש וכמובן להתוועד. לפני קבלת שבת למדו יחד כל המתפללים את הלקוטי תורה השבועי. למחרת בבוקר החלו ללמוד בצוותא את המאמר ואתה תצווה והמשיכו את הלימוד ברעווא דרעווין. לאחר התפילה התוועד הרב בליז'ינסקי ועורר את הציבור הגדול לקיים את הוראותיו של הרבי וללמוד את תורתו ועל-ידי זה היא ההתקשרות אל הרבי. הרב בליז'ינסקי שם דגש מיוחד על נושא אהבת ישראל שהיה ממש בנפשו של הרבי.


צפת
הרה"ח מנחם-מענדל דערן, משפיע קהילת חב"ד בלוד


עשרות מאנ"ש בצפת השתתפו בהתוועדות עם הרב דערן, שנערכה בסמינר 'בית חנה', ונמשכה עד שש בערב. לאחר מכן הלך הרב דערן להתוועדות עם התמימים בישיבת 'צעירי השלוחים'. ההתוועדות הייתה באווירה מרוממת מאוד. בין הדברים דיבר הרב דערן על כך שיש לנו את מה שהרבי אמר בגלוי, שזה כולל את כל המאמרים והשיחות, ויש דברים שהרבנים, המשפיעים והשלוחים של הרבי מבינים מתוך דברי הרבי, כמו להרחיק עד מקומות נידחים כדי לזכות עוד יהודי ועוד יהודי בהנחת תפילין וכדו'. דברים אלה שאנחנו מקבלים על עצמנו מגודל האהבה שיש לנו אל הרבי וכדי לעשות לו נחת רוח.


קריית-אתא
הרה"ח צבי גרינוולד מכפר-חב"ד


בליל שבת מסר הרב גרינוולד שיחה של הרבי לפני ציבור המתפללים הגדול שמילא את בית הכנסת. בשבת אחרי התפילה התוועד עם אנ"ש ומתפללי בית הכנסת עד שעות אחר-הצהריים. בהתוועדות השתתפו למעלה ממאה איש, שהקשיבו לדבריו המרתקים על נושא ההתקשרות לרבי וקיום ההוראות והמבצעים של הרבי, אפילו אם לא רואים את הפירות מיד. הוא עיטר את דבריו בכמה סיפורים מאלפים, על תוצאות של פעולות שנתגלו רק כעבור זמן רב.
הקהל הרב נהנה מאוד מהאווירה המיוחדת ומהרוח החיה שהורגשה במהלך כל השבת כולה, והודה בחום לרב גרינוולד של שהואיל להתארח בקהילה בשבת.

קריית-גת
הרה"ח יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת תות"ל כפר-חב"ד


עשרות אברכים בבית-הכנסת חב"ד בקריית גת ישבו מיד אחרי תפילת שחרית להתוועדות עם הרב גולדשמיד, כשלצידו המרא דאתרא רב העיר הרב משה הבלין וכן הרב מנחם מענדל גרונר. ההתוועדות נמשכה עד מנחה. גם ציבור הנשים ישבו והתוועדו בעזרת הנשים שעה ארוכה. הרב גולדשמיד דיבר בחיות על התקשרות לרבי מתוך הוספה והתחדשות ועורר על הצורך הפשוט שצריך להיות אצל כל אחד מאיתנו לנסוע לרבי. בקשר לזה סיפר הרב חסיד אחד שלא חשב לנסוע לרבי באותה שנה, ויום אחד הציע לו חברו לנסוע יחד לקברי צדיקים באזורץ החסיד ראה מכך יותר מרמז משמים קנה מיד כרטיס ונסע לרבי. אנ"ש ציינו כי זה זמן רב לא הייתה התוועדות כה מחזקת מחממת ומרעננת. בעקבות ההתעוררות שבהתוועדות הוחלט לחזק את מניין התהילים בשבת מברכים, וכן לייסד שיעורי חסידות נוספים ברחבי העיר.

קריית-טבעון
הרה"ח משה חפר, מנהל מכללת בית-רבקה


לפני קבלת שבת מסר הרב חפר שיחה של הרבי לפני המתפללים. בשבת אחרי התפילה התאספה כל הקהילה ומקורביה לסעודת שבת, והתוועדות נמשכה שעות ארוכות. בהתוועדות חזר הרב חפר על שיחות הרבי ועורר את אנ"ש להתקשרות לרבי ולקיום הוראותיו. הרב חפר התפעל מאוד מהאווירה החמה ששוררת במקום וציין באוזני הרב אלטהויז כי המהפכה החב"דית והאהבה הרבה שרוחשים אנשי המקום לרבי ולשליח ניכרת על פני כל הציבור הגדול שהגיע להתוועדות.
הרב אלטהויז מציין כי זו הפעם הראשונה שמגיע אליהם אורח ומתוועד עם הקהילה, והאווירה ורוממות הרוח שהשאיר הרב חפר בוודאי תהיה זכורה לאנשי המקום עוד זמן רב מאוד. נשות חב"ד התאספו אף הן בשעות אחרי הצהריים והתוועדו עם הגב' חפר. זו הפעם הראשונה שהייתה השתתפות של כארבעים נשים.


קריית-מוצקין
הגה"ח שמעון אליטוב, רב אזורי מטה בנימין וראש ישיבת עוז מאיר

האורח הנכבד הפיח רוח חיים בקהילה, החל ממסירת שיחה של הרבי לפי קבלת שבת בטוב טעם ובחן האופייני לו. בשבת אחרי התפילה נשארו כל מתפללי בית הכנסת, כ-120 איש, להתוועדות חסידית עם הרב אליטוב. לדברי הרב דוד דרוקמן, רב העיר, זו הפעם הראשונה שנשארים כל המתפללים עד השעה ארבע אחה"צ להתוועדות.
בין הדברים דיבר הרב אליטוב על המשל מננסים שחיו ביער לצד ענקים, עד שהגיע מישהו והחליט להפריד ביניהם. אמרו הננסים שאינם מוכנים לכך מאחר שכבר הורגלו להסתכל כל הזמן למעלה., כך, אומר הרב אליטוב, חסידים אמנם צריכים להרגיש ננסים ולהיות בביטול, אך תמיד צריך לשאוף ולהסתכל כלפי מעלה לעבר הרבי להתבונן בדמותו ובחזון שהציג לפנינו.


קריית מלאכי
הרה"ח מנחם מענדל גרונר, מראשי ישיבת תות"ל קריית-גת

הרב גרונר והמרא דאתרא הרה"ג יצחק יהודה ירוסלבסקי התוועדו עם הקהל הרב של מתפללי בית הכנסת המרכזי, עד השעה שש בערב. יש לציין כי בהתוועדות השתתפו כל המתפללים, וכמו-כן הגיעו ראש העיר הנוכחי, ראש העיר הקודם וציבור נוסף. בהתוועדות דיבר הרב גרונר על ההתקשרות לרבי ועל כך שבכל צעד אפילו הקטן ביותר צריך לדעת ולזכור כי אנחנו חסידים של הרבי ויש לעשות כל דבר מתוך ידיעה ברורה כי זהו רצונו של הרבי ולהיות בטוחים שהדבר יביא נחת רוח לרבי. גם לאחר ג' תמוז אנו רואים סיפורי נפלאות, וכל שאנו צריכים הוא להתקשר לרבי ואז נזכה לראות את כל ההשפעות גם בזמן הזה.

ראשון לציון
הרה"ח יחזקאל סופר


בליל שבת דיבר הרב סופר לפני מאתיים וחמישים מתפללי בית כנסת סיני, על אהבת-ישראל הגדולה של הרבי ועד כמה היה חשוב לרבי לדאוג לכל יהודי על פני תבל. בבוקר התקיים שיעור חסידות לאברכים, ולאחר התפילה התקיימה התוועדות שנמשכה עד שש בערב, דבר נדיר למדיי בקהילת חב"ד בראשון. הרב סופר עורר את אנ"ש על התקשרות לרבי על-ידי לימוד תורתו ותבע לקבוע שיעורים בענייני גאולה ומשיח. "כשרוצים להשפיע על יהודי, צריך ללמוד הרבה שיחות של הרבי וללמוד אותם בצורה כזו שיובנו ויחקקו בלוח ליבו מתוך חמימות של הלומד, וכך אפשר להעבירם הלאה כמאכל ערב וטעים", אמר. בשבת התארח בקהילה גם הרב דני כהן מחברון, שדיבר על חברון ושלימות הארץ, בעוד רעייתו התוועדה עם ציבור הנשים.

רחובות
הרה"ח אברהם-ברוך פבזנר, ר"מ בישיבת תורת אמת בירושלים


הרב פבזנר ריתק את הקהל בהתוועדות שנמשכה עד שעה מאוחרת. הוא על הצורך לבחון, כיצד אנו ממלאים את כל חובותינו כחלק מההתקשרות לרבי – כמהלך הפוך מההתנתקות המדוברת לאחרונה. הרבי נתן לנו את הכלים הטובים ביותר למלחמה, כשהמטרה היא להפיץ את המעיינות חוצה.-לא ייתכן לזנוח כלים אלו ולקחת אמצעים חדשים, אמר.
סביב השולחנות ישב קהל מגוון של אנ"ש, וכולם נהנו מהתוועדות חסידית אמיתית שכולה התקשרות לרבי. לאחר ההתוועדות מסר הרב פבזנר את השיעור השבועי לנשים בפרקי אבות.

רמת-גן
הרה"ח שלום פלדמן, ממשפיעי אנ"ש בכפר-חב"ד

קהילת חב"ד ברמת-גן נהנתה מאוד מהאורח הרב פלדמן, ובעיקר מההתוועדות הגדולה שנערכה ביום שבת-קודש. הקהל הרב ישב עד הערב, כשהוא שותה בצמא את דברי המשפיע, המשולבים בסיפורים מחסידים בימי האור והקדושה. רבים בקהילה ציינו כי כבר מזמן לא זכו לחוויה רוחנית נפלאה כל-כך, וביקשו מהרב פלדמן לבוא אליהם פעמים נוספים במהלך השנה

רעננה
הרה"ח יקותיאל גרין, מחבר 'משכיל לאיתן' על התניא


בליל שבת מסר הרב גרין שיעור על מצות אחדות ה' ב"שער היחוד והאמונה", לפני כשבעים מתפללי בית הכנסת. בבוקר, לאחר אמירת תהילים, מסר הרב גרין את השיעור הקבוע בלקוטי תורה. בהתוועדות שלאחר התפילה נסבו הדבורים על כ"ח בסיוון, יום בואו של הרבי לארצות הברית אשר בחצי התחתון של כדור הארץ, והמשמעות הפנימית שבדבר. לסעודה שלישית הגיעו רבים מאוהדי חב"ד לשמוע את הרב גרין, שמסר שיעור בנושא החדרת האמונה לכוחותיו הפנימיים של האדם, כפי שהם באים לידי ביטוי במאמר "ואתה תצווה". הרב גרין התפעל מאד מהפעילות הענפה ברעננה, ואיחל לרב שדמי הצלחה רבה ומופלגה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
משפיע צא לגוש תראה דוגמה
ו' תמוז ה׳תשס״ה
יהודונים חוסמים יהודונים
זוכרים רק לפני 50 שנה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.