צבי סופר | יום י"ג טבת ה׳תשפ״א 28.12.2020

הנציגים החרדים זועמים על הפעלת מערך חיסונים בשבת

זעם בקרב הנציגים החרדים על ההחלטה של שר הבריאות אדלשטיין ובגיבוי ראש הממשלה נתניהו, להפעיל את מערך החיסונים בשבת • 'המודיע' ו'יתד נאמן' תקפו את ההחלטה, ו'עד הרבנים למען השבת' שיגר מכתב נזעם לשר הבריאות אדלשטיין בנושא, עם עותק לראש הממשלה נתניהו
הנציגים החרדים זועמים על הפעלת מערך חיסונים בשבת
אילוסטרציה. צילום: יח"צ, קופת חולים כללית

קופות החולים נערכות בפריסה ארצית על מבצע מתן החיסונים, בצה"ל נערכים למבצע חיסונים, ובעיריית תל אביב מתכננים הקמת מתחם ענק בכיכר רבין, בשלב ראשון לחיסון אוכלוסיות בסיכון ומעל גיל 60, ובהמשך להגיע לכ-5,000 מתחסנים ביום.

אולם ההחלטה להפעיל את מערך החיסונים גם בשבת, מקוממת את הנציגים החרדים.

ביום שישי תקף 'יתד נאמן' את ההחלטה, וסגן שרת התחבורה, אורי מקלב, תקף את שר הבריאות. גם באגודת ישראל ממהרים לגנות את ההחלטה, והבוקר עיתון 'המודיע' יוצא חוצץ נגד ההחלטה להפעיל מתחמי חיסונים בשבת קודש.

מבצע החיסונים בשבת גורם לחילול שבת בהעסקת המוני יהודים, אחיות, רופאים, אנשי מינהל. הוא גורם לחילול שבת המוני של המחסנים וכמובן המתחסנים, שמגיעים ברכבים בשבת מכל מקום לכל מקום, כדי לקבל את החיסון, וגם עצם החיסון הוא פעולה שצריכה להיעשות ביום חול.

הרבנים הראשיים לישראל פסקו כי אין עניין של פיקוח נפש במתן החיסונים, "אולם למרות חוות הדעת של הרבנות הראשית הממלכתית, שהיא הגורם הרשמי המחייב את מדינת ישראל - החליט משרד הבריאות לצוות על עריכת החיסונים גם בשבתות", נכתב ב'המודיע'. "מתברר שמשרד הבריאות רואה בחילול שבת דבר שניתן לעשותו כלאחר - יד, כדי להראות ציבורית ופוליטית, חזות של מהירות חיסונים".

"כנראה שמשרד הבריאות גם מבקש לקרוץ אל האזרח החילוני ולסייע לו לנצל את יום השבת, בו אין עבודה, לקבל חיסונים ביתר נוחות. אולם אין לכל זה דבר ולא חצי דבר עם פיקוח נפש".

'ועדת הרבנים לענייני השבת' מצטרפת לגינויים, ושיגרה מכתב אל שר הבריאות: "משרד הבריאות כופה על קופות החולים לבצע חיסוני קורונה ביום השבת. משרד הבריאות ביקש את חוות דעתם של הרבנים הראשיים לישראל, והם קבעו כי אין שום היתר לבצע חיסונים בשבת, הרבנים הוסיפו ואמרו למשרד הבריאות שאין מדובר בפיקוח נפש שדוחה שבת".

"שמירת השבת הינה אחת משלושת העקרונות עליהם מבוסס העם היהודי, חילולה של השבת בפרהסיה פוגע בציפור נפשה של היהדות, בארץ ובעולם כולו. יתרה מכך, בימים הרי גורל אלו כאשר מגפת הקורונה אינה פוסחת על אף מדינה ובתוכה ארץ ישראל, ועם ישראל משווע לרפואה, שומה עלינו להתחזק בדברים חוצבי להבות שנאמרו בעשרת הדברות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.