צבי סופר | יום י"ב טבת ה׳תשפ״א 27.12.2020

ועדת החינוך דחתה התקנות: כיתות ה'-י' ילמדו בבתי הספר

דרמה: ועדת החינוך החליטה ברוב קולות לדחות את התקנות ולאפשר גם לכיתות ה' עד ו' ללמוד בבתי הספר • במשרד החינוך בודקים את משמעות ההחלטה שהתקבלה, והאם כבר מחר יחזרו התלמידים לבתי הספר • במשרד הבריאות זועמים
ועדת החינוך דחתה התקנות: כיתות ה'-י' ילמדו בבתי הספר
ועדת החינוך בכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

חברי ועדת החינוך בוועדת החוקה של הכנסת הפכו היום (ראשון) את החלטת הממשלה, וקבעו כי תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בזמן הסגר בבתי הספר, ולא בלמידה מרחוק כפי שקבע קבינט הקורונה. הח"כים החרדים הצביעו נגד התקנות שהכיתות הגבוהות יעברו ללמידה מרחוק.

במשרד הבריאות זועמים ומגיבים: "הממשלה איבדה את כוחה בכנסת. הם מקבלים החלטות, לא מצליחים ליישם והתחלואה עולה", אומר בכיר במשרד הבריאות למעריב.

במשרד החינוך בודקים מה משמעות ההחלטה ואם התלמידים יחזרו כבר מחר לבתי הספר.

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ רם שפע (כחול לבן), אמר בישיבה: "הוועדה הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור שלפיו אם נגיע לסגר שלישי, מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה – ומבחינתי, המצב הנוכחי ממש לא מספק ואין שום סיבה שתלמידי כיתות ה'-י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות", אמר. "השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לקבל מענה חינוכי לתלמידי הכיתות האלה".

ח"כ שפע קיבל את אישורו של יו"ר מפלגתו בני גנץ, למהלך.

מירום שיף, יושב ראש הנהגת ההורים הארצית, הגיב לאחר קבלת ההחלטה: "זהו ניצחון גדול להורי ישראל, בהובלת הנהגת ההורים הארצית. אני שמח שחברי ועדת החינוך הבינו ופעלו בהתאם. עוד נכונו לנו מאבקים בהמשך, אך אין ספק שזהו יום גדול להורי ישראל ולכלל התלמידים במערכת החינוך".

נציגת משרד הבריאות, ד"ר אפרת אפללו, הזהירה כי אם התקנות לא יאושרו במלואן, המדינה כולה תהיה אדומה: "המדינה צריכה להבין שכרגע צריך לעצור. אם אתם רוצים שנחזיר את החינוך, ייקח שישה שבועות לצאת מהסגר. אתם לוקחים סיכון חמור כי במערכת החינוך יש התקהלויות".

אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך, מצא כי הציבור החרדי מוביל בממדי ההדבקה. לדבריו, "מתוך 8,200 הנדבקים במערכת החינוך - עובדים ותלמידים - כ-40% מהם הגיעו מהמגזר החרדי. יש התייצבות במגזר הכללי בשבועיים האחרונים. 528 גני ילדים סגורים בגלל תחלואה נקודתית; רוב הגנים עם חולה אחד, ועוד 21 גנים עם שני חולים ומעלה".

במשרד החינוך בודקים את ההחלטה, והאם היא גורפת גם לגבי 'ערים אדומות', כשההחלטה תשליך בין היתר על מספר ערים אדומות של הציבור החרדי.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.