מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשס״ה 13.07.2005

האלמנה ביקשה אבא לבר-המצווה. חב"ד הופיעו

אביבה שאיבדה את בעלה בפיגוע טרור, ביקשה מבורא עולם: שלח אבא מחליף שיכניס את בני היתום למצוות. צעירי חב"ד הופיעו וחגגו למתן בר-מצווה. "אני בטוחה שרוחו של בעלי שבתאי הי"ד נמצאת איתנו והוא שמח איתנו. הוא בודאי היה רוצה שמתן יקיים את העלייה לתורה והנחת התפילין בכותל המערבי. אתם, צעירי חב"ד, שליחי אלוקים, שנשלחתם לעמוד ליד בני מתן ביום הגדול הזה, ממלאים את מקומו", אמרה בהתרגשות אמו של מתן - אביבה מחפוד מנתניה, שבעלה נרצח בפיגוע-הכפול בצומת בית-ליד, לפני עשר שנים. המשך ב'כתבה מלאה'
האלמנה ביקשה אבא לבר-המצווה. חב
חתן הבר מצווה קורא בתורה
מתן, הינו בן יחיד להוריו שהתייתם מאביו שבתאי הי"ד בהיותו בן שנתיים וחצי בלבד. את אותו בוקר מתן לא זוכר, אך אימו אביבה לא תשכח לעולם. היה זה עוד בוקר שגרתי. שבתאי חצה את צומת בית-ליד, בדיוק בשעה שמחבל-מתאבד פוצץ מטען נפץ שנשא על גופו בסמוך לנקודת השק"ם ההומה חיילים. שבתאי, שהיה בעל נסיון קרבי והכשרה כחובש, מיהר לעצור את רכבו ורץ לעזור לחיילים. אחרי כמה דקות מחבל-מתאבד שני שהיה במקום פוצץ מטען נפץ שני.

שבתאי, שעסק בעזרה לפצועים, נפגע מן המטען השני ונהרג במקום. בפיגועים נהרגו מלבדו 21 חיילים, ורבים נפצעו. עשרה חדשים אחרי מותו, קיבלה המשפחה את עיטור המופת של משטרת ישראל, שהוענק לשבתאי על היחלצותו המהירה לסייע לנפגעים.


מכתב מרגש לבורא עולם

האם השבורה החליטה להמשיך ולהיות חזקה בשביל מתן התינוק. היא ידעה עליות ומורדות, ובערב ראש השנה האחרון היא כתבה מכתב לבורא עולם. "השנה זו שנה משמעותית עבורי, בני היחיד יכנס לעול המצוות. אין לו דמות של אבא, שיכין אותו לבר המצווה ושיחגוג איתו בשמחתו. אני מבקשת ממך, בורא עולם, תדאג לבני, שלח לו מישהו שיכין אותו ליום החשוב בחייו. תזמן לבני "אבא" או "תחליף לאבא" שיעמוד יחד עימו ביום הבר מצווה שלו. אל תשאיר אותנו לבד"

מספר חודשים לאחר שכתבה אביבה את המכתב המרגש לה', היא פגשה במקרה במנהל בית חב"ד בישוב עין האיילה הרב מנחם טל. אביבה, שלא הכירה את הרב טל לפני כן, ניגשה אליו וסיפרה לו על בנה ועל הבר מצווה המשמשת ובאה. הרב מנחם טל סיפר לאביבה על המחלקה של צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור ועל עזרתם למשפחות השכול. הוא הפנה אותה לרב מנחם קוטנר, העומד בראש המחלקה, שמיהר לערוך ביקור בית בביתה והציע לה לערוך את הבר מצווה בכותל המערבי.

האם הנרגשת הודתה בחום על ההצעה וסיפרה על המשאלת לב אותה ביקשה מבורא עולם בערב ראש השנה. "כעת אני מרגישה שמשאלת לב התגשמה", ציינה בהתרגשות. המחלקה של "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" לקחה על עצמה את אירגון ומימון טקס הנחת התפילין והעליה לתורה בכותל המערבי וביום הבר מצווה עלו מנתניה לירושלים אוטובוס עמוס בבני משפחה וידידים, מצוידים בסוכריות ומיני מתיקה לכיבוד.


בר מצווה מרגשת ב'כותל'

הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד שניהל את התפילה הזמין את כל הגברים ללוות את מתן בשירה וריקודים לפתיחת היכל ספרי התורה ושם התבקשו כולם לעצום את עיניהם לרגע של תפילה ובקשה מיוחדת לזכות חתן הבר מצוה ואימו. האמא אביבה ויחד איתה כל המוזמנים לא יכלו להסתיר את התרגשותם כאשר מתן קרא את הפרשה בבהירות ובחן רב.

מתן למד את הקריאה אצל ידיד המשפחה רבי משה אביטן מנתניה (ר' משה הינו בוגר מוסדות חב"ד במרוקו ואף תלמידו של' ר' ניסן מישיבת תומכי תמימים בצרפת). לאחר התפילה ערכו עבורם צעירי חב"ד סיור מיוחד ב"עיר דוד" הסמוך לכותל, ולאחר סעודת מצווה פנו המוזמנים חזרה לביתם.

במהלך חגיגת בר המצוה שהתקיימה באולמי "סילבר" בנתניה, הופיעו מקהלת צעירי חב"ד בניגונים חסידיים. רגע מרגש היה כשמתן ניגש לקרוא את דרשת בר המצוה בו הוא העלה את זכרו של אביו. לאחר מכן פתחה האמא אביבה בברכה לכל המשתתפים בשמחתה ובדבריה הודתה במילים חמות ל"צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" על עזרתם הרבה.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.