מנדי ברגר | יום ט' טבת ה׳תשפ״א 24.12.2020

הפרח, הילד היתום, הקבר והקשר ליעקב ויוסף | הרב רסקין

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה: גבר נכנס לחנות פרחים, בכדי לקנות זר פרחים מהודר לכבוד יום ההולדת של אשתו. בכניסה לחנות הבחין בילד חמוד, העומד מול חלון הראווה של החנות בעיניים משתוקקות • זמן קצר לאחר מכן הגיעו לבית העלמין. "כאן אמא שלי נמצאת" אמר הילד לאיש, "כשהייתי תינוק אמא שלי נפטרה ולא זכיתי לראות אותה הרבה בחיי. אני מרגיש שלא מספיק כיבדתי אותה • בפרשת השבוע אנחנו קוראים על המפגש המרגש בין יעקב לבנו האהוב יוסף, לאחר שלא נפגשו 22 שנה. אין לתאר את גודל השמחה וההתרגשות שהייתה שם. מדוע נגזר על יעקב סבל גדול של מרחק מבנו למשך 22 שנה?
הפרח, הילד היתום, הקבר והקשר ליעקב ויוסף | הרב רסקין

גבר נכנס לחנות פרחים, בכדי לקנות זר פרחים מהודר לכבוד יום ההולדת של אשתו. בכניסה לחנות הבחין בילד חמוד, העומד מול חלון הראווה של החנות בעיניים משתוקקות. הגבר ביקש שיכינו עבורו זר מהודר כיאה ליום הולדת של אשתו, ולאורך כל הזמן הזה הילד עדיין עומד מביט בחלון הראווה של חנות הפרחים. הוא ניגש לילד ושאל: "אני יכול לעזור לך?". ענה לו הילד החמוד: "כן, אני רוצה לקנות פרח לאמא שלי". "איזה חמוד אתה", חייך האיש, "בא תיכנס פנימה ותבחר איזה פרח שאתה רוצה, ואני אשלם על זה".

הילד בחר את הפרח בו חשק, ואז שאל האיש את הילד: "תגיד, אמא שלך גרה רחוק מכאן?". "קצת", ענה הילד. "אז בא", הציע האיש, "אני אקח אותך טרמפ איתי ברכב". הם עלו יחד לרכבו של האיש, והוא ביקש מהילד שיאמר לו את הכתובת אליה הם צריכים לנסוע. "אני לא יודע את הכתובת" ענה הילד, "אבל אני יודע בדיוק איך מגיעים לשם, אני אכוון אותך". אחרי זמן ממושך של נסיעה הגיעו לקצה העיר. שאל האיש את הילד "תגיד, אתה בטוח שאתה יודע לאן אנחנו נוסעים?". "כן", ענה הילד בהחלטיות.

זמן קצר לאחר מכן הגיעו לבית העלמין. "כאן אמא שלי נמצאת" אמר הילד לאיש, "כשהייתי תינוק אמא שלי נפטרה ולא זכיתי לראות אותה הרבה בחיי. אני מרגיש שלא מספיק כיבדתי אותה, ולכן בכל הזדמנות אפשרית שיש לי, אני מגיע לקבר שלה וקונה לה פרח, ומשתדל להיות פה כמה שיותר". כששמע האיש את דברי הילד, התחיל לבכות, כשהוא נזכר בגעגועים באמו, שברוך ה' עוד חיה ונמצאת בבית אבות במדינה רחוקה. הוא יצר איתה מיד קשר טלפוני לדרוש בשלומה, ולאחר כמה שעות כבר היה בשדה התעופה בדרכו אליה. דברי הילד חדרו לליבו, הוא הבין שאין גבול לכיבוד הורים.

חברים יקרים, בפרשת השבוע אנחנו קוראים על המפגש המרגש בין יעקב לבנו האהוב יוסף, לאחר שלא נפגשו 22 שנה. אין לתאר את גודל השמחה וההתרגשות שהייתה שם. מדוע נגזר על יעקב סבל גדול של מרחק מבנו למשך 22 שנה? מבאר רש"י: יעקב נענש מידה כנגד מידה - היות ויעקב החסיר בכיבוד הורים במשך 22 שנה, כשהיה בבית לבן ועבד שם בשביל רחל ולאה וכו', כך גם יוסף בנו החסיר ממנו את כיבוד ההורים במשך 22 שנה. עלינו ללמוד מכאן עד כמה יש להקפיד על כיבוד ההורים ולהשתדל עד אין סוף, ובסופו של דבר כפי שאנחנו נכבד את ההורים שלנו, כך גם הילדים שלנו יכבדו אותנו בעזרת ה'.

צפו: 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו!
ט' טבת ה׳תשפ״א
ממש מדהים פשוט מרגש!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.