שלמה מן | יום ח' טבת ה׳תשפ״א 23.12.2020

מה עומד מאחורי הציור שהוצג בפני הרבי ב'דולרים' ונחשף היום

רפאל נוראל, צייר מלונדון שזכה לקשר קרוב עם הרבי, 'קפץ' לכולל צמח צדק והציג בפני האברכים ציור שלו. ראש הכולל, הרב יוסף צבי סגל, הסביר לאברכים את החכמה שבציור. נוראל נצר את הרגע והפך גם אותו לציור • את הציור הציג לפני הרבי בחלוקת דולרים. התמונה נחשפה היום
מה עומד מאחורי הציור שהוצג בפני הרבי ב'דולרים' ונחשף היום
התמונה החדשה שפורסמה היום (צילום: JEM)

חברת המדיה החב"דית JEM פרסמה היום (רביעי) תמונה מיוחדת ממעמד חלוקת הדולרים, מהתאריך י"ב אלול תש"נ, שבה נראה הצייר מר רפאל נוריאל מראה לרבי ציור חדש מקורי שלו.

נוריאל, שהתגורר בלונדון, חתום על שורת דיוקנאות של דמויות ואישים מעולם הדת והפוליטיקה שצייר. הוא זכה לקשר מיוחד עם הרבי, שנרקם בעקבות שכנים חסידי חב"ד שהתגוררו בסמוך אליו בלונדון.

"כאשר ביקרתי פעם בביתם, ראיתי תמונה של הרבי תלויה על הקיר", סיפר לפני כ-15 שנה בראיון שהעניק ל-JEM. "תמונה זו עוררה בי השראה לצייר דיוקן של הרבי. הייתה זו החלטה לא קלה, שכן, זה חייב אותי להתקרב ולהתחבר אליו. כאשר אני מצייר מישהו, אני לא סתם מצייר ציור שמשקף את החזות החיצונית שלו; הציור חייב להעביר ולהביא לידי ביטוי גם את האופי ואת המהות הפנימית של אותו אדם.

"אף שכבר ציירתי קודם לכן דיוקנאות רבות של דמויות ואישים מפורסמים, ביניהם את השאה של איראן, מעולם לא ציירתי קודם לכן אדם קדוש. תמיד התקרבתי אל מי שציירתי בניסיון להכיר אותם טוב יותר, אבל איך מתחברים אל אדם קדוש ולומדים להכיר אותו מקרוב?"

נוריאל צפה בקטעי וידאו רבים של הרבי, השאיל כמה תמונות - וניגש למלאכה. במקביל החל להקרב אל הרבי גם ברוחניות. התחיל להתפלל בכל יום, להניח תפילין וגם לשמור על שבתות וחגים.

כשהציור היה מוכן, נסע אל הרבי. "המתנתי בבוקר מחוץ לבניין עם הדיוקן שהיה מכוסה בבד, וקיוויתי לחשוף את הציור כאשר הרבי יגיע למקום. כאשר הרבי יצא מרכבו, הסירה אשתי את הבד מהתמונה, והרבי מיד הבחין בה והתקרב להביט בה.

"תכננתי לבקש את חוות דעתו על התמונה, אך עוד לפני שהספקתי לומר דבר, אמר הרבי, "הנחת הידיים בצורה כזו אסורה... הן צריכות להיות כך" – והרבי הדגים את כוונתו, והניח את כף ידו הימנית על גבי השמאלית. אני ציירתי את ידיו של הרבי כאשר האצבעות משולבות האחת בשנייה, אך אחר כך גיליתי שיש בכך בעיה.

"שאלתי את הרבי אם יש לו הערות בנוגע לפנים; הוא הביט בפנים והשיב, "טוב מאוד" – הוא חזר על כך שלוש פעמים. אחר כך הוא הוסיף בחיוך: יותר טוב מהמקור".

בהמשך השנים התקרב נוראל יותר אל הרבי וצייר ציורים נוספים בהשראת בית חיינו. רבים מהם הביא לפני הרבי, שמצדו העניק לו ברכות והביע קורת רוח רבה.

בתמונה שפורסמה היום, כאמור, נראה נוראל מציג בפני הרבי ציור של אברכים משוחחים עם הרב יוסף צבי סגל מירושלים, ראש כולל 'צמח צדק' בעיר העתיקה.

באותו מפגש שאל הרבי את נוראל: "היכן אתה בתמונה?" והוסיף: "אמנם היית הצלם אבל חשוב שגם תהיה בתמונה בין האברכים".

אברכי הכולל, שנחשפו לתמונה החדשה היום, הראו אותה לרב סגל. הרב סגל שיתף את האברכים באחורי הקלעים של אותו ציור.

נוראל, כך סיפר הרב סגל, הגיע לכולל באותה תקופה והציג בפני הלומדים ציור כלשהו. הרב סגל הסביר לאברכים את החכמה שיש בציור. נוראל נצר את הרגע הזה שבו הרב סגל משוחח עם האברכים ותרגם זאת לציור, שאותו הציג בפני הרבי.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
המצלם
ח' טבת ה׳תשפ״א
אחרי שצילמתי את התמונה נתתי לה את הכותרת "התמונה של הסיפור של התמונה של הציור של ההסבר של הציור"
2.
ישר כח נוראל !
י' טבת ה׳תשפ״א
מדהים ויפה הציור! גם אני מצייר את הרבי (בתור תחביב...). מה קרה לציור שהרבי דיבר איתך על תנוחת הידים? הציבור ישמח לראות אותו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.