שלמה מן | יום ז' טבת ה׳תשפ״א 22.12.2020

פרויקטור הקורונה אש: "חייבים סגר, באופן מיידי, של 3 שבועות"

מנכ"ל משרד הבריאות: מגבלות 'ריסון מהודק' לא יספיקו, צריך סגר מיד • פרויקטור הקורונה: מוכרחים לעשות צעד. גם אם נחליט על סגר, נגיע ליותר חולים • שר הבריאות: "בזבזנו זמן יקר, מצב התחלואה לא מותיר ברירה"
פרויקטור הקורונה אש:
צילום: דוברות המשטרה

פרופסור חזי לוי, מנכ”ל משרד הבריאות, התייחס היום (שלישי) לעלייה בתחלואה ואמר כי אינו מוציא מכלל אפשרות החלטה על סגר שלישי, שאף יוטל באופן מיידי.

משרד הבריאות עדכן היום כי 3,594 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4.2%. מניין המתים במגיפת הקורונה בישראל עומד על 3,111.

בריאיון לתכנית ‘סדר יום’ ברשת ב אמר לוי כי מגבלות "ריסון מהודק” שתוכננו כבר לא יספיקו להתמודדות עם נתוני התחלואה הנוכחיים.

"ממדי התחלואה מרקיעים שחקים. אני מניח שהקבינט יתכנס בקרוב. אני לא בטוח שריסון מהודק יהיה התרופה, ייתכן שנצטרך לנקוב בתאריך וללכת לסגר”.

לוי הוסיף: "אני מעריך שבתום הרבעון הראשון של שנת 2021 תהיה מחוסנת כמות מספיק גדולה של אנשים, ואז זה יוכל להשפיע על אורחות החיים של כולנו. אני יכול לומר בביטחון שיהיו מספיק חיסונים לכולם. העובדים הזרים שמטפלים בקשישים יחוסנו כולם. כל מי שאין לו ביטוח בריאות, יחוסן על חשבון מדינת ישראל”.

על המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלה בבריטניה אמר לוי: "אנחנו מוטרדים מהמוטציה, אבל אין שום מידע שהזן החדש עמיד לחיסון, ולמיטב ידיעתנו החיסון משפיע עליו. חלילה והזן החדש יהיה יותר עמיד לחיסון, הרי שטכנולוגיית החיסון מאפשרת להתאים אותו לממצאים המוטנטיים החדשים שיהיו בווירוס”.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, שוחח היום עם העיתונאים בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM – והגיב על העלייה בשיעור התחלואה: "אני מקווה שאנו רואים את האור בקצה המנהרה, אך יש לנו עוד דרך ארוכה בדרך לשם", אמר אש. "אנו חייבים לעשות צעד מידי. במצב הנוכחי לאור השינוי בקבלת החלטות הצעד הנדרש הוא סגר מידי, כולל סגירת מערכת החינוך, ולא ריסון מהודק כפי שרצינו בהתחלה. אם נעשה את זה מיד, אפשר להסתפק בסגר של 3 שבועות”

הוא התריע: "גם אם ננקוט בצעד של סגר, נגיע להרבה יותר חולים”.

בהמשך, התייחס אש למוטציה הבריטית החדשה שהתגלתה לאחרונה במספר מדינות ברחבי העולם, ואמר: "היינו אחת המדינות הראשונות לפעול כנגד זה. אף מדינה לא סגרה את גבולותיה לפנינו, כך שפעלנו יחסית מהר. התגובה שלנו היא גם יחסית לעולם נחרצת, סגרנו את כל המדינות כי אנחנו חושבים שהמוטציה קיימת במקומות נרחבים יותר מאנגליה.

"ההשערה היא שהמוטציה פה, כמו שהיא הגיעה להרבה מדינות יש סיכוי סביר שהגיעה גם לכאן, אין לנו הוכחה לזה כרגע. אנחנו נערכים לזה שנאתר הוכחה כזאת ואז נצטרך לחשוב על ההתמודדות שלנו. נכון לעכשיו אנחנו מבינים שהחיסון עובד גם על המוטציה הזאת, צריכה להיות לזה הוכחה בימים הקרובים”.

הוא הבהיר כי בעקבות כך התקבלה ההחלטה לבודד במלוניות את כל הבאים למדינה, גם את הבאים ממדינות ירוקות, והודה: "אין ספק שזהו אתגר גדול. הביצוע של ההנחיה הזאת הוא מורכב, אנחנו מעריכים שזה יקטין גם את הביקושים לנסיעות לחו”ל, שזה חלק מהעניין. חייבים לעצור את הייבוא של התחלואה מחו”ל וזו אחת מהדרכים האפשריות”.

באשר ליעילות החיסונים, הסביר אש: "עשינו עבודה שמסתכלת מתי ואיך החיסונים ישפיעו עלינו, החיסונים ישפיעו בעוד חודשיים-שלושה. המגפה לא ממתינה, מספר החולים הקשים שהגענו אליו הוא כ-500, בסוף השבוע הזה על פי התחזית נגיע כבר ל-600. נכון שאלה לא מספרים שמקריסים את מערכת הבריאות, אבל אנחנו נגיע להרבה יותר גם אם ננקוט בצעד של סגר היום. השאלה אם צריך להגיע להרבה יותר, יש לזה מחירים בחיי אדם, יש לזה השפעה על הכלכלה”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום: "הגענו ליותר מ-5 אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי.

"אנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון. עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה.

"בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר. אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריווילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.