מנדי ברגר | יום ז' טבת ה׳תשפ״א 22.12.2020

בשכונת 'מעטישי' במוסקבה: הנחת אבן הפינה למרכז היהודי

כשהדחפורים ושאר הכלים הכבדים עמדו דוממים מסביב ושלג קל ירד על מוסקבה, נורתה 'אבן הפינה' למרכז יהודי גדול ומפואר בטבורה של שכונת 'מעטישי' הגדולה אשר בפרברי מוסקבה בירת רוסיה, בהשתתפות קהל מצומצם, תוך שמירה על כללי הבריאות בהתאם לחוקי הרשויות ברוסיה
בשכונת 'מעטישי' במוסקבה: הנחת אבן הפינה למרכז היהודי
צילום: לוי נאזרוב

כשהדחפורים ושאר הכלים הכבדים עמדו דוממים מסביב ושלג קל ירד על מוסקבה, נורתה 'אבן הפינה' למרכז יהודי גדול ומפואר בטבורה של שכונת 'מעטישי' הגדולה אשר בפרברי מוסקבה בירת רוסיה, בהשתתפות קהל מצומצם, תוך שמירה על כללי הבריאות בהתאם לחוקי הרשויות ברוסיה.

המעמד נערך בראשות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, המלווה את התפתחות הקהילה היהודית במקום, מאז נוסדה לפני כשני עשורים. ועם ריבוי השקעות הנדל"ן של ידיד הקהילה הנגיד מר ברוך בן-ציון גורביץ, הוא לקח על-עצמו בניית מרכז יהודי גדול ומפואר, בן חמש קומות, למשכן קבע לבית הכנסת ובית חב"ד, מקווה, כיתות לימוד וכלל הפעילות היהודית הענפה של שליח חב"ד בשכונה ר' יוחנן קוסנקו.

אבן הפינה הונחה ונוצקה בבור יסוד הבניין בידי הרב הראשי, שנשא דברי ברכה מרגשים על גודל הנסים והנפלאות שחווים אנו בזמן הזה כבימים ההם, והביע את ברכתו שיושלם זה הבניין במהרה לרווחתם של יהודי האזור הזקוקים למרכז יהודי גדול ופעיל.

אבן הפינה שנורתה, הובאה מעיירת 'ליובאוויטש' ממקום סמוך ונראה לאוהל הקדוש של כ"ק האדמו"ר הצמח צדק נ"ע ובנו כ"ק האדמו"ר מוהר"ש נ"ע, והובאה בידי מר גורביץ יחד עם ידיד הקהילה - רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא' הרב יצחק קוגן, שאף נשא דברי ברכה במהלך האירוע.

את המעמד פיארו גם: מנהל הקהילה היהודית במוסקבה הרב מרדכי ויסברג, רב הרבנות הצבאית הרב אהרן גורביץ, רבנים ושלוחים מהשכונות הסמוכות, לצד נציגי ממשל ותומכי הקהילה וידידיה. עם סיום המעמד שנערך בצהרי היום, התפללו במקום תפילת מנחה, הודלק נר החנוכה ברוב עם, והמשיכו בהתוועדות חסידית שנערכה במשכן הזמני של בית הכנסת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.