צבי סופר | יום ז' טבת ה׳תשפ״א 22.12.2020

בתום דרמה לילית: הכנסת צפויה להתפזר; הולכים לבחירות

בתום דרמה במליאת הכנסת שנמשכה לאחר 1:00 אחר חצות: הצעת החוק שנועדה להאריך את המועד להעברת תקציב המדינה נדחתה - 49 חברי כנסת התנגדו להצעה מול 47 תומכים. בעקבות כך, הכנסת צפויה להתפזר ביממה הקרובה
בתום דרמה לילית: הכנסת צפויה להתפזר; הולכים לבחירות
דיבר במליאה על חיסוני הקורונה: בנימין נתניהו במהלך נאומו אמש, לפני ההצבעה (צילום: ערוץ הכנסת)

בתום דרמה במליאת הכנסת שנמשכה לאחר 1:00 אחר חצות: הצעת החוק שנועדה להאריך את המועד להעברת תקציב המדינה נדחתה - 49 חברי כנסת התנגדו להצעה מול 47 תומכים. בעקבות כך, הכנסת צפויה להתפזר ביממה הקרובה, והכנסת ה-23, מסיימת את דרכה, בשיא שלילי של כל הזמנים: 4 מערכות בחירות בתקופה של שנה בלבד.

בתום דרמה במליאת הכנסת שנמשכה לאחר 1:00 אחר חצות: הצעת החוק שנועדה להאריך את המועד להעברת תקציב המדינה נדחתה - 49 חברי כנסת התנגדו להצעה מול 47 תומכים.

בעקבות כך, הכנסת צפויה להתפזר ביממה הקרובה, לאחר שהתקציב לא הובא לאישור בשל אי הסכמות בין הליכוד וכחול לבן, וישראל תצא למערכת בחירות רביעית.

הצעת החוק נפלה לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה – מיכל שיר מהליכוד, ואסף זמיר, רם שפע מיקי חיימוביץ’ מכחול לבן הצביעו עם האופוזיציה. ח”כ שרן השכל מהליכוד נעדרה.

פינדרוס נשאר על הדוכן

ח”כ יצחק פינדרוס יותר משעה  על דוכן הנואמים במליאת הכנסת והעביר את הזמן בנאום שנמשך למעלה משעה וחצי, כדי לאפשר לסיעות הקואליציה להבטיח רוב בהצבעה.

פינדרוס דיבר על כדורגל, על המשיח, על החברה החרדית ועוד ועוד.

פינדרוס פנה אל ח"כ אחמד טיבי: "חבר הכנסת מרגי אמר לי שמה שאני עושה, הנאום עכשיו זה תופעת לוואי של החיסון. אתה דוקטור"....

ח"כ טיבי לא טמן ידו בצלחת והשיב: "בחור דתי ביקש שאשאל אותך, למה בקהילה שלך מרביצים לערבים?". פינדרוס ענה: "זה לא בסדר. מי שבישיבה מרביץ לערבים - עף. אמרתי לילד שלי אני מבטיח לך - פעם אחת אתה תהיה בתגרה ויעצור אותך שוטר, אני אתקשר למשטרה שישאירו אותך".

ח"כ טיבי גם שאל את פינדרוס: "קיבלת חיסון? לדעתי תרד מהדוכן רק בעוד 21 יום" (המועד שנקבע לקבלת החיסון השני נגד קורונה).

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) את ראשי הקואליציה על ההתכתשויות ואמר: "איבדנו רעיה ואם לשישה ילדים בפיגוע רצחני נורא ואיום בצפון השומרון, עברנו אירוע טרגי שלא משנה בכלל הרקע שלו, אסור שיסתיים באופן הזה, וכל כך הרבה אנשים כואבים ובוכים, ומתאבלים. זה מצטרף לכאב יומיומי של אנשים שמאבדים את הפרנסה, את הכבוד העצמי, את שלום הבית והמשפחה, ואוטוטו 1 בינואר ואין תקציב, מה שאומר - שיתוק של משרדי הממשלה. אין יותר מענקי קורונה, אין יותר שירותים לאזרח ואנשים שואלים את עצמם מה אני עושה מחר בבוקר, ושני ראשי הממשלה מתעסקים, תסלחו לי, בלצייץ אחד על השני מי חי בסרט, תתביישו לכם! וכולנו מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, על מה אנחנו צריכים להצביע עכשיו? אתם חושבים שנוח לנו, שקל לנו כאופוזיציה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות בתקופה הזאת?".

גם יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, קרא לקואליציה לפזר את הכנסת. "בחירות זה דבר רע, בחירות רביעיות בשנתיים זה דבר איום ונורא שקרה רק במדינות באבדון", אמר בנט. "אבל יש רק דבר אחד יותר גרוע מבחירות - וזה המשך הממשלה שתירשם לדיראון בדברי הימים של ישראל כממשלה הכי גרועה בתולדותיה. אני מבקש משרי הממשלה: תצטרפו ותסיימו את הסאגה הרעה הזאת".

לפני ההצבעה ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו את רשות הדיבור במליאה ואמר: “התעכבתי משום שבשעה 24:00 בדיוק, קיימתי שיחה עם אחד מראשי החברות הגדולות בעולם שמפתחת חיסונים. ביקשתי ממנו להקדים משלוחי חיסונים לישראל ובאותה הזדמנות שאלתי אותו מה ההתפתחות לגבי המוטציה.

“הוא סיפר שיש להם פיתוחים ומחקר, וההערכה שלהם שהחיסון שיש בידנו יכול באפקטיביות גדולה לטפל במוטציה. הם יידעו את זה תוך ימים וזו כמובן בשורה גדולה לאנושות ולעם ישראל. זה מה שעשיתי בשעה הזו. במשך היום עבדתי יחד עם חברי לסגור את השמים נגד המוטציה שיכול להיות שהיא כבר כאן”.

נתניהו הוסיף: ”אני חושב שבשעה הזו היינו צריכים ללכד כוחות. היינו צריכים למצוא כל דרך למנוע את הבחירות האלה. היו לנו הסכמים עם כחול לבן. ברגע האחרון בני גנץ נסוג מהדברים שהסכמנו עליהם כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית משפטית פה, אבל הוא לא עמד בלחץ של ניסקורן וחבריו.

“אנחנו כמובן לא יכולים להסכים לזה. לכן ככל הנראה כחול לבן כולל האנשים שלה שהולכים להצביע כאן הולכים לגרור אותנו לבחירות מיותרות. אני רוצה להגיד לכם שאני לא חושש מהבחירות. אנחנו ערוכים לזה. אנחנו ננצח. הציבור בישראל יודע מי מביא מיליוני חיסונים, ארבעה הסכמי שלום, מי בולם את איראן, מי מביא ביטחון ומי ישקם כאן את הכלכלה בתנופה רבה. אבל זה מיותר. יותר מזה אין לי מה לומר. אני אצביע בעד המשך קיום הממשלה”.

זמן קצר לאחר ההצבעה הודיעה מיכל שיר על הצטרפותה למפלגה החדשה של גדעון סער ועל התפטרותה מהכנסת. “אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל’תקווה חדשה’ בראשות גדעון סער”.

יו״ר הקואליציה וסיעת הליכוד – ח”כ מיקי זוהר: “לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח״כ מיכל שיר ועל ח״כ שרן השכל.

“שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכל כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה”.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.