צבי סופר | יום ו' טבת ה׳תשפ״א 21.12.2020

ברקע החשש מהמוטציה, ועלייה בתחלואה: הקבינט מתכנס

ברקע העלייה בהיקפי ההדבקה, חזרה של הערים החרדיות לצבע אדום יומי, והחשש מהמוטציה החדשה של הקורונה, הקבינט מתכנס מוקדם מהצפוי • ידון האם להטיל סגר נוסף ועל אפשרות לעצירת הטיסות
ברקע החשש מהמוטציה, ועלייה בתחלואה: הקבינט מתכנס
ראש הממשלה נתניהו אמש, מתייחס למוטציה החדשה של הקורונה (צילום מתוך הוידאו, לע"מ)

בעקבות המוטציה הבריטית שהתגלתה והעלייה המדאיגה בתחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש להטיל סגר כללי שלישי, על מנת לעצור את מגמת התפשטות הנגיף.

עם 2,846 מאומתים מאז אמש, וחציית ה'קו האדום' אותו קבע הקבינט להטלת מגבלות חדשות, וברקע המוטציה החדשה, הקבינט יתכנס היום לקבל החלטות, כשבין היתר יצביעו בקבינט על עצירה של טיסות הנכנסות והיוצאות.

חלק מהשרים מתנגדים למהלך ובהם השרה מירי רגב, המציעה להמשיך במתכונת בדיקות הקורונה ליוצאים והשבים.

בהודעה שמסר נתניהו אמש, הסביר כי המוטציה החדשה מדבקת הרבה יותר מנגיף הקורונה המוכר, אך טרם הוכח אם היא עמידה בפני החיסון. "כמובן שנמשיך לעקוב", אמר נתניהו.

*

בפתח ישיבת קבינט הקורונה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים. מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד".

"צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות". ראש הממשלה הוסיף: "כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "יש לנו את סיפור המוטציה של הנגיף שהתגלתה במספר מדינות אירופה. אין שום עדויות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון, אך אנחנו מודאגים מקצב ההדבקה.

לגבי אופציית סגירת הטיסות לארץ, אמר שר הבריאות: "אנו מודאגים מכניסת האנשים והטסים ממדינות אלה וממדינות נוספות בעולם. אני מקווה שתוך כמה שעות יהיו החלטות בנושא. אני רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים להחליט על צעדים נוספים".

וידאו (צילום: לע"מ):

 

 

בתוך כך, עלייה מדאיגה בציון היומי של הערים החרדיות, חלקן היו צהובות או ירוקות בתקופה האחרונה. יש לציין כי הציון הוא יומי וטרם נקבע ציון קבוע על ידי הממשלה, מה שעלול להשליך על סגירת הכיתות הגבוהות בערים אדומות.

גבעת זאב, ציון יומי של 8.4 והיא אדומה, עם 7 אחוז חיוביים לבדיקות הקורונה. ביתר עילית, שהייתה לפני כשבוע ירוקה, מטפסת לשכבה האדומה עם ציון 8.1 ו-13 אחוזים חיוביים לבדיקות הקורונה, פי שלוש מהממוצע הארצי.

בני ברק, אדומה בציון 7.8, אלעד אדומה אף היא, עם 7.7, קרית יערים, מודיעין עילית קרית גת וקרית מלאכי – כתומות.

כפר חב"ד, נותר צהוב עם ציון 6, וסה"כ עם 5 אחוזים חיוביים מתוך כלל הבדיקות.

בית שמש ולוד צהובות גם כן, עם 6 אחוזים -4 בהתאמה, של חיוביים לבדיקות הקורונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.