צבי סופר | יום ה' טבת ה׳תשפ״א 20.12.2020

הרב לנדא נחרץ: "כל אחד יקבל החיסון לעצמו ומשפחתו"

הרב ואב"ד בני ברק הרב הגאון יצחק-אייזיק לנדא יוצא במכתב נחרץ בעד החיסון נגד קורונה: "המצב הקיים בעולם הוא מצב של סכנה ורבים חללים הפילה בנוסף לנזקים הרוחניים. ברור שעל כל אחד לעשות כל התלוי בו למנוע נזק וחשש היזק לזולת ועל כל אחד לקבל החיסון לעצמו ולבני ביתו"
הרב לנדא נחרץ:
רבה של בני ברק הרב לנדא על רקע המכתב

הרב ואב"ד בני ברק הרב הגאון יצחק-אייזיק לנדא, קורא במכתב נחרץ להתחסן נגד הקורונה: "המצב הקיים בעולם הוא מצב של סכנה ורבים חללים הפילה בנוסף לנזקים הרוחניים. ברור שעל כל אחד לעשות כל התלוי בו למנוע נזק וחשש היזק לזולת ועל כל אחד לקבל החיסון לעצמו ולבני ביתו".

במכתב המתפרסם היום (א'), כותב הרב לנדא:

"במענה לשאלתו אודות חיסון לנגיף הקורונה האם עפ"י דין תורתנו הקדושה ראוי לקבל את זריקת החיסון או שמא גדר מכניס עצמו למקום סכנה הוא ואסור. הנה מצב הקיים בעולם הוא כבר מצב של סכנה ולצערנו הגדול רבים נזקיה של המחלה הזו שרבים חללים הפילה ולאחרים גרמה נזק גופני ונפשי ישלח להם הי"ת רפואה שלימה וקרובה. בנוסף לנזקים הרוחניים בתפילה בציבור ולימוד תורה ברבים ובפרט אצל בחורי הישיבות ותינוקות של בית רבן." 

הרב מוסיף כי מדובר בפיקוח נפש: "בודאי כל התלוי בנו מחויבין אנו לעשות כדי להתגונן כי ניתנה רשות לרופא לרפאות ואין זה בגדר רשות בלבד אלא כתבו בטור ושו"ע בסימן של"ו שמצווה היא והזריז בו הרי"ז משובח ובכלל פקוח נפש הוא.

"ולשאלה האם ניתן לסמוך על דברי הרופאים שזה אכן מועיל ואין בזה סכנה, הנה מי לנו עוד כהרמב"ם הרופא הגדול שכתב בהל' שבת פרק י"ט הל' י"ג יוצא אדם (בשבת)... ובכל דבר שתולין אותו משום רפואה, והוא שיאמרו הרופאים שהוא מועיל!

"וכן כתב הרמב"ם בפירוש המשניות שלו מס' יומא פרק ח' משנה ד' שדין רפואה ישנו בדבר "שההיגיון והניסיון הפשוט מחייבים אותו" ולכן ברור הוא שלאחר הניסיון הרב שעשו הרופאים על כמה וכמה אלפים ואומרים ברור שזה מגין מפני סכנת המחלה ראוי ונכון לכל אחד לקבל רפואת הגנה זו." 

במכתבו שולל הרב לנדא חששות לסכנה אפשרית מהחיסון: "ואלו המעלים ספיקות שמא חשש נזק עתידי ישנו ברפואה זו מה שעדיין לא יכלו לעמוד הרופאים על כך מהניסיון שעד עתה, הרי הרופאים טוענים שעל פי חכמת הרפואה הידועה להם לא נשקפת סכנה עתידה".

מסכם הרב: "מתוך כל הנ"ל ברור שעל כל אחד להשתדל לקבל החיסון לעצמו ולבני ביתו".

למכתב המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.