מנדי ברגר | יום כ"ט כסלו ה׳תשפ״א 15.12.2020

חנוכה: "מאי חנוכה", ניצחון המלחמה או נס פך השמן?

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-ואחת בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה לחג החנוכה בה הרבי דן בגישות ההלכתיות השונות במהותו של החג, האם החג נקבע רק לזכר ניסי פך השמן, או גם לזכר ניצחון המלחמה על היוונים, והמשמעות מכך בנוגע לאופי ציון החג על ידי עם ישראל
חנוכה:

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-ואחת בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה לחג החנוכה בה הרבי דן בגישות ההלכתיות השונות במהותו של החג, האם החג נקבע רק לזכר ניסי פך השמן, או גם לזכר ניצחון המלחמה על היוונים, והמשמעות מכך בנוגע לאופי ציון החג על ידי עם ישראל.

הבדלי הגישות בין הגמרא ובין הרמב"ם לזכר אלו מאורעות נקבעו ימי חג החנוכה * האם הסעודות בחנוכה הנם סעודות רשות או סעודות מצווה? * קושיית אדמו"ר האמצעי "איך עשו מן הטפל עיקר"? * מה מסתתר בשאלת הגמרא "מאי חנוכה"? * חידושו של הרמב"ם – שני מאורעות ניסיים שהביאו לשמחה ולהלל * מה המקור לגישת הרמב"ם? * מה ההבדל בין "שמחה" ובין "הלל"? * האם המשתה והשמחה נקבע לרגל חנוכת המזבח? * שלושת עמודי ההלכה של ה"בית יוסף" * ומדוע ה"בית יוסף" חולק על גישת הרמב"ם? * וגם: מדוע לא נקבע "אסרו חג" לחג החנוכה? * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.