שניאור דייטש | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״א 14.12.2020

אברכים שהתגייסו: "צה"ל לא מרשה לנו לטבול במקווה"

כעשרים אברכים, חסידי חב"ד, שהתגייסו אתמול (ראשון) לצה"ל טוענים כי הופרה ההבטחה שניתנה להם, כך שלא יוכלו לטבול במקווה לפני התפילה או להדליק נרות חנוכה בזמן
אברכים שהתגייסו:
צילום אילוסטרציה, COL

כעשרים אברכים, חסידי חב"ד, שהתגייסו אתמול (ראשון) לצה"ל טוענים כי הופרה ההבטחה שניתנה להם, כך שלא יוכלו לטבול במקווה לפני התפילה או להדליק נרות חנוכה בזמן, כך מדווח 'כיכר השבת'.

החיילים-האברכים שמשרתים ב'פלוגת דוד', במחנה צריפין הסמוך לכפר חב"ד, גילו מיד כשהגיעו למקום כי ההבטחות שניתנו להם – לא מיושמות בשטח.

עשרים האברכים הללו התגייסו כחלק מההסכם של בחורי שנת ה'קבוצה', ועיקרו הוא כי בחורים יוכלו לנסוע ללמוד שנה ב'קבוצה' בארה"ב, ב-770, תמורת התחייבות לחזור לאחר שנת שליחות נוספת לארץ ולאחר מכן להתגייס לצבא, עד גיל 26.

אחד מהם מתאר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אתמול, ביומנו הראשון לשירות, הודיעו לנו המפקדים כי הוחלט למנוע מאיתנו לטבול במקווה מדי בוקר לפני תפילת שחרית, זאת בניגוד למובטח לנו טרם הגיוס ובהתאם לנהוג בצה"ל".

"צריך להבין", מוסיף האברך: "במידה ואכן לא נקבל את האישור שהובטח לנו מראש, זאת תהיה הפעם הראשונה בחיינו שיאלצו אותנו להתפלל תפילת שחרית ללא טבילה במקווה - דבר שנחשב לאלמנטי ומחויב בחסידות חב"ד".

האברכים טוענים, כי מפקד הפלוגה הצהיר בפניהם, שלא יקבלו את כל ההבטחות שקיבלו לפני גיוסם.

אברך אחר מוסיף ומתאר: "הגענו לפה ביום הראשון של הגיוס עם ידיעה מראש שנקבל אוכל בכשרות מהודרת וטבילה במקווה מדי יום; בפועל, כשהגענו למפקד הבסיס לקבל אישור לטבילה הוא שלל זאת במקום".

"ניסינו להסביר לו שאצל חסידי חב"ד זה דבר בעל חשיבות עליונה", מוסיף האברך, "אך בינתיים הניסיונות האלו עלו בתוהו. זה דבר מקומם! כל חיינו אנו מקפידים לטבול במקווה בכל מצב, ודווקא כאן, בצה"ל, למרות ההבטחות, מצער שלא נוכל לחיות את חיי הדת שלנו כנדרש".

"לדבר הזה יהיו השלכות, כי הוא גורם לכל חברינו לחשב מסלול מחדש, אחרי שהבנו כי הולכנו שולל, הרחק מהתמונה הוורודה שהציגו לנו בטרם התגייסנו", מדגישים האברכים.

COL פנה לקבל תגובה מדובר צה"ל. כשתתקבל תגובה, נשמח לפרסמה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.