צבי סופר | יום כ"ז כסלו ה׳תשפ״א 13.12.2020

נתניהו: בדרך להקדמת החיסונים, מתחילים את סוף המגיפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (ראשון) במתחם החיסונים בתל אביב • "אישור החיסונים של 'פייזר' מאפשר לנו לצאת לדרך, אנחנו בתחילת הסוף של המגיפה", אמר ראש הממשלה 
נתניהו: בדרך להקדמת החיסונים, מתחילים את סוף המגיפה
ראש הממשלה נתניהו הבוקר, במתחם החיסונים בת"א (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (ראשון) במתחם החיסונים של קופת חולים מכבי בהיכל שלמה בתל אביב. "היכולת של קופות החולים בארץ לבצע את המשימה אומרת לנו שכנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים בצורה המיטבית הטובה ביותר בעולם לדעתי, אך נדרש שיתוף פעולה מצד האזרחים", אמר ראש הממשלה.

"אנחנו מברכים על כך שהרשות הרגולטורית האמריקנית אישרה את החיסון של פייזר, זה מאפשר לנו לצאת לדרך, אנחנו מתחילים את הסוף של המגיפה", הוסיף נתניהו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "יכול להיות שכבר בשבוע הבא נתחיל לחסן צוותים רפואיים". לדבריו, "שלבי ההערכות כבר מאוד מעשיים. אני יכול לומר בצורה חד משמעית - לא חסר ציוד רפואי".

לפי ההסכם שנחתם בין מדינת ישראל וחברת התרופות "פייזר" לפני כשלושה שבועות, יגיעו לארץ כשמונה מיליון חיסונים לארבעה מיליון אזרחים, משום שהחסיון מחולק לשתי מנות.

האתגר המרכזי שעומד כעת בפני קופות החולים, הוא קצב ההגעה של הציבור להתחסן, בעוד שהחיסונים שיוצאים מהמקררים בעלי תפוגה של כחמישה ימים.
החיסונים ארוזים בכמות של כאלף יחידות, ולכן הקופות יצטרכו לחסן בהיקפים גדולים יחסית ובתיאום מלא מול המתחסנים. לשם כך, נדרש שיתוף פעולה של ציבור המתחסנים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.